Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 48
Pokaż wszystkie komentarzePrzekładnia CVT jest z definicji automatyczną skrzynią, gdyż przełożenia są zmieniane samoistnie bez ingerencji kierowcy. Nie przeceniaj purystów w mundurach, mało który odróżni 125 zarejestrowaną na 50.
OdpowiedzBroń mnie Boże żebym się czepiał. Ale takie wypowiedzi "fachowców" już niestety się pojawiają. Wychodzą z założenia, że automatyczna skrzynia biegów jest skrzynią zmieniającą biegi wraz ze zmianą obciążenia silnika pojazdu, zwalniając użytkownika z konieczności manualnej zmiany. Skrzynia automatyczna dysponuje konkretnymi biegami, typowo, w ilości od 3 do 9, nawet jeśli zmienia je bardzo płynnie, aż niezauważalnie dla pasażerów. Napęd CVT (Continously Variable Transmission) - to bezstopniowa przekładnia, w której o aktualnym przełożeniu decydują stożkowe koła współpracujące z paskiem lub łańcuchem. Nie ma konkretnych przełożeń lecz zakres od-do. I na tym opierają swoją argumentacje. A tak na marginesie to poza przekładniami CVT są też przekładnie (popularnie nazywane skrzyniami biegów) w których występuje ciągła zmiana przełożenia metodami hydraulicznymi. I ciekawostka - pierwsze szkice bezstopniowych rozwiązań zmiany przełożenia takie z jakich korzysta CVT tworzył Leonardo da Vinci. Osobiście jestem za usunięciem takiego zapisu, a jeśli już jakieś ograniczenia wprowadzać to tak jak jest dla prawka kategorii A1 czyli pojazdy silnikowe, jednośladowe, klasy A, z pojemnością skokową nie większą niż 125 cm3 i mocą nominalną nie większa niż 11 kW Pozdrawiam
Odpowiedz