Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 11
Pokaż wszystkie komentarzeSkąd takie przekonanie, że w mechanizmie który pracuje długi czas na jednym oleju nie powinno wymieniać się go na nowy? 1. Nowy olej to zawsze lepsze warunki smarowania i lepsza ochrona współpracujących elementów w porównaniu ze starym i zużytym środkiem smarnym. 2. Olej bazowy (mineralny, syntetyczny) nie ma wpływu na własności dyspergująco-myjące, jest on "nośnikiem" dla dodatków uszlachetniających, a cała różnica polega na odporności na utratę swoich właściwości. Oleje syntetyczne są o tyle lepsze, że są bardziej trwałe i posiadają większy przedział lepkości, a co za tym idzie mają lepszą stabilność temperaturową. 3. Jeżeli mechanizm jest już dość zużyty i posiada większe luzy, to lepiej zrobimy mu zalewając bardziej lepkim olejem (grubszy film olejowy), nie widzę powodu dla którego niektórzy zalecają zmianę oleju syntetycznego na ten o bazie mineralnej i takiej samej lepkości - jeżeli już mineralny, to taki o większej lepkości. Piszę to jako student 4 roku studiów inżynierskich (mechanika i budowa maszyn, specjalność silniki spalinowe).
OdpowiedzTez tak kiedys myslalem i wymienilem olej w skrzyni w mercedesie clk 320 z nieznana przeszloscia.Szybko sie jednak okazalo ze to byl blad bo transmisja zwariowala jakies redukcje, dziwne zmiany biegow, slizganie. Nigdy wiecej nie wymienie oleju przekldniowego jezeli bede mial jeszcze kiedys jakis urzywany samochod/motocykl bez udokumentowanych serwisow
OdpowiedzPytanie czy wymieniłeś na taki o parametrach zalecanych przez producenta? Generalnie skrzynie automatyczne to trochę inna bajka, szczególnie te z przekładnią hydrokinetyczną - tutaj olej nie tylko smaruje, ale też przenosi moment obrotowy.
Odpowiedz