tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Sym GTS 250i - sympatyczny mieszczuch
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Sym GTS 250i - sympatyczny mieszczuch

Autor: Ania Jêdrasiak 2009.06.03, 14:17 1 Drukuj

Doskonała alternatywa dla samochodu i narzekań, że „spóźniłam się na spotkanie bo znowu utknęłam w korku"

Marka Sym dopiero niedawno zagościła na rynku skuterowym w Polsce, ale już widać, że może na nim nieźle zamieszać. Zeszłoroczny BUM na skutery spowodował także zwiększenie zainteresowania większymi pojazdami tego typu. Prędkość oferowana przez popularne pięćdziesiątki pozostawia sporo do życzenia. O ile podczas jazdy w korku nie odczuwa się tego, o tyle podczas sytuacji kiedy droga jest w miarę pusta, jeszcze czasem się to zdarza, skuter jadący 45 km/h zaczyna być zawalidrogą. Jazda małym skuterem zaczyna być też męcząca jeśli mieszkamy na przedmieściach i do pokonania mamy 20-30 km, czyli dystans wykraczający poza jazdę wyłącznie miejską. Rozwiązaniem, dla tych którzy mają większe dystanse do pokonania lub nie chcą przemieszczać się z motorowerowymi prędkościami, a przy tym nie zamierzają się przesiadać na motocykle, są maksi skutery.

NAS Analytics TAG

W teście przyjrzymy się bliżej jednemu z mniejszych przedstawicieli tej klasy. Na tapetę trafił Sym GTS 250i.

Wygląd

O wyglądzie ciężko dyskutować. Oprócz charakterystycznych, nieco kosmicznych, reflektorów ułożonych w pionie na przedniej owiewce trudno tutaj mówić o jakiś wyjątkowych, niepowtarzalnych zabiegach stylistycznych. Skuter jednak wygląda naprawdę przyjemnie i wzbudza zainteresowanie. Po usadowieniu się na dużej, i co trzeba przyznać, bardzo wygodnej kanapie czas na przyjrzenie się detalom. GTSowi jeżeli chodzi o wykonanie, jakość plastików, czy spasowanie zdecydowanie bliżej jest do produktów japońskich, niż chińskich. Oczywiście można znaleźć niewielkie niedopasowania, ale nie są to rzeczy spędzające sen z powiek. Co najważniejsze, podczas jazdy nic nie trzeszczy i nie wygląda jakby miało ochotę zaraz odpaść czy się złamać.

Producent wyposażył GTSa w bardzo czytelną, bogatą i ładną konsolę przyrządów. Skuter otrzymał również światła awaryjne oraz przeciwmgielne. Bardzo fajnym pomysłem jest przycisk na kierownicy otwierający siodło bez konieczności gaszenia skutera.

Stacyjka jest zasłaniana aby utrudnić kradzież skutera. Podobne zastosowanie ma też znajdujący się pod siedzeniem przełącznik odcięcia zapłonu. Będzie to dodatkowym utrudnieniem dla złodzieja.

No to jedziemy

Jak już wcześniej wspomniałam kanapa jest duża i komfortowa. Nawet wysoki kierowca nie będzie miał problemu ze znalezieniem sobie wygodnej pozycji za kierownicą. Także pasażer nie powinien narzekać na brak miejsca. Chowane podnóżki oraz małe oparcie są wygodne i zapewniają odpowiednie podparcie. Przednia szybka, choć nie jest zbyt duża, bardzo dobrze chroni przed wiatrem.

Mimo całkiem sporych rozmiarów skuter jest bardzo zwinny. Po przyzwyczajeniu się do jego gabarytów nie ma problemu żeby zmieścić się między samochodami stojącymi w korku. Niestety niezbyt duże koła są podatne na nierówności często zdarzające się między pasami ruchu. Powoduje to lekkie wrażenie niestabilności. Na większych dziurach jedynym ratunkiem staje się zredukowanie prędkości i skupienie się na slalomie. Podczas przejazdu przez większe nierówności pasażer na pewno będzie miał do kierowcy pewne „ale". W modelu GTS250i przydałoby się mniej skuterowe zawieszenie.

Natomiast, na w miarę równej nawierzchni skuter daje sobie radę wręcz wyśmienicie. Jednocylindrowy, czterosuwowy silnik, który napędza GTSa raczej nie zapewni nam wrażenia startu odrzutowcem. Ruszanie spod świateł odbywa się jednak w bardzo przyzwoitym tempie i pozwoli na zostawienie kierowców samochodów z tyłu. Kiedy akurat nie przebijamy się przez korki, GTS też nie pozwoli nam wpaść w kompleksy. Skuter nie ma problemu z pokazaniem na liczniku 120 km/h i jazdy z tą prędkością.

Poza miastem nasz testowany GTS radził sobie bardzo sprawnie. Dłuższa jazda nie powoduje żadnego dyskomfortu. Skuter prowadzi się spokojnie i pewnie, o ile oczywiście nasi drogowcy zadbali o przynajmniej symboliczną jakość nawierzchni. Duży schowek pod siedzeniem pozwoli na zabranie niezbędnych podczas dłuższej przejażdżki rzeczy, a małe schowki pod i koło kierownicy, a także w podłodze pomieszczą resztę gadżetów.

