tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Hayabusa najszybszym samochodem świata
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
bg 960x300
controls-playcontrols-unmute
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motul Chain Clean

odtłuszczacz do łańcucha, który usunie stary smar i zabrudzenia po zimie.

Motul
Chain
Clean

Sprawdź cenę >
NAS Analytics TAG

Hayabusa najszybszym samochodem świata

Autor: 2004.08.31, 14:40 4 Drukuj
Kiedy na testowym torze oryginalnych dziennikarzy BBC Zonda kończyła swoje okrążenie, to zmierzony czas: 1:23:8 wydawał się całkowicie poza zasięgiem wszystkiego, co jeździ na czterech kółka. Zresztą. Jeżeli spojrzymy na kosztującego na rynku brytyjskim 310 000 funtów (ponad 2 150 000 - dwa miliony sto pięćdziesiąt tysięcy) złotych potwora, napędzanego 7,3 litrowym silnikiem V12, dysponującego mocą 555 KM i momentem obrotowym 750 Nm, to trudno nie ulec wrażeniu, że w naszych czasach jest to kres możliwości inżynierów. Inny supersportowy samochód - Lamborghini Murcielago - został w tyle pod grubą warstwą kurzu z czasem 1:29:00.

Dziennikarze Top Gear byli pod tak dużym wrażeniem osiągniętych przez Zondę rezultatów, że ogłosili konkurs telewidzów w poszukiwaniu tych, którzy pobiją swoim pojazdem czas Zondy. Spośród tysięcy absurdalnych propozycji od osób, które chciały bić czas Zondy w swoich "maluchach", zainteresowanie wzbudziła oferta ludzi z Westfield. Ich pojazd, napędzany 175 konnym silnikiem Hayabusy, ważył mniej niż 400 kg, co dawało lepszy stosunek mocy do masy, niż w przypadku ważącej prawie 1300 kg Zondy.
NAS Analytics TAG


I stało się. Westfield XTR2, czyli obudowana samochodo-podobną karoserią Suzuki Hayabusa, pobił Zondę o 0,3 sekundy. I to za cenę 28 000 funtów (około 200 000 złotych).

Westfield XTR2 to pojazd, będący 4-kołowoą adaptacją Suzuki Hayabusy. Ma 175 konny silnik Suzuki Hayabusa, 6-ściobiegową sekwencyjną skrzynię biegów o przełożeniach nieznacznie zmodyfikowanych w stosunku do tych z Hayabusy i elektroniczny silniczek, zastępujący nogi motocyklisty przy cofaniu do tyłu.

Fakt, że konstruktorzy Westfielda XTR2 postanowili oprzeć swoją koncepcję na Hayabusie, pokazuje geniusz twórców tego motocykla. Okazało się, że aby zbudować naprawdę dobry i szybki samochód, wystarczy dodać do GSX 1300 R dwa koła, jakiś wsteczny bieg i przykryć to wszystko plastikową wanienką do kąpieli niemowląt. Efekt? Piorunujący.

Na koniec mała refleksja, wywołana ciągle żyjącą sekcją nekrologów. Aby kupić samochód klasy Zondy, należy przejść specjalny kurs prowadzenia tego typu pojazdów. Dodatkowo cena - ponad 2 mln złotych - sprawia, że samochody klasy Zondy nie będą pierwszym pojazdem świeżo upieczonych kierowców. Raczej będą zabawkami starych milionerów, którzy całe życie ciężko pracowali aby na koniec kupić sobie takie coś.

Suzuki Hayabusę można sobie kupić za parę tysięcy euro jako pierwszy motocykl, zaraz po zejściu z "motorynki".

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:buzazuza 25/02/2012 23:01

buza rulez!

Odpowiedz
Autor:dawid 01/03/2008 12:07

super

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Tagi

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę