Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarze"W mieście na 260 kilometrów GS wypił 10 litrów paliwa, co daje spalanie na poziomie 3,8 litra na setkę." Zapomnieliscie napisac ze jezdzony przez kobiete, w dodatku z predkosciami sporo ponizej sredniej warszawskiej (nawet samochodowej) w zwiazku z czym spalanie raczej malo obiektywne. pzdr
OdpowiedzWidzisz... jeżeli bierzesz pod uwagę jazdę głównie po zakorkowanym mieście, gdzie naturalnie nie osiąga się większych prędkości to takie spalanie jest właśnie osiągalne. Taką jazdę można nazwać ekonomiczną. Jak napisałam poniżej dla zestawienia zabrałam GSa na autostradę i wtedy wyżłopał 10 litrów przez 190 km. W ostatnim czasie, użytkując motocykl głównie wieczorami 650-tka BMW spaliła 4,3 na stówkę. Mam nadzieję, że takie uzupełnienie informacji da nieco szerszy obraz.
OdpowiedzPrzy okazji wyprawy na I rundę w Poznaniu miałam okazję sprawdzić ile pije GS przy stałej prędkości 140 km/h - 160 km/h. Otóż na 190 km wypił 10 litrów paliwa co daje spalanie na poziomie 5,26 litrów. Mam nadzieję, że ta informacja będzie przydatna.
OdpowiedzPo pierwsze to nie wiadomo jak ta kobieta jeździ, więc wcale nie takie pewne że z "prędkościami sporo poniżej średniej warszawskiej (nawet samochodowej)"... Poza tym do szybszej jazdy to chyba inny sprzęt. F800R? Po drugie odwijanie od świateł do świateł, skutkuje chyba tylko szybsza wizytą na stacji benzynowej. A no tak - szybszym zużyciem silnika. Po trzecie jak pokazał redakcyjny test, w korkach motocykl jest tylko minimalnie szybszy od skutera. Więc jeśli ktoś chciałby w korki coś co pali tyle co skuter, a ma sprzęgło i biegi to znalazł coś w sam raz dla siebie. Dla mnie fajny sprzęt - pali niedużo, jest poręczny. I do miasta i w trasę. Zwolennicy agresywnych dźwięków - "niech Cię usłyszą" ;) - zawsze mogą zmienić wydech, reszta chyba da radę na fabrycznym...
OdpowiedzNie wnikając w to jak autorka jeździ, to 3.8L/100km dla tego silnika jest wartością osiągalną, ale dosyć skrajną. Zwłaszcza w mieście. Większość użytkowników w internecie raportuje średnie zużycie na poziomie 5L/100km, które jak na dużego singla jest nadal niezłym wynikiem. Moja Yamaha MT-03 przy podobnej pojemności w zasadzie poniżej 5L/100km nie schodzi, a jak się poodwija od świateł do świateł, to chętnie weźmie 7L.
OdpowiedzMałą pomoc na temat spalania: http://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/626-F_650.html?vehicletype=2&page=10&powerunit=2 Wg tych danych F 650 pali średnio 4.3 na setkę, ale pierwsze 3 strony statystyk to wynik poniżej 4 l na 100 km.
OdpowiedzStatystyki kłamią ;-] Nie chce się upierać, może się mylę, spalanie na poziomie 5L wyczytałem na jakimś forum użytkowników onegdaj. Poza tym przytoczone przez Ciebie wyniki uśredniają spalanie z 3 różnych silników (F650, G650, F650GS), więc na ile to jest wymierne?
OdpowiedzPS.: Ta sama strona podaje średnie spalania Yamahy XJR1300 na poziomie 6.5L/100km ;-)
OdpowiedzNa tej stronie teoretycznie są dane od użytkowników. Tak niskie wyniki można chyba tylko uzasadnić albo totalnie różnym stylem jazdy, lepszą jakością paliwa (u nas chyba ciągle woda w użyciu) i dróg. Zresztą jak się patrzy na informacje od sprzedających na Allegro to F650 zawsze jest opatrzone informacją "niskie spalanie" i to zwykle w okolicach 4l/100 lub mniej. "a spalanie na poziomie 3,5 litra jest niespotykane w tej pojemności pojazdach." to o F 650 CS. "Poza tym wszystkim każda wizyta na stacji benzynowej będzie wyzwalała uśmiech na Twojej twarzy – pali autentycznie poniżej 5l / 100 km!!! " F 650 GS Dakar Mogą to być oczywiście chwyty na przyciągnięcie klienta... Autorzy może trochę wrzucili do jednego worka kilka silników, ale chyba nie można na to nic poradzić inaczej niż tylko wyszukiwaniem odpowiednich modeli i ewentualną zabawą Excelem...
Odpowiedz