tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CBR1000RR-R Fireblade z nową aerodynamiką. Japończycy chcą zrezygnować z dotychczasowych skrzydeł
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda CBR1000RR-R Fireblade z nową aerodynamiką. Japończycy chcą zrezygnować z dotychczasowych skrzydeł

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.01.08, 09:40 Drukuj

Choć Honda CBR1000RR-R Fireblade otrzymała istotne zmiany techniczne na sezon 2024, to w kwestii wyglądu motocykl pozostał bez zmian. Najnowsze szkice patentowe wskazują, że Japończycy pracują również nad tym aspektem swojego flagowego motocykla sportowego. Według najnowszego wniosku Honda może dążyć do całkowitego zlikwidowania skrzydeł. Co otrzymamy w zamian?

W opisie najnowszego wniosku patentowego Hondy czytamy, że choć skrzydła aerodynamiczne powodują zwiększenie docisku, to jednocześnie zwiększają opór powietrza. Właśnie dlatego producent postanowił opatentować system wlotów powietrza, które pozwalają utrzymać docisk na dotychczasowym poziomie. Jednocześnie likwidacja tradycyjnych skrzydeł ma poprawić osiągi motocykla i zmniejszyć apetyt na paliwo. Co widzimy na szkicach opublikowanych przez Cyle World?

NAS Analytics TAG

Jeżeli spojrzy się na przód motocykla, to mamy dwie pary wlotów powietrza. Pierwsza znajduje się na wysokości kierownicy, a druga - tuż nad przednim kołem. Powietrze przedostaje się przez wloty i znajduje ujście z tyłu motocykla. Nowe podejście do aerodynamiki sprawi, że motocykl odzyska kompaktowe rozmiary i będzie wyglądał mniej kosmicznie.

Czy Honda zdecyduje się na wykorzystanie swojego patentu w praktyce? Wydawałoby się, że wszystko zaczyna się od MotoGP, a tymczasem w MotoGP producent zostaje przy dotychczasowym systemie skrzydeł aerodynamicznych. Na motocyklach użytych podczas testów w Walencji widać dwie pary skrzydeł i dodatkowe przetłoczenie w środkowej części bocznych owiewek. Oczywiście, może to wynikać z innej charakterystyki motocykli używanych w klasie królewskiej.

W sezonie 2024 Honda CBR1000RR-R ma nieznacznie zwiększoną moc silnika, lżejszą ramę, nową elektroniczną przepustnicę, zaktualizowaną elektronikę, a w wersji SP pojawiła się kolejna generacja półaktywnego zawieszenia marki Öhlins. W kwestii wyglądu zmieniło się tylko tyle, że zastosowano nowy kształt skrzydeł aerodynamicznych.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę