Ta witryna u¿ywa plików cookie. Wiêcej informacji o u¿ywanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, mo¿na znale¼æ
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj wiêcej tego komunikatu.
Komentarze 23
Poka¿ wszystkie komentarzeTo dla kogo to nie jest zabawka? Chcesz mi powiedziec, ze ktos faktycznie potrzebuje 200 koni w motocyklu do jazdy po drogach publicznych? Jak chcesz skorzystac z potencjalu tego motocykla to musisz zlamac przepisy i dotyczy to chyba kazdego kraju na swiecie. Tutaj systemy poprawy bezpieczenstwa maja tylko czuwac nad "malpa", ktora dostala do reki brzytwe, kiedy faktycznie potrzebowala zwyklego patyka i to powinna otrzymac. To nie jest pojazd miejski do ekonomicznego i szybkiego przemieszczania sie z punktu A do punktu B. Nie mam nic do systemow bezpieczenstwa, gdy chodzi o takie wlasnie pojazdy. Bo wtedy sluzy to swojemu celowi. W BMW DTC jest tylko po to, zebys mogl czuc sie pewnie przekraczajac bariery, ktorych przekroczyc nie powinienes.
Odpowiedzchlopie dla niektorych to jest cale zycie wiec nie mow mi ze to tylko zabawka..... a zeby zyciem cieszyc sie dluzej to po to masz elektronike, a jak ci sie nie podoba to se ja wylacz!!!!
OdpowiedzKa¿dy motocykl powy¿ej 125 cc to ju¿ zabawka. Ten sprzêt jest dla ludzi chc±cych je¼dziæ po torze, a kontrola trakcji to tylko dodatek. Tego jak mocno mo¿na z³o¿yæ motocykl w zakrêcie nie da siê rozkminiæ przy wykorzystaniu kontroli trakcji...
OdpowiedzOsobiscie uwazam, ze 95% tych motocykli nigdy nie zobaczy toru wyscigowego a zdecydowana wiekszosc tych pozostalych 5% bedzie tam zagladala sporadycznie. Co do poprawy bezpieczenstwa wlasnie na drogach publicznych, dzisiejsze motocykle maja lepsze opony, hamulce, zawieszenia, mniejsza wage i sztywniejsze ramy od swoich odpowiednikow sprzed kilkunastu lat a czy wplynelo to w znaczacy sposob na poprawe bezpieczenstwa ich kierowcow? Mysle ze nie bo znacznie wzrosly tez predkosci i jak zwykle wszystko rozbija sie o czynnik ludzki. Motocykl sam przeciez soba nie pokieruje a ludzie maja to do siebie ze czesto przeginaja i wtedy kontrola trakcji nawet w samochodzie czesto nie pomaga a co dopiero w motocyklu. Sam to z reszta zauwazyles.
Odpowiedzja uwazam ze kontrola trakci jest znakomistym rozwiazaniem, mam motor z ESP i gdyby nie to to pare razy bym lezal! i nie chodzi tu o jakis wielki brak umiejetnosci bo predkosc byla mala, ale droga za to byla sliska i jesli to DTC uratuje chociaz 1% ludzi ktorzy sie zabijaja to ja to popieram w 100% a jak juz wspomianlem jak ci sie nie podoba to se wylacz! motor tu zaprezentowany jest genialny i wiem ze nastepne modele 1k wilkiej JAP4 beda wyposazone w podobne rozwiazania i kazdy sie ze mna tu zgodzi a pisanie po co tu komu wychodzi z ust ludzi nie szanujacych wlasnego zycia i przy okazji innych! a i wcale nie musisz jezdzic na tor zeby motor byl twoim zyciem i nie tylko zabawka.
OdpowiedzTo "se" wylacze jak bede chcial. Dalsza dyskusja nie ma sensu. Wyrazilem swoje zdanie i wiekszosc osob to zrozumiala. Jedynie ty warczysz na mnie jak bym popelnil jakies bluznierstwo. A czas i tak pokaze ze nawet na motocyklach z ESP, ASR, ABS i bog wie czym jeszcze beda gineli ludzie tak dlugo, jak dlugo nie zaczna jezdzic z glowa zamiast polegac na tych wszystkich 3literowych skrotach. p.s. Ja tez mialem wypadek, przy duzej predkosci, bo wypadlem z drogi przy 130km/h. Jest kwestia szczescia, ze przezylem i powiem, ci ze nie postawie pieniedzy na to, czy w tamtej sytuacji jakikolwiek system by mi pomogl.
OdpowiedzTo "se" wylacze jak bede chcial. Dalsza dyskusja nie ma sensu. Wyrazilem swoje zdanie i wiekszosc osob to zrozumiala. Jedynie ty warczysz na mnie jak bym popelnil jakies bluznierstwo. A czas i tak pokaze ze nawet na motocyklach z ESP, ASR, ABS i bog wie czym jeszcze beda gineli ludzie tak dlugo, jak dlugo nie zaczna jezdzic z glowa zamiast polegac na tych wszystkich 3literowych skrotach. p.s. Ja tez mialem wypadek, przy duzej predkosci, bo wypadlem z drogi przy 130km/h. Jest kwestia szczescia, ze przezylem i powiem, ci ze nie postawie pieniedzy na to, czy w tamtej sytuacji jakikolwiek system by mi pomogl.
