Początek sezonu to świetny moment na gruntowne wyczyszczenie, nasmarowanie i sprawdzenie motocykla. Większość prac można przeprowadzić własnoręcznie, przy użyciu środków oferowanych przez Castrol.
Olej ma do wykonania w silniku naszego motocykla kilka niezwykle istotnych zadań. Smarowanie jest tylko jednym z nich. Warto wiedzieć również o pozostałych...
Olej, światła, napęd - przypominamy co warto sprawdzić po zimowej przerwie, żeby nie zostać zaskoczonym niespodziewaną awarią. Zanim wyjedziesz na drogę, zatroszcz się o swój motocykl, a on zatroszczy się o twoją frajdę.
Motocykliści to specyficzna grupa odbiorców prezentów. Z jednej strony mniej więcej wiadomo, w którą stronę podążać, szukając dla nich odpowiednich produktów. Z drugiej, warto mieć chociaż minimalną wiedzę z branży motocyklowej, aby prezent był trafiony. Podpowiadamy kilka najbezpieczniejszych opcji.
Bardzo ważnym kryterium przy wyborze motocykla jest sposób przenoszenia momentu obrotowego na tylne koło. Najpopularniejszym z nich jest łańcuch, który bywa jednak kłopotliwy w eksploatacji. Rozwiązania alternatywne - pas lub wał napędowy - również mają swoje ograniczenia.
Producenci prześcigają się w wytwarzaniu produktów, których pole działania jest zawężone do minimum. Takie ograniczenie argumentowane jest tym, że tylko wtedy dana rzecz będzie idealnie i najlepiej spełniała swoją główną funkcję, do której została stworzona. Oto trzy przykłady rozszerzenia zastosowań znanych każdemu produktów motocyklowych.
Motocykl składa się z wielu współpracujących ze sobą części, które aby mogły to robić bez przeszkód, muszą pływać w oleju, smarze i innych brudnych substancjach. Gdy motocykl zużywa się i starzeje, uszczelniacze puszczają, uszczelki przestają uszczelniać, w wyniku czego wiekowy motocykl prawie zawsze jest cały w smarze i oleju. A wcale tak być nie musi…
Synonimem motocyklowego niedbalstwa jest motocykl zostawiony na zewnątrz na całą zimę. Przykryty grubą warstwą śniegu, zamarznięty, stoi i czeka na roztopy, które pojawią się w końcu z takim samym prawdopodobieństwem jak rdza… Ale upał też może zaszkodzić naszemu jednośladowi. Jak?
Zaplanowałeś wycieczkę motocyklową, spieszysz się do pracy, albo po prostu, chcesz się przejechać na swoim motocyklu. Okazuje się jednak, że jest z tym problem - silnik nie chce odpalić. Panika, stres, smutek, oraz pytanie co teraz? Zanim zdecydujesz się na wołanie mechanika, upewnij się, że sam nie jesteś w stanie usunąć usterki.
Motocykl to kilka tysięcy złożonych w całość części. Normalne jest, że czasem coś się odkręci, poluzuje, coś przestanie działać. Niektóre awarie przydarzają się niespodziewanie i ich usunięcie możliwe jest tylko w specjalistycznym serwisie, ale niektóre, mimo przykrych objawów są wręcz banalne do usunięcia.