tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Buell 1125 CR - American £obuz
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Buell 1125 CR - American £obuz

Autor: £ukasz „Boczo" Tomanek 2008.12.15, 09:33 7 Drukuj

Nie ma wątpliwości, że głównym czynnikiem przyciągającym motocyklistów do tej marki była i jest bezkompromisowa stylistyka.

Zdecydowana większość ludzi, którzy mieli sposobność jazdy motocyklami firmy Buell opisuje je podobnie. Dziwaczny,  radykalny, ekscentryczny, niecodzienny - to słowa które pojawiają się w opiniach najczęściej. Niecodzienny jest też fakt, że Ameryka zapragnęła Cafe Racera! Bo właśnie to oznacza skrót CR. Maszyny które powstały głównie po to, żeby (zgodnie z nazwą) ścigać się od kawiarni do kawiarni kojarzą się przede wszystkim z Europą, w której się narodziły. Teraz Ameryka zapragnęła mieć własnego (seryjnego) „Kawiarnianego Wyścigowca„. Świat zwariował. Buell prezentuje swoją współczesną wizję Cafe Racera w połączeniu z tym wszystkim, co kojarzy się jednoznacznie z ulicznym zawadiaką. Puryści mogliby go porównać do delikatnego, kruchego rogalika podanego z frytkami i ketchupem. Czy takie połączenie nie odbije się niekorzystnie na naszym zdrowiu? Przyjrzyjmy się nieco bliżej amerykańskiemu łobuzowi.

NAS Analytics TAG

Big Mac

Motocykle Erika Buella zawsze kryły w sobie tzw. „efekt przykuwania uwagi„. Nie ma wątpliwości, że głównym czynnikiem przyciągającym motocyklistów do tej marki była i jest bezkompromisowa stylistyka. Buell określa ją jako odjazdową i niecodzienną. Nie można się nie zgodzić. Taki sprzęt powinien ujeżdżać Johny Blaze w filmie „Ghost Rider". Tak przy okazji mam dla was pytanie za 100 punktów. Z jakim motocyklem kojarzy się wam przód Buella? Oczywiście, że z Suzuki B-King! Amerykański motocykl w europejskim stylu wykorzystujący japońskie wzornictwo. To się dopiero nazywa globalizacja!

Jak zwykle w takich sytuacjach znajdą się zwolennicy i przeciwnicy Buell'owskiego designu. Moim zdaniem w motocyklu kojarzącym się z radykalnością nie mogło zabraknąć wlotów do 12 litrowego airboxu wielkości pralki. Na pewnym zagranicznym forum spotkałem się z opisem tychże wlotów, jako „Bird Catcher"(z ang. łapacz ptaków). Pomimo nawiązania do sprzętu gospodarstwa domowego i ptactwa, 1125 CR jest raczej małym motocyklem i chyba nikt się nie łudzi, że został on stworzony do przewożenia pasażerów lub zabierania połowy dobytku na wakacje. Przednia owiewka ładnie współgra z całością motocykla i nie wystaje jak pies za okno w czasie jazdy samochodem. Daje to ogólne wrażenie zwartości i pozytywnie wpływa na linię motocykla. Plastik „spływający" na przedni reflektor sprawia, że Buell 1125 CR nabiera złośliwego, wręcz wrednego wyglądu. I bardzo dobrze. Taki właśnie ma być.

USAustria

Pomimo, że motocykle Erika Buella ściśle kojarzone są ze Stanami Zjednoczonymi, to w najnowszym modelu bije austriackie serce. To trochę tak, jak z Arnoldem Schwarzenegerem i jego panowaniem w Californii. Za jednostkę napędową odpowiedzialny jest Austriacki Rotax. Zapytać by można dlaczego amerykanie nie zastosowali silnika z V-Roda. Odpowiedz jest krótka i prosta - silnik V-Roda jest za ciężki. Rotaxowska jednostka zastosowana wcześniej w modelu 1125R zapewnia wszystko, czego wymaga się od sportowego motocykla. Chłodzony cieczą V2 dzięki systemowi kontroli otwarcia zaworów ma teraz jeszcze lepiej reagować na gaz. Pomimo że Buell, to nie Harley, powszechnie wiadomo że obie firmy są ze sobą powiązane. Dotychczasowe modele bazowały na silnikach 1200 ccm Harleya. I tu mamy małe zamieszanie, ponieważ jak wiadomo koncern z Milwaukee zastrzegł sobie prawo do produkowania silników V2 o kącie rozwarcia cylindrów 45 stopni i opatentował też charakterystyczny bulgot swoich motocykli. Inżynierowie z Rotaxa dostali wolną rękę i zdecydowali, że V2 o kącie rozwarcia 72°, pochodzący ze sportowego 1125R ma zapewniać mniejsze wibracje i bardziej pasować do agresywnego charakteru nowego Buella.

