Większa moc, niższa waga i ponadprzeciętne wyposażenie - poznajcie nowego Triumpha Street Triple RS.
Triumph ponownie podnosi poprzeczkę w segmencie średnich nakedów. Trzycylindrowy silnik o pojemności 765 cm3 wywodzi się w prostej linii z wyścigów Moto2. O 9% zwiększono moc w średnim zakresie obrotów, a szczytowa wartość 123 koni mechanicznych jest osiągana przy 11 750 obr./min. Moment obrotowy wzrósł do 79 Nm i jest dostępny przy 9350 obr./min.
Na pokładzie pojawił się nowy quickshifter Triumph Shift Assist, który pozwala zmieniać biegi bez użycia sprzęgła zarówno w górę jak i w dół. Do dyspozycji oddano pięć trybów pracy elektroniki - Road, Rain, Sport, Track oraz Rider, który może być dowolnie konfigurowany. Nowy wydech zapewnia lepszy przepływ spalin i bardziej agresywne brzmienie. Wisienką na szczycie tortu jest tłumik z carbonowym wykończeniem.
Na tym jednak atrakcje się nie kończą. Za prowadzenie odpowiadają amortyzator przedni Showa oraz tylny amortyzator Öhlins STX40 z pełną regulacją, hamulce Brembo M50 oraz opony Pirelli Diablo Supercorsa SP V3. Triumph Street Triple RS jest najlżejszym motocyklem w swojej klasie i na sucho waży zaledwie 166 kilogramów.
Wygląd motocykla został nieco odmieniony. Oprócz tłumika przeprojektowano także owiewki, gdzie projektanci postawili na jeszcze czystsze, sportowe linie.
Gadżeciarze ucieszą się na wieść o możliwości wyposażenia motocykla w system MyTriumph, który pozwala na sparowanie Triumpha z GoPro lub smartfonem. Wyświetlacz pokaże nam wskazówki nawigacji, ID dzwoniącego i nazwę aktualnie słuchanego utworu. Na pokładzie mamy również światła do jazdy dziennej, automatycznie wyłączające się kierunkowskazy i ulepszony wyświetlacz TFT.
Nowy Triumph Street Triple RS będzie dostępny w dwóch opcjach kolorystycznych - Matt Jett Black z domieszką Aluminium Silver i żółtymi naklejkami lub Silver Ice połączony z Diablo Red i naklejkami w kolorze Aluminium Silver.