Rzeczą, do której należy się przyzwyczaić w GTSie są hamulce. Pierwsze wrażenie jest takie, że ktoś pozamieniał tylny hamulec z przednim. Bardziej skutecznym, co dziwi, jest hamulec znajdujący się na tylnym kole. Przedni jedynie nieco spowalnia GTSa. Poza tym są one dość mało precyzyjne. Nie ma problemu z zatrzymaniem tego maksi skutera ale, przynajmniej na początku, zostanie to zrobione nadspodziewanie szybko i dość brutalnie.

Zatankowany skuter przejeżdża na zbiorniku niecałe 300 km, co definitywnie nie jest złym wynikiem i na pewno spowoduje mniejsze nerwy kiedy po raz kolejny usłyszymy o podwyżce cen paliw.

Na koniec

GTS zdecydowanie jest sprzętem, który najlepiej sprawdzi się w mieście, podczas dojazdów do pracy. W przestronnym schowku pod siedzeniem spokojnie zmieści się na przykład laptop czy rzeczy na przebranie i jeszcze coś. Dzięki wyjątkowo małemu spalaniu i mobilności GTS jest doskonałą alternatywą dla samochodu i narzekań, że „spóźniłam się na spotkanie bo znowu utknęłam w korku". Dodatkowo bardzo mocną stroną tego skutera jest relacja bardzo dobrego wykonania i wyposażenia do stosunkowo niewielkiej ceny. Ten sympatyczny sprzęt niewątpliwie jest wart waszej uwagi jeżeli postanowiliście się przesiąść na maksi skuter.

Cena GTS 250i na dzień dzisiejszy wynosi 16 900 zł.

Specyfikacja:

Wymiary, waga
długość 2280 mm
szerokość 770 mm
wysokość 1380 mm
waga 178 kg
Silnik
typ 4-suwowy, 1-cylindrowy
pojemność 250.6 cm 3
zasilanie wtrysk
Chłodzenie Moc maksymalna Maksymalny moment obrotowy Ciecz 23 KM 22,7 Nm
Zawieszenie
przednie widelec teleskopowy
tylne wahacz - jeden amortyzator
Ogumienie
przednie 110/90-13
tylne 130/70-13
Hamulce
przedni tarcza (Ø 240mm)
tylny tarcza (Ø 200mm)
Inne
zbiornik paliwaNorma czystości spalin 12 l Euro 3

Importer:

All Ride Moto Sp. z o.o.
ul. Żyzna 2
40-314 Katowice
www.allridemoto.pl

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
skret sym gts 250 skuter test a mg 0299miejski sym gts 250 skuter test a mg 0333
NAS Analytics TAG
miejski sym gts 250 skuter test a mg 0337jazda sym gts 250 skuter test a mg 0178
miasto sym gts 250 skuter test a mg 0218miasto sym gts 250 skuter test a mg 0203
zakret sym gts 250 skuter test a mg 0285jazda sym gts 250 skuter test a mg 0180
miasto sym gts 250 skuter test a mg 0276miejski sym gts 250 skuter test a mg 0174
miejski sym gts 250 skuter test a mg 0331lewa strona sym gts 250 skuter test b mg 0144
bok sym gts 250 skuter test b mg 0211prawa strona sym gts 250 skuter test b mg 0137
konsola sym gts 250 skuter test b mg 0199logo sym gts 250 skuter test b mg 0175
manetka prawa sym gts 250 skuter test b mg 0151manteka lewa sym gts 250 skuter test b mg 0153
lampa tylna sym gts 250 skuter test b mg 0187konsola sym gts 250 skuter test b mg 0203
kosa sym gts 250 skuter test b mg 0167konsola sym gts 250 skuter test b mg 0154
zegary sym gts 250 skuter test b mg 0209otwarcie siedzenia sym gts 250 skuter test b mg 0205
podnozek pasazera sym gts 250 skuter test b mg 0229podnozek pasazera sym gts 250 skuter test b mg 0166
lampa tylna sym gts 250 skuter test b mg 0194schowek pod kanapa centralny sym gts 250 skuter test b mg 0220
przod sym gts 250 skuter test b mg 0128przod sym gts 250 skuter test b mg 0131
stacyjka sym gts 250 skuter test b mg 0157zegary sym gts 250 skuter test b mg 0149
schowek przedni sym gts 250 skuter test b mg 0159schowek przedni sym gts 250 skuter test b mg 0161
wlacznik przeciwmigielne awaryjne sym gts 250 skuter test b mg 0158wlew paliwa sym gts 250 skuter test b mg 0145
przod sym gts 250 skuter test b mg 0142miasto sym gts 250 skuter test a mg 0187
prosta sym gts 250 skuter test a mg 0291miasto sym gts 250 skuter test a mg 0190
miasto sym gts 250 skuter test a mg 0194biurowy sym gts 250 skuter test a mg 0160
biurowy sym gts 250 skuter test b mg 0132biurowy sym gts 250 skuter test b mg 0135
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê