Motocykle Honda z asystentem utrzymania pasa ruchu. Jest kolejny patent
W sieci pojawiły się kolejne grafiki patentowe pokazujące, jak będzie wyglądał system wspomagający utrzymanie pasa ruchu oraz pozwalający na wyjście z niebezpiecznych sytuacji. Nowe grafiki patentowe oraz objaśnienie do nich brzmią ciekawie.
Rysunki zostały opublikowane przez portal Cycle World. Z wniosku patentowego wynika, że Honda chce oprzeć swój system na mechanizmie kontrującym, który będzie pracował w sposób zbliżony do amortyzatora skrętu. Silnik konstrukcji ma być połączony z elektroniką motocykla i aktywowany na podstawie danych otrzymanych z kamery i radaru. Jeżeli układ zauważy, że motocykl zbliża się do krańca pasa ruchu, a motocyklista nie reaguje, to lekko skoryguje tor jazdy. Zrobi to jednak w sposób delikatny w oparciu o dane z modułu inercyjnego.
Ciekawie zapowiada się kwestia unikania zagrożeń. Jeżeli elektronika wykryje np. nagłe hamowanie poprzedzającego pojazdu, to najpierw dokona oceny sytuacji, a potem podejmie odpowiednie kroki. Przez to rozumiemy próbę objechania przeszkody. Jeżeli jednak kierujący motocyklem wykona ruch kierownicą, to decyzje podejmowane przez człowieka będą miały pierwszeństwo, a system wyłączy się. Podobny patent pokazano już w lutym 2022 r., ale wtedy zawierał on mniej szczegółów.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze