Ta witryna u¿ywa plików cookie. Wiêcej informacji o u¿ywanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, mo¿na znale¼æ
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj wiêcej tego komunikatu.
Komentarze 8
Poka¿ wszystkie komentarzeOd wtedy, gdy hamulec jest hydrauliczny i ci¶nienie p³ynu jest wprost proporcjonalne do si³y nacisku na klocki. Je¶li masz stalowy oplot, ci¶nienie p³ynu jest wiêksze (nie nadyma uk³adu hamulcowego i nie zwiêksza objêto¶ci ca³ego uk³adu, nie pompuje gumowego przewodu). Je¶li oplot jest stalowy, wci¶niêcie klamki nie powoduje rozdêcia przewodu gumowego tylko przenosi siê wprost na klocki. Zwiêksza to si³ê hamowania. W praktyce, je¶li masz motocykl uliczny (¶cig), w efekcie jednym palcem blokujesz ko³o. Je¶li masz enduro, czasami nie jest to tak po¿±dane, poniewa¿ w terenie "ostry" hamulec powoduje blokowanie ko³a gdy tego nie chcesz. Je¶li masz du¿e enduro, lepszy jest zwyk³y oplot (a nie stalowy) gdy¿ w efekcie dozowanie si³y hamowania jest bardziej p³ynne.
OdpowiedzBrak odpowiedzi do tego komentarza