WSBK 2022: Pirelli stawia na miêkkie mieszanki w Donington Park. Jakie opony dostan± zawodnicy?
Po długiej przerwie do akcji powraca cykl Mistrzostw Świata Superbike. Zawodnicy wystartują na torze Donington Park, który może poszczycić się liczącą 90 lat historią. Dodatkowo pierwszy raz od trzech lat pojedzie tu klasa Supersport.
Zmagania na torze Donington Park to piąta runda tego sezonu. Dla zawodników klasy Superbike Pirelli dostarczy opony SCX, SC0 i SCQ na tył, z czego ta ostatnia będzie przeznaczona tylko na kwalifikacje i Superpole Race. Z przodu startujący będą mogli założyć miękką mieszankę SC1 lub stale rozwijaną SC1 A0674. Dla klasy Supersport przygotowano SC1 i SC1 na przód oraz SCX i SC0 na tył.
Tor Donington Park został zbudowany w 1931 r. i jest bardzo zróżnicowany. Pirelli wskazuje tu na zakręty "płynące" na przemian w górę i w dół oraz wolne łuki, które następują po szybkich prostych. Tak oto w zakręcie numer 8 największe przyspieszenie jest na wyjściu, a w Old Hairpin czy McLeans Corner prędkości nie schodzą poniżej 100 km/h. Giorgio Barber, który jest dyrektorem ds. wyścigów motocyklowych, dodaje, że po intensywnej pracy z eksperymentalnymi mieszankami w Misano producent powraca do bardziej klasycznych i sprawdzonych opon.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze