Ta witryna u¿ywa plików cookie. Wiêcej informacji o u¿ywanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, mo¿na znale¼æ
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj wiêcej tego komunikatu.
Komentarze 19
Poka¿ wszystkie komentarzewszystko fajnie pieknie, ale akumulatory to pieta achillesowa takiego komarka. argument, ze za kilka lat sie to zmieni jest przywolywany przez producentow urzadzen/elektroniki zasilanej w ten sposob od n-lat a fakt, ze wypasiony telefon pracuje dzisiaj 4 dni a mniej skomplkowany tel sprzed 5 lat tydzien wynika w zasadzie jedynie z bardziej energooszczednej technologi niz z wiekszej pojemnosci i wydajnosci obecnie stosowanych akumulatorow...
OdpowiedzDo laptopa zrobili baterie na zasadzie reakcji atomowej - mo¿e pracowaæ nonstop 25 lat. Wiêc czemu do motocykla nie mogliby czego¶ takiego zrobiæ ? :) Nawet 5 lat motocyklem nonstop to by³oby co¶:D
OdpowiedzProblem w tym, ¿e sam reaktor jest tylko jednym z elementów uk³adu. Energiê uzyskuje siê z ch³odzenia prêtów paliwowych wod± w obiegu pierwotnym i, dziêki ró¿nicy ci¶nieñ, wytworzeniu pary napêdzaj±cej turbinê/turbiny w obiegu wtórnym. Do tego skraplacz, wymienniki po¶rednie, zbiornik wody itp itd. Mo¿na by pomy¶leæ o jednym obiegu (Ruscy robili tak kiedy¶ w prototypie bombowca atomowego, jednak produktem ubocznym staje siê wówczas ulatniaj±ca, radioaktywna para. Tak czy inaczej, ciê¿ko by to wszystko pomie¶ciæ na dwóch ko³ach :)
Odpowiedz