tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Dorna chce obni¿yæ dopuszczalne ci¶nienie opon. Carlos Ezpeleta obiecuje rozmowy z Michelin i mówi o dyskwalifikacji
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Dorna chce obni¿yæ dopuszczalne ci¶nienie opon. Carlos Ezpeleta obiecuje rozmowy z Michelin i mówi o dyskwalifikacji

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.12.12, 08:49 Drukuj

Tegoroczne Grand Prix Wielkiej Brytanii było pierwszym, w którym wprowadzono minimalny limit ciśnienia w oponach. Rozwiązanie to podzieliło padok i kibiców. Niewiele brakowało, a przyczyniłoby się do rozstrzygnięcia losów tytułu mistrzowskiego. Carlos Ezpeleta zapowiedział, że porozmawia z Michelin o możliwości obniżenia limitu.

Carlos Ezpeleta udzielił wywiadu niemieckiemu portalowi Speedweek, w którym przyznał, że konieczne są rozmowy z Michelin w sprawie ustalenia, czy jest możliwe obniżenie limitu minimalnego ciśnienia opon. Obecnie został on ustalony na 1.88 bar dla przedniej opony i ok. 1.7 bar dla tylnej.

NAS Analytics TAG

- Musimy porozmawiać z Michelin, czy możemy obniżyć ten wymóg do wartości, która oczywiście będzie bezpieczna i z którą zawodnicy będa czuć się dobrze. Małe zmiany ciśnienia mogą spowodować dużą różnicę w motocyklach. Zawodnicy i motocykle są tak dobrzy i konkurencyjni, że chcemy porozmawiać z Michelin o obniżeniu limitu dla ciśnienia opon - powiedział Ezpeleta w Speedweek.

System monitorowania ciśnienia opon w MotoGP funkcjonował od dawna, ale nie było w związku z tym żadnych sankcji. Te pojawiły się dopiero w połowie sezonu 2023. Jakie są kary? Za pierwsze przewinienie grozi upomnienie, za drugie - dodatkowe 3 sekundy do wyniku wyścigu, za trzecie - 6 sekund, a za czwarte - 12 sekund. Mówiono też o wprowadzeniu w przyszłości kary dyskwalifikacji, ale Ezpeleta na razie tego nie potwierdza.

Wprowadzenie nowych zasad sprawia, że np. zawodnicy muszą uważać podczas ucieczki na prowadzeniu, ponieważ jeśli wpadną w masę chłodnego powietrza, to ciśnienie w oponach spadnie do poziomu, za który grozi ostrzeżenie lub kara. W okolicach Grand Prix Kataru ostrzeżenia miało 13 zawodników, a Aleix Espargaro miał na koncie karę. Wśród ostrzeżonych byli Pecco Bagnaia i Jorge Martin, więc wszyscy obawiali się, że losy tytułu rozstrzygnie regulamin.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê