tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 a co ma moc maksymalna do przyspeiszen? krzywa - komentarz
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Komentarze 11
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: tdi 25.04.2015 09:53

honda s2000 ma zupełnie przeciętne wwartosci oporu aerodynamicznego na poziomie cx 0,34 jakos i powierzchnie czołowa tez ma przecietna jak przeciętny kompakt może mini itp. nie wiem dokałdnie ale sa to wartości zupełnie przeciętne jakich pełno na rynku http://ecomodder.com/wiki/index.php/Vehicle_Coefficient_of_Drag_List można sobie porównać skrzynie musza mieć odp dobrana niemoga mic takiej samej bo wówczas na 1 biegu s2000 by rowiała 120 km./h gdy taki turbiodisel 50 km/h i po prostu silnik o mocy 240 km i momencie 200 nm na wale przy optymalnie dobranej skrzyni zawsze będzie szybszy niż silnik o parametrach 150 km i 400 nm nawet na wale przy tez optymalnie dobranej skrzyni przy tej samej aerodynamice masie i kołach , jakbys zamontował silnik z cbr 600 rr o mocy 120 km do harleya który wcześniej miał silnik 1500 cc np. (nie wiem czy takie sa ,ale chodzi o przykład) i mocy 60 km z 2 razy większym momenetem albo 2,5 to przy odp dobranych zębatkach tak żeby z silnikiem cbr 600 rr krecił maxymalnie na każdym biegu te same predkosci to z silnikiem cbr 600 rr ten harley by miał dużo większe przyspieszenie i predkosc maxymalna ale wycie byłoby oczywiście straszne ;) non stop 10 tys obr/min plus .... na silniku 1500 cc o mocy 60 km i momencie 150 nm ten harley przyakdłowy by potrzebował jakiś 6 sekund na przyspeiszenie z 100 do 140 km/h z silnikiem cbr 600rr z optymalnie dobranymi przelzoeniami przyspeiszenie by wyniosło jakies 4 sekundy bądź mniej dawca robi to w 2,5 s ,bo ma nizsza mase i lepsza aerodynamikę .

Odpowiedz
Autor: tdi 24.04.2015 20:23

na stronie akropovica masz wykres mocy h2 i wykres mocy s1000rr przy 8000 tys obrotow na minute h2 ma 125 km na kole a s1000rr 100 km na kole i jeśli maja identyczne przęłozenie to na ostatnim biegu h2 odjedzie o 25 % plus minus ale przełożenie maja mniemam inne s1000rr oiaga 300 km.h przy 13500 obr /min a h2 w ciemno przy jakiś 12000 obr/min i tu już nam się roznice zacierają h2 produkuje około 190 km/na kole maxymalnie przy w zakresie od 11000 obr/min do około 12500 (tzn tajk mysle bo wykres jest urwane w wykresie na stronie akrapovica ) s1000rr produkuje około 180 km na kole przy 13000 obr/min h2 wazy 238 kg full bak a s1000rr 209 kg jeśli p[osadzimy kierowcow ważących tyle samo to jeśli starty mocy sa takie same a raczej sa i aerodynamika podobna a raczej jest to mamy ch.lernie blisko poza tsartem gdzie s1000 rr idzie na koło jak głupia i pełna moc można wykorzystać dopiero od wyższych predkosci dlatego tez porownujac te motocykle należałoby zrobić rolowany wyścig z 150 do 300 km/h i będzie bardzo blisko z 2-3% przewagą bmw s1000rr czyli tyle co nic co ciekawe obadałem wykres mocy hayabusy tez na stronie akrapovica i przy 8000 tys obrotow na minute produkej 145 km na kole o 20 więcej niż h2 i 45 więcej niż s1000rr ale haya wazy 260 kg full bak i ma znacznie dluzsze przleozenie bos zczyt mocy prze raptem 10000 obr/min wiec roznica potęgi sredniegoz akresu hayi się zaciera przelozeniem ,co do silnika doładowanego kompresorem i niedoładowanego to jest silniejszy z kompresorem jeśli jest w tej samej technice ywkonane stopien sprężania skok srednica tłoka zawory wałki itd. bo z tej samej pojemności można wykonacz 2 rozne silniki jeden o takim stopniu sprężania ze przy tych samych obrotach wsrodkowym zakresie będzie miał 20-30 % więcej pary niż inny ale zakaldajac skończone możliwości silnika to tak kompresor będzie miał ciut większe pole przy tych samych obrotoach ztej samej pojem,nosci wiadomo .

Odpowiedz

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę