Triumph Thruxton to od lat ikona stylu "vintage racer", nawiązującego bezpośrednio do maszyn startujących w wyścigach ulicznych w drugiej połowie XX wieku. W bogatej wersji RS na rok 2020 motocykl jest nie tylko ekskluzywnie wykończony, ale też lżejszy, mocniejszy i wyposażony w komponenty klasy premium.
Najważniejsze zmiany w motocyklu Triumph Thruxton RS z roku modelowego 2020 zaszły w dwucylindrowym, rzędowym silniku o pojemności 1200 cm3. Zredukowano w nim o 20% masy wirujące, dzięki czemu żwawiej reaguje na ustawienia przepustnicy. Moc maksymalna wzrosła o 8 KM i wynosi teraz 105 KM, jest jej też więcej w każdym zakresie obrotów. Maksymalny moment obrotowy, wynoszący 112 Nm, dostępny jest 700 obr/min wcześniej, niż w wersji seryjnej. Podwyższono również o 500 obr/min. górną granicę obrotów, a nad pracą jednostki czuwają udoskonalone elektroniczne tryby jazdy.
Triumph Thruxton RS 2020 jest o 6 kg lżejszy od poprzednika. Wyposażono go w doskonałe hamulce z pływającymi tarczami i zaciskami Brembo M50 Monobloc oraz opony Metzeler Racetec RR, zapewniające doskonałą przyczepność. Na pokładzie znalazły się też m.in. wyścigowy, regulowany widelec Showa, podwójne tylne amortyzatory Öhlins z możliwością regulacji w całym zakresie, ABS i kontrola trakcji z możliwością wyłączenia, światła dzienne LED oraz gniazdo USB pod kanapą.
Główna siła Triumpha Thruxton RS to, oprócz doskonałych osiągów i precyzyjnego prowadzenia, niepowtarzalny styl brytyjskiego cafe racera, wzbogacony o współczesne akcenty. Znajdziemy tu przepiękny, podwójny zestaw zegarów, z którymi dyskretnie komponuje się sterowany z kierownicy cyfrowy wyświetlacz. W wersji na rok 2020 dołożono m.in. nowe, malowane proszkowo na czarno osłony silnika, czarne sprężyny amortyzatorów Öhlins, anodowane na czarno koła, unikatowy wlew paliwa i nowe kalkomanie na zbiorniku paliwa. Dzięki temu Triumph Thruxton RS jest drapieżny, ale jednocześnie niezwykle elegancki. Model ten dostępny będzie w trzech kolorach: Jet Black, Matt Storm Grey oraz Matt Silver Ice.
Dane techniczne
silnik: | dwucylindrowy, rzędowy, SOHC |
pojemność skokowa: | 1200 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 97,6 x 80 mm |
moc: | 105 KM przy 7500 obr/min |
moment obrotowy: | 112 Nm przy 4250 obr/min |
system paliwowy: | wtrysk elektroniczny |
system chłodzenia: | ciecz |
rozrusznik: | elektryczny |
skrzynia biegów: | nożna, 6-biegowa |
sprzęgło: | mokre, wielotarczowe |
przeniesienie napędu: | łańcuch |
zawieszenie przednie: | widelec teleskopowy Showa z regulacją, skok 120 mm |
zawieszenie tylne: | podwójne amortyzatory Ohlins, skok 120 mm |
hamulec przedni: | Podwójna tarcza 282 mm Podwójne tarcze 310 mm, Brembo M50 4-tłokowy, radialne zaciski typu monoblok, układ ABS |
hamulec tylny: | Pojedyncza tarcza 220 mm, 2-tłokowy, pływający zacisk firmy Nissin, układ ABS |
opona przednia: | 120/70 ZR17 |
opona tylna: | 160/60 ZR17 |
systemy dodatkowe: | ABS, kontrola trakcji, tryby jazdy |
szerokość/wysokość/rozstaw osi: | 745 x 1030 x 1415 mm |
masa: | 197 kg bez płynów |
wysokość siedzenia: | 810 mm |
zbiornik paliwa: | 14,5 l |
normy emisyjne: | Euro 5 |
Więcej informacji o motocyklach Triumph znajdziesz na stronie https://www.triumphmotorcycles.pl/