Odpowiedzjak chcesz jezdzic z glowa to po co ci 1000? sam sobie zaprzeczasz. a nikt na nikogo tu nie warczy. Poza tym mozesz jezdzic z 'glowa' ale i tak warunki drogowe przerosna twoja glowe i co wtedy? wiadomo ze wiekszosc przypadkow konczy sie niedobrze natomiast nawet ten 1% mniej dzieki elekronice to wielki krok do przodu i chwala BMW za to!!! Zaden producent moto nie oferuje lepszych rozwiazan podwyzszajacych bezpieczenstwo od BMW i i tak caly swiat moto predzej czy pozniej je zerznie. Wiec moze se kup BMW to nie wypadniesz przy 130 nigdy wiecej.....dobrze radze. pozdro dla wszystkich moto fanow.
OdpowiedzJeszcze jedno, przy tych 130 byla sarna a nie jakies wypadniecie z drogi. Czy w takiej sytuacji ESP w Twoim BMW przeniesie motocykl nad sarna czy moze w jakis inny magiczny sposob uchroni przed dzwonem?
OdpowiedzMi litr nie jest do niczego potrzebny i dlatego go nie mam. Pytanie po co litr osobom, ktore bez systemow elektronicznych nie potrafia sobie z nim poradzic? Odpowiedz jest prosta, dla poprawy wlasnego samopoczucia. Gdyby robili scigi z silnikiem 2l i moca 400 koni, to tez znalezli by sie chetni a potem pisali "dobrze ze jest elektronika bo bez niej bylo by krucho". Nie rozumiem tego owczego pedu do mocy i osiagow, ktorych nie da sie wykorzystac. To sie nazywa konsumpcjonizm. Ludzie kupuja cos czego tak naprawde nie potrzebuja i czego nie sa w stanie ogarnac tylko dlatego, ze ktos to wymyslil i wprowadzil na rynek. Kupuja to za grube pieniadze z usmiechem na ustach i z systemem dajacym im zludzenie ze nad tym panuja, oczywiscie za dodatkowa kase. A jak ktos sie pyta "po co?" to zarzuca mu sie zawisc. Pytasz po co mi litr. Ja jezdze supermociakiem o poj. 400 i mocy 40 koni. Powiesz moze ze to jakas popierdolka a ja ci odpowiem ze to jest moj czwarty a zarazem najslabszy sprzet. Wybralem go swiadomie i jestem nim w stanie objechac 80% tych kozakow na sportowych 600 i 1000. Wiem, bo sprawdzalem :) Jestem w stanie to ogarnac w wiekszosci sytuacji i wlasnie panowanie nad maszyna sprawia mi przyjemnosc.
Odpowiedzale ty nie rozumiesz tu czegosc. 1000 sa i beda i ludzie je beda kupowac! czy z elektronika czy bez to i tak je beda kupowac. Odchodzisz od tematu, teraz piszesz po co komu 1000. ja sie z tym zgadzam, ale jak juz kozak sobie go kupi z ta elektronika to moze jednak mu uratuje dupe w paru przypadkach, nieprawdaz? wyrazilem sie jasno moze to bedzie jeden 1% a moze 2% przypadkow, niemniej jednak to zawsze krok do przodu! poza tym zycie jest warte kazdych pienedzy!!!
OdpowiedzNie mialem zamiaru robic burzy. Kazdy ma swoje zdanie, ktore wyrazil i na tym chyba najlepiej zakonczyc wymiane argumentow. Pozdrawiam.
OdpowiedzNaprawde glupawa dyskusja. ABS, kontrola trakcji itd. sa wbudowywane w motocykle z powodow marketingowych i to powinien chyba kazdy rozumiec. Jesli chce sie wejsc na rynek, to trzeba wyprodukowac cos, co sie bedzie roznic od obecnych produktow. Najbardziej sa mi sympatyczni Ci, ktorzy mowia z poblazaniem o innych (np. kierowcach 1000-ow) jezdzac rowniez motocyklami, ktore przerastaja ich wlasne mozliwosci. Gdzie chcecie zrobic granice? Przy 600-kach, Enduro, a moze zabronic jazdy motocyklami? Snob, warjat lub jakby go nie nazwac zawsze bedzie sie glupio zachowywal, jak nie na motocyklu to w Porsche. BMW napewno nie bedzie jakims codem, ale z pewnoscia jest to bardzo dobry motocykl sportowy i tak samo dla ludzi jak nowa R1 lub inny fabrykat.
Odpowiedzjakby cie ABS i ESP ocalil od gleby 6 razy to nie mowilbys ze to tylko marketing. Od razu widac jak duzo kilometrow zrobiles na moto z takimi systemami.
Odpowiedz