Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarzeNie tylko piszczą klocki o tarczę, ale również tłoczek o klocek - metal który styka się z drugim metalem, na dodatek wibrującym (pod wpływem hamowania) piszczy. Dobrym sposobem jest przesmarowanie klocków hamulcowych od strony tłoczków pastą miedzianą, wtedy pozbędziemy się piszczenia. Pozdr.
OdpowiedzDzięki własnie będę wymieniał klocki w skuterze w którym od nowości piszczą ; / może to dziwne ale zależy od temperatury powietrza najczęściej może zwyczajnie są za twarde a może nawet coś tak archaicznego jak to co podałeś :D ( ale wierzę oczywiście ) Pozdrawiam
OdpowiedzTo nie jest nic archaicznego. To standardowa procedura przy profesjonalnej wymianie klocków w warsztacie. Jestem mechanikiem. Pozdrawiam
OdpowiedzPasta miedziana to jeszcze coś innego. Została wymyślona po to, że stal z aluminium wchodzi w reakcję (stal szybciej się utlenia i śruby się zapiekają). Pasta miedziowa izoluje stal (śrubę) od aluminium, w które jest wkręcana (warstwą miedzi, która jest dla obu metali neutralna) i nie powoduje zakleszczenia się dwóch metali ze sobą. W praktyce, śrubę stalową posmarowaną pastą miedziową jest dużo łatwiej odkręcić niż tę nieposmarowaną.
Odpowiedz