Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 27
Pokaż wszystkie komentarzeUważam, że autor artykułu napisał bzdury. Po wciśnięciu klamki sprzęgła wszystkie koła zębate skrzyni biegów nadal się obracają ponieważ jest włączony bieg, a napęd pochodzi od koła. Prędkość obrotowa silnika nie ma tu nic do rzeczy. W samochodach ciężarowych bez synchronizacji trzeba zastosować międzygaz, ale tam przechodzi się przez położenie neutral a w motocyklu nie. Różnica prędkości obrotowej między dwoma sąsiednimi biegami będzie zawsze taka sama niezależnie od obrotów silnika. Obroty mają tylko znaczenie przy przełączaniu z położenia N na 1.
OdpowiedzUważam, że czytasz bez zrozumienia i nie znasz budowy sprzęgła mokrego wielotarczowego.
Odpowiedzniestety nie masz racji kolego.
Odpowiedz