lech wangin strona 2
Yamaha DS-6. Miała pobić na Nürburgringu Hondę CB 250. Historia, opis
lech wangin
W latach 60. Yamaha była znana przede wszystkim z dwucylindrowych motocykli dwusuwowych, które w klasie pojemnościowej 250 ccm zapewniały sportowy temperament połączony z niezawodnością, co w przypadku dwusuwów bynajmniej nie było regułą. czytaj
2024-10-02 10:01:00
Harley-Davidson Hydra Glide. Niezwykła historia ojca wszystkich cruiserów
lech wangin
Harley-Davidson Heritage Softail był pierwszym modelem w rodzinie Softaili, który miał z przodu grube koło. Wraz z jego debiutem w 1987 roku pojawił się nowy gatunek motocykli - cruiser. Stylistycznie Heritage Softail mocno czerpał z modelu, który był wprowadzony zaraz po wojnie i przynosił wówczas wiele nowego. Poznajcie praojca wszystkich curuserów. Przed Wami Harley-Davidson Hydra Glide. czytaj
2024-09-27 15:27:00
Laverda. Motocykle z Włoch. Niesamowite modele i historia, którą warto kontynuować
lech wangin
Włoska marka, która swą złotą erę przeżywała w latach 70. Jej motocykle były szybkie i fascynujące. Wielka szkoda, że marka z Breganze ostatecznie nie zdołała przetrwać próby czasu, ale 75. rocznica powstania jest świetną okazją, by przypomnieć dokonania tej firmy. czytaj
2024-09-27 14:38:00
Harley-Davidson FLH Shovelhead Huberta. Zaczęło się od serialu Twin Peaks
lech wangin
Podczas mojej ostatniej wizyty u chłopaków z Habety poznałem Huberta i jego starą Electrę. Owocem tego spotkania była sesja zdjęciowa i wspomnienia Huberta, które tu przytaczam w całości. czytaj
2024-09-20 12:11:00
Kawasaki Z1-R. Kompletne zerwanie z tradycją. 3,7 do setki i 210 km/h w 1977!
lech wangin
Właściwie pełna nazwa tego motocykla brzmi Kawasaki Z 1000 Z1-R, jednak popularnie używano nazwy skrótowej. Model ten miał swoją publiczną premierę w 1977 roku i trafił do sprzedaży w 1978. Największą nowością był jego zrywający z tradycją kanciasty design. Zrobił on w owym czasie tak silne wrażenie, że czytelnicy niemieckiego magazynu "Motorrad" nadali Z1-R tytuł motocykla roku. czytaj
2024-09-20 11:06:00
Evel Knievel. Życiorys najbardziej znanego motocyklisty świata
lech wangin
Dla większości motocyklistów już sama jazda jest wystarczająco wydajnym generatorem endorfin. W historii motocyklizmu było jednak wielu takich, którym to nie wystarczało. By poczuć pełnię spełnienia musieli wciąż szukać nowych wyzwań, przekraczać kolejne granice nie bacząc na konsekwencje. Do groma najwybitniejszych ryzykantów należy z pewnością amerykański kaskader Evel Knievel. Jego kaskaderskie wyczyny przyniosły mu majątek, który beztrosko trwonił. czytaj
2024-09-19 18:02:00
Moje trzy grosze na temat limitów prędkości
lech wangin
Już od dawna odnoszę wrażenie, że świat w którym żyjemy jest coraz bardziej schizofreniczny. No bo jak inaczej ocenić rzeczywistość, w której jednocześnie produkuje się coraz bardziej zrywne i szybkie pojazdy i w tym samym czasie wprowadza się coraz bardziej drakońskie ograniczenia prędkości. Mało tego, jeździmy po coraz lepszych, szerszych, wielopasmowych, równych drogach, które z definicji są drogami szybkiego ruchu, czyli autostradami i ekspresówkami, a ograniczenia prędkości są coraz większe i coraz ba czytaj
2024-09-15 19:15:00
Honda Fury VT 1300 CX. Gdy się pojawiła, na warsztaty custom padł strach
lech wangin
Wygląda, jakby właśnie dopiero co opuściła warsztat wysokiej klasy artystów customizerów. Przejażdżka VT 1300 CX pozwala zrozumieć, dlaczego Honda jest numerem jeden na motocyklowym rynku. Ta niezwykle zjawiskowa maszyna pojawiła się w europejskich salonach Hondy w 2010 roku i można ją było kupić jeszcze w 2012. Pamiętam swój kontakt z tym motocyklem zupełnie jakby to było wczoraj i nie rozumiem dlaczego tak szybko wycofano go ze sprzedaży. Po dokładniejszym zbadaniu tematu okazuje się, że motocykl ten jest czytaj
2024-09-13 16:28:00
Norton Commando. Genialny pomysł na pozbycie się drgań dużego silnika
lech wangin
Jeśli prześledzi się historię rozwoju konstrukcji motocyklowych w drugiej połowie lat 60., trudno oprzeć się wrażeniu, że w Europie wiedziano, albo przynajmniej przewidywano / spodziewano się, że Honda szykuje coś spektakularnego w postaci dużego motocykla z czterocylindrowym silnikiem, bo chyba nie jest przypadkiem, że wtedy właśnie pojemności motocykli produkowanych w Europie zaczęły rosnąć. Jednym z ciekawszych przykładów tego trendu jest Norton Commando zaprezentowany na londyńskich targach Earls Court czytaj
2024-08-16 14:22:00
Honda CX 500 po delikatnym customizingu. Jak dobre odnowione hi fi
lech wangin
Właściciel tej Hondy jest pasjonatem i docenia styl vintage. Lubi połączenie nowoczesnej klasyki z tym co najlepsze w historii, dlatego wyposażył przestrzeń, w której żyje w nowoczesny design z akcentami klasyki Art Deco. Przekonał się również, że w muzyce powrót do korzeni niesie ze sobą nową lepszą jakość - nowoczesny sprzęt grający wymienił na odnowione hi fi z lat 70. i coraz częściej słucha muzyki z poszerzającej się kolekcji płyt winylowych. Jeśli chodzi o motoryzację, również preferuje klasyki, któ czytaj
2024-08-16 13:19:00
Moto Morini Camel i Kanguro. Historia włoskich enduro kangurów i wielbłądów
lech wangin
Na pytanie o włoskie motocykle z widlastymi silnikami każdy bez namysłu powie : Ducati i Moto Guzzi. Jednak była jeszcze inna marka produkująca w latach 70. i 80. bardzo ciekawe motocykle z takim silnikiem. czytaj
2024-08-15 15:29:00
Aermacchi Ala d'Oro. 160 km/h przy pojemności 175 cm³. Wyścigowe złote skrzydło
lech wangin
Włoską, nie istniejącą już markę Aermacchi entuzjaści zabytkowych motocykli kojarzą głównie z maszynami napędzanymi czterosuwowym singlem z leżącym cylindrem. Ich kariera rozpoczęła się w 1956 roku i zakończyła w 1972, a najbardziej znanym z całej gamy modeli był wyścigowy Ala d"Oro (Złote Skrzydło) czytaj
2024-08-12 18:46:00
Suzuki RG 500 Gamma, szosowa replika maszyny Grand Prix
lech wangin
Cechą szczególną rynku motocyklowego lat 80. w stosunku do poprzedniej dekady było to, że zaczął się on coraz bardziej specjalizować. Skończyła się epoka UJM (Universal Japanese Motorcycle), co nie znaczy, że takie motocykle przestano produkować, jednak teraz były one tylko skromną częścią oferty. Różnice między motocyklem sportowym, turystycznym i sportowo-turystycznym stawały się coraz bardziej wyraźne. Z kolei motocykle sportowe czerpały coraz więcej inspiracji z torów wyścigowych. Pojawiły się wręcz szo czytaj
2024-08-10 15:07:00
Harley-Davidson FXST Softail Evolution. Przy tym silniku grzebało Porsche!
lech wangin
Historia większości marek motocyklowych przypomina rollercoaster. Okresy prosperity przeplatają się z kryzysami. Nie inaczej było w przypadku Harleya-Davidsona. Obchodzimy właśnie czterdziestą rocznicę wprowadzenia silnika Evolution V2 i modelu FXST Softail - nowości, które wyciągnęły amerykańską markę z najgłębszego kryzysu w jej historii. czytaj
2024-08-02 15:32:00
Honda XRV 650 Africa Twin. Cywilna wersja królowej Dakaru
lech wangin
Rajd Paryż Dakar, którego pierwsza edycja odbyła się w 1979 roku wywarł ogromny wpływ na rynek motocyklowy i na samych motocyklistów. Popularność motocykli enduro wzrosła wielokrotnie i ta kategoria motocykli zaczęła się bardzo szybko rozwijać. Motocykl, o którym mowa w tym artykule pojawił się w 1988 roku, ale by poznać jego korzenie musimy nieco bardziej cofnąć się w czasie. czytaj
2024-08-02 12:48:00
Ducati Apollo, motocykl który mógł zmienić motocyklowy świat
lech wangin
Mało kto wie, że pierwszy motocykl Ducati z czterocylindrowym silnikiem pojawił się nie w czasach nam współczesnych, a już w latach 60. ubiegłego wieku. W dodatku miał gigantyczną jak na owe czasy pojemność 1260 ccm. Miał szansę zostać najszybszym seryjnie produkowanym motocyklem, ostatecznie jednak nic z tego nie wyszło. Poznajcie historię Ducati Apollo. czytaj
2024-07-26 14:50:00
Triumph TR6 Trophy. Sam Steve McQueen ścigał się nim w sześciodniówce!
lech wangin
Brytyjska marka Triumph stała się marką o zasięgu globalnym po II Wojnie Światowej, a szczyt jej popularności przypada na lata 50. i 60. ubiegłego wieku. Podstawą sukcesu był rzędowy dwucylindrowy silnik skonstruowany pod koniec lat 30. przez Edwarda Turnera, zaś jednym z filarów sukcesu brytyjskiej marki za oceanem był model TR 6 Trophy. czytaj
2024-07-21 13:34:00
Honda CBX 650 E. Ostatni etap ewolucji czterocylindrowego silnika chłodzonego powietrzem
lech wangin
W 1983 roku Honda CBX 550 doczekała się następcy model o pojemności 650 ccm. Był nim CBX 650 E (oznaczenie fabryczne RC13). Od strony podwozia była to jak najbardziej klasyczna konstrukcja z dwoma amortyzatorami z tyłu, podczas gdy CBX 400 i 550 miały już nowocześniejsze zawieszenie Pro-Link, ale silnik zastosowany w nowej sześćsetpięćdziesiątce stanowił postęp w stosunku do jednostek stosowanych w modelach o większej pojemności i był ostatnim etapem ewolucji czterocylindrowego silnika chłodzonego powietrze czytaj
2024-07-20 18:34:00
Motocykle Ducati to synonim stylu i sportu. A jak było na początku? Pierwsze modele
lech wangin
Włoska marka Ducati zawsze budowała swój wizerunek sukcesami w wyścigach. Ich motocykle zawsze wyróżniały się na tle konkurencji, zawsze były bardzo szybkie i po prostu piękne. Tak jak dziś Ducati kojarzy się z pięknie brzmiącymi silnikami L2 i L4, tak w początkach swej kariery Ducati znane było z szybkich maszyn jednocylindrowych o małej i średniej pojemności. czytaj
2024-07-18 12:29:00
Honda CB 350 Four. Historia najmniejszego seryjnego 4-cylindrowca
lech wangin
Honda, będąca czołowym japońskim producentem, idąc za ciosem po wielkim sukcesie modelu CB 750 Four, który został zaprezentowany w 1968 roku, wprowadza na rynek mniejsze modele z czterocylindrowym silnikiem. W 1971 roku na drogi wyjeżdża CB 500, a rok później CB 350 Four. czytaj
2024-07-17 14:31:00
Polecamy
Aktualności
reklama
|
sklep Ścigacz