tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati Superquadrata - wielki powrót do Superbików w 2012
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Ducati Superquadrata - wielki powrót do Superbików w 2012

Autor: Piotr Jędrzejak 2010.11.25, 12:28 9 Drukuj

Wycofanie się Ducati z serii World Superbike uderzyło we wszystkich równie mocno i równie niespodziewanie. Wzbudziło wiele pytań, wątpliwości i żalów, których wiele skierowanych było wprost w Valentino Rossiego i jego kosztowny transfer do włoskiego zespołu w MotoGP.

Wciąż jednak mówi się, że wycofanie nie było końcem ery Ducati, a jedynie pauzą wprowadzoną po to, aby wrócić z wielkim „wow”. Pierwsze plotki o nowym Ducati Superquadrata powstały już latem, jednak decyzja o porzuceniu Superbików oraz skupieniu środków na MotoGP i Rossim, mocno przyćmiła plany o maszynie WSBK.

Teraz jednak plotka żyje nowym życiem. Superquadrata dosłownie oznacza nadkwadratowy i odnosi się do stosunku średnicy do skoku tłoka. Nowa jednostka dla superbika – pomimo silnika V4 w MotoGP – pozostanie widlastą dwucylindrówką z krótkim skokiem (mówi się o średnicy tłoka 112 mm), co gwarantować ma wysokie obroty, a co za tym idzie wysoką moc. Mówi się, że Superquadrata ma legitymować się mocą większą o około 20 KM niż obecne 1198, czyli ponad 190 końmi mechanicznymi na kole.

Nowy superbikowy Dukat ma również być lżejszy o około 10 kg. Taki wynik zawdzięcza się przede wszystkim nowej konstrukcji ramy, a w zadzie jej brakowi. Elementem nośnym motocykla będzie silnik. Ten patent Ducati opublikowało już w marcu tego roku, a podobne rozwiązanie stosowane jest w maszynach MotoGP - Desmosedici GP9 oraz GP10. Główka ramy, zintegrowana z bezpośrednim wlotem powietrza, airboxem oraz mocowaniem owiewek będzie pojedynczym elementem wykonanym z włókna węglowego, a przymocowanym do silnika. Tylny wahacz dla podtrzymania tradycji i oszczędności masy będzie jednostronny. Zostanie wydłużony w stosunku do tego, stosowanego w 1198 oraz zamocowany bezpośrednio do silnika – tak samo jak tylna sekcja ramy pomocniczej. Nie wiadomo jednak, czy będą to elementy wykonane z karbonu.

Wszystkie powyższe informacje są podobno potwierdzone przez źródło w Ducati. Wciąż pod znakiem zapytania stoją szerokie przepustnice i rozrząd napędzany kołami zębatymi. Wiadomo, że do tej pory było to kością niezgody w negocjacjach z zarządem WSBK.

Może i plotki są potwierdzone, ale nieoficjalnie. Jaka jest prawda o Ducati Superquadrata i powrocie do World Superbike? Nie wiemy. Porzucanie WSBK na rok wydaje się dziwne, jednak mając w perspektywie nowy motocykl, rzeczywiście inwestowanie w 1198 wydaje się być bezsensowne. Szczególnie, jeśli nie ma większych szans na bycie konkurencyjnym motocyklem. Czy Ducati wróci w sezonie 2012?

Odłożenie wyścigowej premiery Superquadraty o rok może być zmotywowane sensownym myśleniem. Ducati przecież mogło pośpieszyć się i wprowadzić maszynę najpierw do wyścigów, a dopiero po długim czasie wypuścić wersję drogową - tak jak zrobiło BMW z S1000RR. Opóźniając premierę i prezentując sprzęt wyścigowy oraz homologowany mniej więcej jednocześnie, Ducati wcale nie pozbawi się określenia „zaprojektowany do wyścigów i przez wyścigi”, a wręcz przeciwnie – zapewni sobie wspaniały marketing. Trzymając Superquadratę w rozwoju jeszcze przez rok, przed jej premierą będzie można spokojnie i dumnie ogłosić, że w projekcie uczestniczył Valentino Rossi.

Nawet jeżeli Ducati nie wróci do WSBK z Superquadratą, to pewne jest, że nowy motocykl klasy superbike na pewno powstanie. Aktualnie Ducati wypuszczało takie sprzęty jak Multistrada 1200, czy Diavel, zostawiając swój rdzeń – motocykle sportowe, zbyt długo bez rozwoju. Czy Ducati Superquadrata będzie cudem technologicznym bez ramy, z korzeniami MotoGP i wspomaganym przez Rossiego liderem w klasie? Jak na razie przesłanek wskazuje właśnie w tym kierunku.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jaki olej do motocykla polecasz najbardziej?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę