Niedzielne GP Kataru było kamieniem milowym zarówno dla wyścigów klasy Moto2, jak i dla firmy Triumph. W niesamowicie wyrównanym i emocjonującym wyścigu po raz pierwszy wzięły udział motocykle napędzane trzycylindrową jednostką 765 cm3 brytyjskiego producenta.
Wyścig klasy Moto2 na torze Losail w Katarze wygrał Lorenzo Baldassarri, po fantastycznej walce z powracającym z klasy MotoGP Tomem Luthim. Różnica na mecie pomiędzy tymi zawodnikami wyniosła zaledwie 0,026 sekundy. Równie emocjonujące było starcie zdobywcy pole position Marcela Schrottera z Remy Gardnerem. Obaj zawodnicy finiszowali niemal jednocześnie - Schrotter okazał się lepszy o zaledwie 0,002 sekundy!
Do napędu maszyn Moto2 przeznaczono trzycylindrową jednostkę o pojemności 765 cm3, znaną z modelu Street Triple RS, generującą ponad 140 KM mocy. Debiutancki weekend Triumpha pokazał, że motocykle z jego silnikami radzą sobie znakomicie. Ustanowiono od razu kilka rekordów:
- Najlepszy czas w walce o pole position - Marcel Schrotter - 1m 58.585
- Najwyższa prędkość maksymalna - Alex Marquez - 294.4km/h
- Najszybsze okrążenie toru - zwycięzca wyścigu Lorenzo Baldassarri
- Najszybsze okrążenie w czasie wyścigu - Thomas Luthi
Steve Sargent, jeden z dyrektorów Triumpha, wręczył Lorenzo Baldassarriemu specjalny puchar, jako pierwszemu zwycięzcy na nowej maszynie Moto2. Powiedział przy tym:
Kiedy zdecydowaliśmy się przyjść do Moto2, chcieliśmy dostarczyć silnik, który zapewni ekscytujące i wyrównane wyścigi, co w pełni udało się w Katarze. Ekipy i zawodnicy bardzo chwalą nasze jednostki i wierzą, że są z nich w stanie wycisnąć jeszcze więcej mocy i momentu. Najlepsze jeszcze przed nami, to będzie wspaniały sezon.
Następna okazja, by zobaczyć w akcji motocykle napędzane przez silniki Triumph 765 już za niecałe 3 tygodnie. Najbliższe wyścigi MotoGP odbędą się w dniach 29-31 marca w Argentynie.