Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 14
Pokaż wszystkie komentarzeWitam wszystkich, jeżdżę takim sprzętem tylko z dct. Powiem tak: miałem dwa motory: yamaha fz6 - super sprzęt, suzuki v-strom 650 - klasyk niezastapiony dla wygody dolnego zakończenia pleców. teraz NC700X DCT i gęba sie śmieje cały czas! W mieście sprawność skrzyni i jej sterowników uczących się stylu jazdy jest genialna - dosłownie skrzynia jedzie zawsze na takim biegu jaki sam bym dobrał, szkopuł że robi to znacznie szybciej. Spalanie a po tych poprzednich motorkach pozostała skłonność do zero jednykowej jazdy - srednio 3,9-4 litry na 100 km. Po 1000 km zlany olej i teraz jeszcze ciszej i jeszcze sprawniej. Ciekawostka DCT ma 4 kM więcej i 4 Nmetry momentu więcej - pewnie z uwagi na wagę. Poręczność i składanie w winklach jest tak łatwe jak jazda na rowerze. Polecam gmole Givi. C-ABS - nic dodać mimo jednej tarczy hamulce lepsze od V-strom z ABS, zdecydowanej biorą choć i tamte złe nie są. OK ach i och, pewnie gość reklame robi. Motorek ma tezminusy: kanapa miby wygodna ale jakoś ześlizguję się, szybka za niska i trochę sypie na deszczu po plecach. Generalnie poprzez akcesoria bedę chciał trochę to ulepszyć. Podsumowując jeżlei potrzebujecie motocykla do miasta, dojazd do pracy, weekendowe wypady ale nie za długie to ok. A i te 190 km/h to robi bez problemu, jak ktoś nie wierzy zapraszam na youtube - niemcy sprawdzili. Musze tylko jeszcze sprawdzić czy zapewnienia o sprincie do 130-140 lepszym od CBF600S są prawdziwe. Na forum angielskim znalazłem dyskusję trzech gości: jeden NC700X i dwóch z CBR600F którzy z niedowirzaniem opisywali że ze startu zostali tak do 100 km/h. Raczej mało prawdopodobne, ale elastycznie to jest, wyobrźcie sobie przy 2 tyś obr moment ponad 50 Nm i płasko do 5 tyś. Ok rozgadałem się ale może coś to komus pomoże przy wyborze. Dodam na koniec ze miałem uprzedzenia do tej skrzyni i wcześniej nie jeździłem skuterami:). Pozdrawiam.
OdpowiedzJa dzisiaj miałem okazję potestować w manualu. Na codzień jeżdze CBF500 i jest to mój pierwszy moto i pierwszy sezon (wcześniej skuter 50). I tak. Pierwsze wrażenie - nie czuje się masy. Miałem wrażenie, że jadę na 125, którą jeździłem na kursie. Są tego zalety, ale i wady. Tak do 100 kmh - super, łatwo się manewruje, moto wręcz zachęca do przeciskania się między samochodami. Niestety >120 zacząłem tracić pewność siebie. W porównaniu z CBF, która i pow. 140 jest (przynajmniej w moim odczuciu) stabilna, tutaj miałem wrażenie, że lekkość moto sprawi, że zaraz na jakimś wyboju się wywrócę - mało fajne uczucie. Kolejna wada - krótka 1 i 2. Przyzwyczajony do jeżdzenia na obrotach w okolicach 9-10 tys. pare razy na starcie się zdziwiłem odcięciem zapłonu. Jak już dociągnie się do 3 to można na niej jechać prawie cały czas z uwagi na dużą elastyczność. Jednak 1 i 2 wg mnie powinny być dłuższe - to jak przesiąść się na diesla w samochodzie. Może automat jest w tym względzie lepszy - mam mieć okazję przetestować Integrę z nim właśnie i wtedy zobaczę. Kolejna sprawa to dźwięk. Też rodem ze 125 cm. Może wymiana tłumika jest w stanie uczynić go bardziej rasowymi, ale tak przy prawie 200 cm3 pojemności CBF brzmi zdecydowanie lepiej, chociaż wiadomo, że to zupełnie inna technologia silnika. Jednak wg mnie mogli nad dźwiękiem popracować. Podsumowując - do jazdy po mieście i to też chyba nie po przelotówkach jak najbadziej spoko. Na pewno schowek i spalanie mają duży plus. Niemniej nad ew. zakupem muszę jeszcze chyba pomyśleć. Jednak po jeździe nie zrobiłem wielkiego WOW.
OdpowiedzTrochę się nie zgodzę. Skrzynia dct skutecznie niweluje krótki zakres obrotów. W mieście mało które moto tak skutecznie się przeciska. Prędkości i stabilność: totalnie nie widzę różnicy z cbf, powiem więcej z pasażerem duży moment znacznie niżej robi lepsze wrażenie, sprawniej ciągnie od dołu. Podkreślam że cbf 600 to dobry sprzęt. Co do dzwięku to tu już się rozjeżdżamy mocno: moim zdaniem jest lepiej od cbf 600 i bez porównania do 500 steki. Basowo i dość mocno w standardzie. A dodam v max 190 robi bez problemu. Przelotowa 130-140 jest ok tylko szyba do zmiany ale givi robi tu dobrą robotę. Największe zaskoczenie skrzynia dct, trzeba sprawdzić żeby poczuć. Minusy: kanapa duża ale śliska oraz brak centralki, co do światła z przpdu mogłoby być lepsze.
Odpowiedz