Bobber to trzeci model z rodziny Triumph Factory Custom - czyli fabrycznie tuningowanych motocykli brytyjskiej marki. Ten znakomicie wyposażony i świetnie wystylizowany model będzie wyprodukowany w liczbie 750 egzemplarzy na cały świat.
Triumph Bobber, wprowadzony na rynek w 2017 roku okazał się dużym sukcesem, a przy okazji stworzył nową niszę w segmencie motocykli klasycznych. W roku modelowym 2020 dostępna będzie ekskluzywna wersja TFC, z lepszą specyfikacją, lżejszym podwoziem i mocniejszym silnikiem, a także niepowtarzalnymi elementami stylistycznymi.
Każdy z 750 egzemplarzy Triumpha Bobber TFC będzie oznaczony specjalną tabliczką znamionową z numerem seryjnym. Dwucylindrowy silnik o pojemności 1200 cm3 kręci się o 500 obr/min wyżej, jest o 10 KM mocniejszy od jednostki z wersji standardowych, dysponuje również większym o 4 Nm momentem obrotowym. Jego praca sterowana jest elektronicznie poprzez trzy tryby jazdy.
Na wyposażeniu Bobbera TFC znalazły się regulowany widelec Ohlins oraz regulowane tylne amortyzatory RSU. Do tego hamulce z zaciskami Brembo M50 i pompą Brembo MCS, a także szczotkowany wydech Arrow z karbonowymi końcówkami i oświetlenie LED ze światłami do jazdy dziennej.
Triumph Bobber TFC z roku modelowego 2020 to również niepowtarzalny wygląd, spełniający wszystkie główne wytyczne dla tej grupy motocykli custom. Maszyna wyposażona jest w kierownicę typu clip-on, elementy nadwozia z włókna węglowego oraz siedzisko z prawdziwej skóry. Zegary i inne detale posiadają logo TFC, zamontowano również krótki przedni błotnik i anodowane na czarno obręcze kół. Bobber TFC wykończony jest niepowtarzalnym wzorem malowania z motywem brytyjskiej flagi.
Dane techniczne
Typ silnika | Chłodzony cieczą, 8 zaworowy, rozrząd SOHC, kąt obrotu wału korbowego 270° |
Pojemność silnika | 1200 cm3 |
Średnica /Suw | 97,6 mm x 80 mm |
Maksymalna moc | 87 KM przy 6,250 obr. na min. |
Maksymalny moment obrotowy | 110 Nm @ 4,500 obr. na min. |
Układ paliwowy | Wielopunktowy sekwencyjny elektroniczny wtrysk paliwa |
Układ wydechowy | Stal nierdzewna szczotkowana, 2 w 2 jednowarstwowy układ wydechowy z tłumikami ze szczotkowanej stali nierdzewnej i karbonowymi końcówkami. |
Końcowe przełożenie | Łańcuch |
Sprzęgło | Sprzęgło hydrauliczne, wielotarczowe, ze wspomaganiem |
Skrzynia biegów | 6 biegowa |
Rama | Konstrukcja kołyskowa z rur stalowych |
Przyrządy | Wielofunkcyjny zestaw przyrządów LCD z analogowym licznikiem kilometrów, wskaźnikiem położenia biegu, wskaźnikiem poziomu paliwa, wskaźnikiem zasięgu do tankowania, wskaźnikiemplanowego serwisu, zegarem, 2 liczniki trasy, średnie i bieżące zużycie paliwa, wyświetlacza stanu kontroli trakcji, gotowość do zainstalowania podgrzewanych manetek - sterowane przy pomocy paska przesuwania zamontowanego na kierownicy. |
Wahacz | Dwustronny, rura ze stali |
Koło przednie | 32 szprychowe, 19 x 2.5 in |
Koło tylne | 32 sprzychowe,16 x 3.5 in |
Ogumienie przednie | 100/90-19 |
Ogumienie tylne | 150/80 R16 |
Zawieszenie przednie | Widelec Upside-down Öhlins, ∅43mm, USD, w pełni regulowane, NIX 30 |
Zawieszenie tylne | Öhlins RSU, regulacja odbicia i napięcia wstępnego sprężyny |
Hamulec przedni | Podwójne tarcze 310mm, Brembo M50 4-tłokowy, radialne typu monoblok zaciski, układ ABS |
Hamulec tylny | Pojedyncza tarcza 255mm, jednotłokowy, pływający zacisk firmy Nissin, układ ABS |
Wysokość siedzenia | do potwierdzenia - w zależności od ostatecznej homologacji w styczniu 2020 r. |
Kąt pochylenia główki ramy | do potwierdzenia - w zależności od ostatecznej homologacji w styczniu 2020 r. |
Jazda w terenie | do potwierdzenia - w zależności od ostatecznej homologacji w styczniu 2020 r. |
Masa bez płynów | do potwierdzenia - w zależności od ostatecznej homologacji w styczniu 2020 r. |
Pojemność zbiornika paliwa | 9 L |
Więcej informacji o motocyklach Triumph znajdziesz na stronie https://www.triumphmotorcycles.pl/