tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 150 km/h po górskich serpentynach, czyli TT dzień 3
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

150 km/h po górskich serpentynach, czyli Tourist Trophy dzień 3

Autor: Alonzo 2007.06.06, 20:55 5 Drukuj

Za nami wyścigi Supersport i drugi wyścig Sidecarów. Motocykle o pojemności 600 cm3 ustępowały klasie Superbike jedynie o 5 km/h.

Dzisiaj obserwowaliśmy zmagania motocyklistów na górskich odcinkach trasy. Dystans między widzami i motocyklistami jest tutaj bardzo mały. Być może to uzasadnia, dlaczego Ramsey i znajdujące się w pobliżu tego miasteczka górskie serpentyny uznawane są za duszę Trourist Trophy. Nieprawdopodobne połączenie piknikowej sjesty i przelatujących 250 km/h motocykli pozostaje na stałe w pamięci.

W wyścigu Supersport jeżdżą motocykle o pojemności 600 cm3. Pomimo tego, że od motocykli Superbike dzieli je 400 cm3 pojemności, dzisiaj osiągały czasy dorównujące najszybszej klasie. Wyścig „sześćsetek" miał bardzo dramatyczny przebieg. Od samego początku motocykliści bili rekordy średniej prędkości okrążenia. Zwycięzca wczorajszego wyścigu Superstock - Bruce Astey - prowadził po pierwszym okrążeniu, ustanawiając nowy rekord średniej prędkości okrążenia 199,63 km/h (124.055 mph). Prostą start-meta minął z prędkością 251,207 km/h. John McGuinness odpowiedział na to już w drugim okrążeniu, ustanawiając nowy rekord jednego okrążenia 200,777 km/h (124,763 mph). Wtedy Anstey pokazał, że na Tourist Trophy można jeździć jeszcze szybciej i w kolejnym okrążeniu przekroczył barierę 125 mph, uzyskując średnią prędkość 201,225 km/h (125,041 mph).

Kiedy wydawało się, że Anstey powtórzy wczorajszy sukces, stała się rzecz dziwna. Jego motocykl przez 23 sekundy nie mógł zapalić po serwisie w pitstop. Kosztowało to nie tylko utratę pierwszego miejsca, ale - jak się później okazało - również podium.

Na kolejnych okrążeniach na czoło wysunął się Ian Hutchinson. McGuinness do samego końca starał się dogonić Hutch'a. Jednak ostatecznie do zwycięstwa zabrakło mu 2,84 sekundy. Taka różnica czasów między pierwszym i drugim zawodnikiem na odcinku około 240 km pokazuje, jak wyrównana walka toczyła się na torze. Hutch odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Tourist Trophy. Prowadził motocykl Honda CBR600RR. McGuinness, prowadzący również Hondę CBR600RR musiał znów musiał przełknąć gorycz miejsca drugiego. Trzecie miejsce zdobył Guy Martin, ustanawiajc w ostatnim okrążeniu kolejny nowy rekord okrążenia 201,395 km/h (125,147 mph). Również on dosiadał Hondę CBR600RR. Dopiero czwarty zawodnik wyścigu - Bruce Anstey - prowadził motocykl inny niż Honda. Było to Suzuki GSX-R 600.

W wyścigu Sidecarów swoją hegemonię potwierdził Dave Molyneux z Rickim Longiem w koszu pasażera. Odniósł dzisiaj drugie w trakcie 100-nej rocznicy i 13 w swojej karierze zwycięstwo w Tourist Trophy. Dodatkowo ustanowił on dzisiaj nowy rekord okrążenia na motocyklach z koszem, przejeżdżając sidecarem okrążenie Tourist Trophy ze średnią prędkością 187,749 km/h (116,667 mph). Dave prowadził sidecar napędzany silnikiem motocykla Honda CBR 600 RR. Drugi był John Holden w sidecarze opartym na silniku Suzuki K6 600. Trzeci był Steve Norbury w sidecarze z silnikiem Yamaha YZF R6. W wyścigu Sidecar doszło również do groźnego wypadku. Załoga w składzie Gary Horspole i Mark Cox wypadła z trasy i uderzyła w ogrodzenie na wysokości Ballaugh. Z wieloma złamaniami zostali odwiezieni do szpitala, ale ich życiu nie zagraża niebezpieczeństwo. Na ich nieszczęściu ucierpieli także walczący o podium Allan Schofield i Peter Founds w bolidzie numer 16. Wpadając na szczątki rozbitego sidecara uszkodzili przód swojego bolidu i ostatecznie utracili szansę na zdobycie trzeciego miejsca.

Niestety Shaun Harris, o którego wypadku informowaliśmy już wczoraj, nadal w stanie krytycznym przebywa w szpitalu. Jak dotąd w jego stanie zdrowia nie nastąpiła żadna poprawa. Przypadkiem udało się nam wczoraj zrobić zdjęcie Shauna w miejscu, w którym dzisiaj rozbili się kierowcy Sidecara, czyli na „skoczni" w Ballaugh Bridge. Prezentujmy to zdjęcie z prawej strony na samej górze. Trzymamy za niego kciuki i mamy nadzieję, ze tegoroczna edycja Tourist Trophy, jako jedna z nielicznych, odbędzie się bez ofiar śmiertelnych wśród zawodników.

tt archibald
Wizytówka Isle of Man Tourist Trophy - długa prosta przed skrętem w Creg-ny-Baa

tt paul dobbs triumph jump
Jezdnia, na której wytyczony jest tor Tourist Trophy, jest w wielu miejscach pofalowana, dzięki czemu zawodnicy mogą przetestować amortyzatory skrętu, a dziennikarze mają możliwość zrobienia niezwykłym zdjęć

tt sidecar
Sidecary pochodzą od motocykli z koszem - w tej chwili nie przypominają swoich pierwowzorów, jednak nadal są oparte na silnikach seryjnych motocykli

tt sidecar balance
W wyścigu sidecarów bardzo dużo pracy ma drugi motocyklista, który balansuje ciałem - jak na ironię, jest on nazywany tylko "pasażerem"

tt sidecar fight
Sidecary są bardzo niestabilne i dociążanie ich ma krytyczne znaczenie dla zachowania stabilnego toru jazdy

tt sidecar mom
Wielu zawodników Tourist Trophy pochodzi z Wyspy Man, dlatego zgromadzeni na poboczu widzowie są często osobiście zaangażowani w każdy wyścig

tt supersport 600
Prędkość na górskich serpentynach Ramsey waha się w przedziale 100-200 km/h

tt mountain ride
Winkle górskich serpentyn są miejscem wielu ważnych wydarzeń wyścigu Isle of Man Tourist Trophy

Poprzednie aktualności z Tourist Trophy 2007:

2007.06.04 Tourist Trophy 2007 po pierwszym dniu...

2007.06.05 Loty Superstock i poważny wypadek na Tourist Trophy...

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę