BMW E-Scooter nabiera kszta³tów
W czasie prezentacji nowych maksiskuterów C600 Sport i C650GT bawarski producent niechêtnie podejmowa³ temat przysz³o¶ci elektrycznej wersji swojego miejskiego pojazdu. Okazuje siê jednak, ¿e prace nad elektrycznym maksiskuterem id± pe³n± par±, a ich rezultat zobaczymy zapewne wcze¶niej, ni¿ pó¼niej.
BMW twierdzi, ¿e je¶li ich skuter trafi do produkcji seryjnej, bêdzie mia³ osi±gi porównywalne z modelami spalinowymi. Firma deklaruje równie¿, ¿e przy tych osi±gach uda siê jej zapewniæ zasiêg 100 km, który pozwoli na bezproblemowy dojazd do pracy i powrót z niej. £adowanie ca³kowicie roz³adowanej baterii ma zajmowaæ maksymalnie 3 godziny przy u¿yciu klasycznego gniazdka 230V. Cech± najbardziej niekonwencjonaln± w przypadku E-Scootera ma byæ aluminiowa rama stanowi±ca jednocze¶nie miejsce mocowania baterii.
Silnik w przeciwieñstwie do konwencjonalnego spalinowego rodzeñstwa nie bêdzie mocowany w ramie, ale za bateriami. Napêd przenoszony bêdzie pasem zêbatym na tylne ko³o. Pojazd w trakcie hamowania odzyskiwa³ bêdzie cze¶æ energii, co oznaczaæ mo¿e podniesienie zasiêgu o 10 do 20%.
Oficjalnie nie ma jeszcze s³owa potwierdzenia ani komentarza ze strony BMW na temat tego, czy prototyp trafi do produkcji seryjnej. Przygl±daj±c siê jednak zdjêciom oraz trendom w bran¿y motoryzacyjnej mo¿emy przypuszczaæ, ¿e Niemcy nie podejmowaliby ca³ego tego wysi³ku ot tak z czystej ciekawo¶ci. Na razie czekamy jednak na wersjê spalinow±, której dostawy opó¼niaj± siê przez ci±g³e poprawki wprowadzane do serii produkcyjnej.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeMy ju¿ dzi¶ mamy w swojej ofercie skuter elektryczne o zasiêgu ok. 100km. GOVECS 2.4 GO! £adowany ze zwyk³ego gniazdka ju¿ w 2h osiaga na³adowanie baterii w 80% a w kolejne 2h mamy 100%. Prêdko¶æ ...
Odpowiedz