W 2025 roku dostaniemy kilkaset kilometrów nowych dróg. Idziemy na rekord? Tak i nie. By³o ju¿ lepiej
Rok 2025 zapowiada się niezwykle obiecująco pod względem planów rozbudowy infrastruktury drogowej w naszym kraju.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła, że w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy do użytku zostanie oddanych aż 400,6 km nowych dróg. To imponujący wynik, który rzeczywiście wyróżnia się na tle wcześniejszych lat.
Dla porównania, w 2024 roku oddano do użytku jedynie 155 km, a w 2023 roku — 267 km. W 2022 roku wynik ten wyniósł 322 km, podczas gdy rekordowy był rok 2019, kiedy to udostępniono kierowcom aż 460 km nowych tras, przekraczając magiczną granicę 4 tysięcy kilometrów dróg szybkiego ruchu w Polsce.
Wśród najważniejszych inwestycji zaplanowanych na 2025 rok znajdują się zarówno odcinki autostrad, jak i dróg ekspresowych, które mają kluczowe znaczenie dla mieszkańców wielu regionów kraju. Dużym krokiem naprzód będzie kontynuacja budowy autostrady A2, która zostanie wydłużona o 67,4 km, co znacząco poprawi połączenie Warszawy z Białą-Podlaską. Równie ważne będą odcinki drogi S6, która wzbogaci się o 56,6 km, oraz trasy S7, z której do użytku trafi 50,6 km, w tym fragment Modlin-Czosnów, szczególnie wyczekiwany przez mieszkańców Warszawy.
Warto także zwrócić uwagę na inwestycje w innych regionach. W województwie śląskim pojawi się wiele nowych kilometrów trasy S1, a okolice Szczecina zyskają dodatkowe odcinki drogi S3. Oprócz tych większych projektów liczne mniejsze miejscowości otrzymają swoje obwodnice, co dla mieszkańców tych obszarów będzie miało ogromne znaczenie, zarówno pod względem poprawy bezpieczeństwa, jak i jakości życia.
Choć inwestycje te są efektem wieloletnich prac, to właśnie w 2025 roku będzie można cieszyć się ich efektami. Warto podkreślić, że sukcesy te wynikają z konsekwentnego planowania i realizacji, niezależnie od zmieniających się rządów.
I jeszcze pełna lista nowych odcinków. Warto sprawdzić:
Bielsk Podlaski (obwodnica), 3 km, DK66
Bielsk Podlaski Zachód - Boćki, 12,2 km, S19
Brzesko (łącznik), 3 km, DK75
Chwaszczyno - Żukowo, 16,2 km, S7
Dargobądz - Troszyn, 15,9 km, S3
Dankowice - Bielsko-Biała Hałcnów, 11,9 km, S1
Dzwola (obwodnica), 2,7 km, DK74
Gostyń (obwodnica), 17,3 km, DK12
Haćki - Bielsk Podlaski Zachód, 6 km + 2,2 km DK66, S19
Koszalin - Sławno, 23,2 km, S6
Koźmin Wielkopolski (obwodnica), 5,9 km, DK15
Kuźnica - Sokółka Północ, 15,8 km, S19
Łomża Zachód - Kolno (II jezdnia oraz 3 km DK64), S61
Łukowisko - Swory, 12,5 km, A2
Malinowiec - Łukowisko, 20 km, A2
Modlin - Czosnów, 9,7 km, S7
Oświęcim (obwodnica), 3,5 km, DK44
Oświęcim - Dankowice, 15,8 km, S1
Opatów (łącznik północny obwodnicy), 3 km, DK74
Opatów (obwodnica), 10,9 km, S74/DK9
Poręba i Zawiercie (odcinek Siewierz - Poręba - Zawiercie), 16,7 km, DK78
Przybędza - Milówka (obejście Węgierskiej Górki), 8,5 km, S1
Siedlce Południe - Malinowiec, 18,8 km + ok. 2 km, A2
Sławno - Słupsk, 22,9 km, S6
Strzelce Krajeńskie (obwodnica), 7,3 km, DK22
Suchowola (obwodnica), 15,2 km, DK8
Swory - Biała Podlaska, 14,1 km, A2
Szczecinek (obwodnica), 4,4 km, DK20
Świnoujście - Dargobądz, 17,1 km, S3
Wąchock (obwodnica), 11,7 km, DK42
Żodyń (obwodnica), 3,3 km, DK32
Żukowo - Gdańsk Południe wraz z obwodnicą Żukowa, 22,4 km, S7
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze