Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 16
Pokaż wszystkie komentarzeZakładam, że jeśli ktoś chce kupić motocykl to najczęściej szuka w kilku miejscach i wybiera tam, gdzie jest taniej (chyba że wiąże się to np. z brakiem gwarancji :). VTR kosztuje w salonie 19 900 i nie da się znaleźć taniej, natomiast Gladius w salonie 26 200, a u sprzedawcy w Łomiankach 23 246 (są i miejsca, gdzie można kupić za 27900, może dają skarpetki torowe gratis :). Wziąłem pod uwagę najniższe ceny w sklepach. Porównanie do samochodów za 100 tys. zł miało służyć tylko w jednym celu - żeby pokazać, że różnica w cenie 3300 zł sama w sobie nie powinna decydować o kupnie i że należy raczej brać pod uwagę różnice procentowe, np. 20 vs 24 lub 100 vs 120 tys zł (20% więcej). Co do tego, że VTR ma niezłe parametry i wielu chętnie by nim jeździło (nie tylko początkujący i kobiety) to się chyba zgadzamy. Mi chodzi tylko o zbyt wysoka cenę. Weźmy pod uwagę: CBF 125 (125 cm, 11.3 KM, 11.2 Nm, 128 kg z płynami, 9900 zł) VTR 250 (250 cm, 29.9 KM, 22.0 Nm, 161 kg z plynami, 19900 zł) Gladius (645 cm, 72.0 KM, 64.0 Nm, 202 kg (bez ABS), 23246 zł) CBF wziąłem do porównania, bo nie znam współczesnego, sprzedawanego w Polsce V-twina 125 cm :) Wiem oczywiście,że moc i moment rozkłada się w silnikach rzędowych inaczej niż w widlastych, ale muszę wziąć jakieś dane do porównania. VTR jest praktycznie 2 razy droższa od CBF. Może i słusznie, skoro ma 2 x większą pojemność, prawie 2 x większy moment i 2.65 x większą moc. Ale Gladius ma z kolei 2.58 x większą pojemność, co przekłada się na 2.41 x większą moc i 2.91 x większy moment, choć niestety jest 1.25 x cięższy. Nie jest natomiast od VTR droższy 2 x ani 3 x, lecz 1.17 x. Dlatego uważam, że VTR jest niewłaściwie wypośrodkowany cenowo, chociażby w odniesieniu do CBF i Gladiusa. Moim zdaniem, powinien kosztować najwyżej z 15 tys. (u dealera niech sobie stoi za wyższą cenę). Powinien wtedy iść jak ciepłe bułeczki, a obawiam się, że po 20 tys. nie będzie schodził. Wydaje mi się, że mało kto pomyśli: "Różnica w cenie niewielka, a w mocy, momencie, brzmieniu itd b. duża. Ale na Gladiusie mogę sobie zrobić krzywdę. Biorę VTR." Pozdrawiam
OdpowiedzBrak odpowiedzi do tego komentarza