Moc przekazywana jest na tylne koło poprzez pas zębaty. Dla jeźdźców przyzwyczajonych do napędu łańcuchem takie rozwiązanie może na początku wydawać się nieco dziwaczne, ale po krótkim czasie docenią oni brak konieczności jakiejkolwiek regulacji i brudzenie zredukowanie do zera. Pas napędowy zapewnia też płynną i bezpośrednią reakcję na dodanie gazu, niwelując przy tym luz w systemie przeniesienia napędu. Przy tych wszystkich zaletach pas jest także lżejszy (480 g względem 2 kg łańcucha).

Zawieszenie

Silnik osadzony jest w solidnej, aluminiowej ramie, która spełnia też funkcję zbiornika paliwa. Przednie zawieszenie to potężny widelec Showa z rurami teleskopowymi o pokaźnej średnicy 47 mm. Mamy tutaj do dyspozycji regulację dobicia, odbicia oraz wstępnego napięcia sprężyn. Takie same parametry możemy zmieniać w tylnym Monoshocku. Należy pamiętać, że zawieszenie Buella jak i zresztą cały motocykl zostały stworzone pod kątem sportowej jazdy. Może być więc niewygodnie podczas podróży we dwoje, jakkolwiek dziwnie to brzmi. Bo kto by wybrał się tym motocyklem w dalszą podróż z pasażerem ?

Hamulce

Heble to chyba jedne z bardziej rozpoznawalnych elementów Buella (oczywiście poza odjechanym wyglądem). Z przodu mamy pojedynczą (czego wielu ludzi nie potrafi przeboleć) tarczę wielkości dużej pizzy (375 mm). Do tego dochodzi ośmiotłoczkowy, rozmiarami przypominający  cegłę, zacisk. To budzi tylko jedno skojarzenie - stoppie. Craig Jones - kierowca testowy Harleya i Buella będzie zadowolony. Może uda mu się pobić na 1125 CR swój rekord jazdy na przednim kole, który obecnie wynosi 266 metrów.

Podsumowanie

Dla kogo jest nowy Buell ? Na pewno dla osób, które ponad wszystko cenią sobie frajdę z jazdy. Krótki rozstaw osi, wysoka moc i moment obrotowy, dobre zawiechy, niska masa i świetne hamulce. Z takim zestawem 1125 CR aż prosi się o wszelkie łobuzerskie uliczne akrobacje, które najlepiej smakują serwowane na jednym kole. Bez znaczenia na  którym. Czy Erikowi Buellowi udało się zaaplikować klimat Cafe Racerów do swojej nowej maszyny? Według mnie nie. Jakkolwiek jego motocykle byłyby projektowane, zawsze będą bardziej się kojarzyć z streetfighterowskimi wygłupami, niż z wyrafinowanymi europejskimi wyścigami do kawiarni.

Niemniej jednak 1125 CR zapowiada się jako dobry motocykl. Został stworzony w celu zapewniania dobrej zabawy. I dobrze mu z tym.  Gdziekolwiek byś się na nim nie pojawił, bądź gotowy na to, że wzrok przechodniów spocznie na tobie i twojej maszynie. Nie ważne czy w niedzielne popołudnie postawisz go na rynku, czy przejedziesz na tylnym kole obok dyskoteki w sobotni wieczór. Nietuzinkowy wygląd i brzmienie potężnego V2 przykuje uwagę wszystkich.

Film:
Buell 1125 CR
Silnik
Typ silnika: Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy, V2 72°
Pojemność skokowa: 1125 cm3
Średnica x skok tłoka: 103 x 67.5 mm
Stopień sprężania: 12.3:1
Moc maksymalna: 146 KM przy 9800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 111 Nm przy 9000 obr/min
Smarowanie: Mokra miska olejowa
Zasilanie: Wtrysk paliwa DDFI III
Sprzęgło: Mokre, wielotarczowe
Układ zapłonowy: TCI
Układ przeniesienia napędu: Sekwencyjna, 6-biegowa
Przeniesienie napędu: Pas zębaty
Pojemność zbiornika paliwa: 21,2 l
Pojemność zbiornika oleju: 2,6 l
Podwozie
Podwozie: Aluminiowa, spełniająca funkcję zbiornika paliwa
Zawieszenie przód: Widelce teleskopowe, Ø 47 mm Showa USD
Skok zawieszenia przód: 120 mm
Zawieszenie tył: Wahacz
Skok zawieszenia tył: 120 mm
Hamulec przód: Pojedyncza tarcza Ø 375 mm
Hamulec tył: Pojedyncza tarcza, Ø 240 mm
Opona przód: 120/70 ZR17
Opona tył: 180/55 ZR17
Wymiary
Długość (mm): 2050 mm
Szerokość (mm): 744 mm
Wysokość siedzenia (mm): 775 mm
Rozstaw osi (mm): 1385 mm
Masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy (kg): 191 kg
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Buell 1125CR 2
Buell 1125CR 4
Buell 1125CR czerwony
Buell 1125CR 6
Buell 1125CR gaz
Buell 1125CR miejski
Buell 1125CR naked
Buell 1125CR night Street
Buell 1125CR wyjscie
Buell 1125CR street
Miasto Buell 1125CR 11
Buell 1125CR tunnel
Buell 1125CR studio black
Buell 1125CR studio
Front red Buell 1125CR 15
wallpaper 1125CR 17
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê