tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP Australii 2009 - Lorenzo kończy na pierwszym zakręcie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP Australii 2009 - Lorenzo kończy na pierwszym zakręcie

Autor: Piotr Jędrzejak 2009.10.19, 13:59 2 Drukuj

Jorge Lorenzo kończy wyścig na pierwszym zakręcie, a Julian Simon zdobywa tytuł Mistrza klasy GP 125

MotoGP

Tor Phillip Island położony na Wyspie Filipa w Australii przywitał zawodników niezbyt ciepłą, ale też suchą pogodą. Przed wyścigiem, honorowe okrążenia przejechali Wayne Gardner, Mick Doohan oraz Troy Bayliss - starsi mistrzowie wyścigów motocyklowych.

Tuż przed startem, sędziowie ukarali Lorisa Capirossiego, przenosząc go z 13. na ostatnią pozycję startową. Było to wynikiem użycia szóstego, już ponadregulaminowego silnika. Z tego powodu Suzuki straciło 10 punktów w klasyfikacji konstruktorów. Pięć zużytych jednostek napędowych w ciągu pięciu rund to raczej kiepska wróżba dla Capirossiego na pozostałe, dwie rundy.

Pole position wywalczył świetnie jeżdżący Casey Stoner, tuż zza niego startował Valentino Rossi, a z ostatniej pozycji pierwszej linii ruszał Dani Pedrosa. To właśnie Hiszpan, kolejny raz w swojej karierze, popisał się niedoścignionym, atomowym startem i od razu wyszedł na prowadzenie. Jorge Lorenzo wystartował z 4. miejsca i od razu został wyprzedzony przez Nickiego Haydena i Mikkiego Kallio. Już w pierwszym zakręcie, walczący o tytuł Lorenzo, na dohamowaniu uderzył w Ducati Amerykanina i zniszczył swój przedni hamulec. Z tego powodu, Jorge hamując tylko tylnym kołem, zaliczył high-side'a, zmuszając Haydena do ścięcia pierwszego zakrętu. Spowodowało to dużą stratę Nickiego, a w wyniku kolizji, motocykl najwyraźniej został delikatnie uszkodzony. Amerykanin jechał wolniej, niż zwykle i ukończył wyścig na ostatniej, piętnastej pozycji. Lorenzo został zabrany do centrum medycznego, gdzie opatrzono mu niewielkie zadrapania, a po wyścigu przeprosił Nickiego za „zrujnowanie wyścigu".

W czwartym zakręcie od startu, Casey Stoner wyprzedził Pedrosę, ale pojechał zbyt szeroko i Daniemu udało się odzyskać pozycję. Cała trójka jechała bardzo zwartym szykiem, ale dokładnie okrążenie później, na tym samym łuku, atak Stonera się powiódł. Rossi wiedząc, że jeśli chce wygrać wyścig, nie może dać Australijczykowi uciec i już kilka zakrętów później, awansował na drugą pozycję. Ta dwójka, co było do przewidzenia, zaczęła stopniowo uciekać od reszty stawki. Za Danim Pedrosą jechali Alex de Angelis i Colin Edwards.

W międzyczasie, sędziowie poinformowali o falstarcie Jamesa Toselanda i tak samo jak rok temu, Brytyjczyk nie zauważył tego powiadomienia. W ostatniej chwili zjechał na karny przejazd przez boksy, pokazując przy okazji swojemu zespołowi, że nie popełnił tego błędu. Finalnie, dojechał on na przedostatniej, 14. pozycji.

Do połowy wyścigu, Rossi i Stoner jechali takim samym tempem. Jednak Australijczyk dokręcił i zaczął powoli uciekać Włochowi. The Doctor albo nie mógł go dogonić, albo po prostu jechał rozsądnie, wiedząc, że jedynym zagrożeniem w walce o tytuł mistrzowski, jest Jorge Lorenzo. Valentino dojechał do mety 1,935 sekundy za Stonerem i powiększył swoją przewagę w generalce do 38 punktów. Dzięki wygranej, Casey jest teraz na trzeciej pozycji i ze stratą 37 oczek do Lorenzo ma matematyczną szansę na wicemistrzostwo. Dani Pedrosa spadł na 4 miejsce i ma tylko 6 punktów mniej, niż Stoner.

Dzięki świetnej jeździe, Alex de Angelis wywalczył 4 miejsce w wyścigu i powiększył swoje szanse na pozostanie w MotoGP w następnym sezonie. Trzy sekundy później, na metę wjechał Colin Edwards, a następnie Andrea Dovizioso. Ci panowie toczą walkę o 5. miejsce w generalce i mimo drugiej z rzędu wygranej Amerykanina, to Andrea ma wciąż 7 punków więcej.

Mika Kallio oraz Toni Elias, bardzo dobrze jadący na początku wyścigu, bo na 5. i 6. pozycji, nie zdołali utrzymać tempa i ukończyli wyścig na ostatnich miejscach pierwszej dziesiątki. Przed nimi, walkę o 7. pozycję wygrał Marco Melandri - wyprzedził Randy de Punieta tylko o niecałe pół sekundy.

GP 250

Przedwczesne zakończenie wyścigu wcale nie wyjaśniło sytuacji w walce o tytuł. Wręcz przeciwnie - jest ona jeszcze mniej wyraźna.

Tuż po starcie, na prowadzenie wysunął się, ruszający z czwartej pozycji Alex Debon. Jednak później wyjechał poza tor i stracił szanse na walkę o dobrą pozycję. Przez większą część wyścigu, na czele jechała czwórka zawodników: Marco Simoncelli, Hector Barbera, Alvaro Bautista (który stracił na starcie i na początku wyścigu był na 8. pozycji) i Raffaele de Rosa. Po zaciętych walkach, Bautista wysunął się na prowadzenie, a Barbera spadł na 4. miejsce. Jednak prowadzący Alvaro zaliczył upadek i mimo, że wrócił do wyścigu na 10. pozycji, przekreślił swoje szanse na zmniejszenie straty w generalce do Hiroshi Aoyamy. Miał dobrą okazję, bo Japończyk nie jechał dobrze - aż na 7. pozycji.

Chwilę później, bardzo groźnie upadł Roberto Locatelli. Sędziowie wywiesili czerwoną flagę, co oznacza koniec wyścigu. Włocha zniesiono na noszach. Liczyły się wyniki z 18. okrążenia, czyli 2/3 całego dystansu. Była to bardzo dobra wiadomość dla Marco Simoncelliego, który wygrał i zmniejszył swoją stratę do pierwszego w generalce, Hiroshi Aoyamy do 12 punktów. Japończyk ukończył na 7. pozycji. Bautista, zajmując 10. miejsce zdobył tylko 4 punkty i spadł na trzecią pozycję w generalce. Ma 17. punktów straty do drugiego i tylko 4 oczka przewagi nad czwartym Barberą. Do końca sezonu wiele może się zdarzyć, ponieważ pierwsi czterej zawodnicy, z różnicą 33 punktów, mają szanse na zdobycie tytułu.

GP 125

Wyścig najmniejszej klasy okazał się, jak często bywało, najbardziej dramatyczny i emocjonujący. Na samym starcie, na prowadzenie wysunęli się Nicolas Terol oraz Pol Espargaro, a tuż za nimi jechał Bradley Smith. W czołówce, pozycje zmieniały się w przerażająco szybkim tempie, a lider generalki, Julian Simon, jechał poza pierwszą piątką. Jednak w połowie wyścigu, zaczął on bardzo szybko piąć się w górę, a na 13 okrążeń przed końcem, udało mu się objąć pozycję prowadzącego wyścig. Za nim jechali kolejno Bradley Smith, Efren Vasquez i Pol Espargaro. Nicolas Terol oraz Andrea Iannone, mieli coraz większą stratę do pierwszej grupki zawodników. Osiem okrążeń przed końcem, Smith wyprzedził Simona, a 4 okrążenia później, oboje zaczęli znacząco uciekać od pozostałych zawodników. W międzyczasie, na 3. pozycji błyskawicznie pojawił się Sandro Cortese i tak dojechał do mety. Na ostatnim okrążeniu, Simon wrócił na prowadzenie, a na metę wpadł z przewagą 0.313 sekundy. Ostra walka toczyła się również o czwarte miejsce, a finalnie, Espargaro okazał się być lepszym o 0,169 sekundy od Simona Corsiego.

Dzięki wygranej, na dwie rundy przed końcem, Julian Simon już świętował zdobycie tytułu Mistrza Świata klasy 125 cm3.

Wyniki MotoGP

Poz. Kierowca Narodowość Zespół Czas
1 C. Stoner AUS Ducati Marlboro Team 40'56.651
2 V. Rossi ITA Fiat Yamaha Team + 1.935
3 D. Pedrosa SPA Repsol Honda Team + 22.618
4 A. De angelis RSM San Carlo Honda Gresini + 32.702
5 C. Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 + 35.885
6 A. Dovizioso ITA Repsol Honda Team + 38.482
7 M. Melandri ITA Hayate Racing Team + 44.461
8 R. De puniet FRA LCR Honda MotoGP + 44.941
9 M. Kallio FIN Pramac Racing + 54.345
10 T. Elias SPA San Carlo Honda Gresini + 1'01.205
11 C. Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP + 1'05.417
12 L. Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP + 1'05.950
13 G. Talmacsi HUN Scot Racing Team MotoGP + 1'17.951
14 J. Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 + 1'17.985
15 N. Hayden USA Ducati Marlboro Team 1 Okr.
Nie ukończył 1. okrążenia
J. Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team    

Klasyfikacja generalna MotoGP

Poz. Kierowca Narodowość Zespół Punkty
1 Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 270
2 Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 232
3 Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 195
4 Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 189
5 Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 152
6 Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 145
7 Alex De Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 101
8 Randy De Puniet FRA LCR Honda MotoGP 101
9 Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 101
10 Marco Melandri ITA Hayate Racing Team 100
11 Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 96
12 Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP 95
13 James Toseland GBR Monster Yamaha Tech 3 87
14 Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 82
15 Mika Kallio FIN Pramac Racing 58
16 Niccolo Canepa ITA Pramac Racing 38
17 Gabor Talmacsi HUN Scot Racing Team MotoGP 17
18 Sete Gibernau SPA Grupo Francisco Hernando 12
19 Yuki Takahashi JPN Scot Racing Team MotoGP 9
20 Aleix Espargaro SPA Pramac Racing 8

Wyniki GP 250

Poz. Kierowca Narodowość Zespół Czas
1 M. Simoncelli ITA Metis Gilera 28'17.403
2 H. Barbera SPA Pepe World Team + 2.434
3 R. De Rosa ITA Scot Racing Team 250cc + 2.604
4 J. Cluzel FRA Matteoni Racing + 12.118
5 M. Di Meglio FRA Mapfre Aspar Team 250cc + 12.192
6 K. Abraham CZE Cardion AB Motoracing + 12.413
7 H. Aoyama JPN Scot Racing Team 250cc + 12.455
8 H. Faubel SPA Honda SAG + 13.112
9 R. Wilairot THA Thai Honda PTT SAG + 13.560
10 A. Bautista SPA Mapfre Aspar Team + 27.779
11 T. Luthi SWI Emmi - Caffe Latte + 28.222
12 L. Pesek CZE Auto Kelly - CP + 28.657
13 A. Debon SPA Aeropuerto-Castello-Blusens + 33.892
14 S. Aoyama JPN Racing Team Germany + 38.779
15 S. Tomizawa JPN CIP Moto - GP250 + 40.529
16 B. Nemeth HUN Balatonring Team + 1'23.200
17 B. Chesaux SWI Matteoni Racing + 1'24.298
18 I. Toth HUN Team Toth Aprilia 1 Okr.
19 V. Debise FRA CIP Moto - GP250 1 Okr.
Nie klasyfikowani
  R. Locatelli ITA Metis Gilera + 30.515
  A. Pons SPA Pepe World Team 2 Okr.
  A. Baldolini ITA WTR San Marino Team 3 Okr.
  M. Pasini ITA Paddock GP Racing Team 11 Okr.
  V. Leonov RUS Viessmann Kiefer Racing 11 Okr.

Klasyfikacja generalna GP 250

Poz. Kierowca Narodowość Zespół Punkty
1 Hiroshi Aoyama JPN Scot Racing Team 250cc 227
2 Marco Simoncelli ITA Metis Gilera 215
3 Alvaro Bautista SPA Mapfre Aspar Team 198
4 Hector Barbera SPA Pepe World Team 194
5 Mattia Pasini ITA Team Globalgest 128
6 Raffaele De Rosa ITA Scot Racing Team 250cc 106
7 Mike Di Meglio FRA Mapfre Aspar Team 250cc 105
8 Hector Faubel SPA Honda SAG 94
9 Thomas Luthi SWI Emmi - Caffe Latte 94
10 Alex Debon SPA Aeropuerto-Castello-Blusens 92
11 Jules Cluzel FRA Matteoni Racing 82
12 Roberto Locatelli ITA Metis Gilera 78
13 Lukas Pesek CZE Auto Kelly - CP 62
14 Ratthapark Wilairot THA Thai Honda PTT SAG 60
15 Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 60
16 Gabor Talmacsi HUN Balatonring Team 28
17 Shoya Tomizawa JPN CIP Moto - GP250 26
18 Alex Baldolini ITA WTR San Marino Team 26
19 Aleix Espargaro SPA Balatonring Team 22
20 Shuhei Aoyama JPN Racing Team Germany 16
21 Valentin Debise FRA CIP Moto - GP250 14
22 Imre Toth HUN Team Toth Aprilia 12
23 Vladimir Leonov RUS Viessmann Kiefer Racing 8
24 Axel Pons SPA Pepe World Team 3
25 Balazs Nemeth HUN Balatonring Team 3
26 Toby Markham GBR C&L Racing 2
27 Kazuki Watanabe JPN Bardral Racing with SJ-R 2
28 Bastien Chesaux SWI Racing Team Germany 1
29 Stevie Bonsey USA Milar - Juegos Lucky 1

Wyniki GP 125

Poz. Kierowca Narodowość Zespół Czas
1 J. Simon SPA Bancaja Aspar Team 125cc 37'55.798
2 B. Smith GBR Bancaja Aspar Team 125cc + 0.313
3 S. Cortese GER Ajo Interwetten + 2.057
4 P. Espargaro SPA Derbi Racing Team + 2.161
5 S. Corsi ITA Fontana Racing + 2.330
6 N. Terol SPA Jack & Jones Team + 3.239
7 E. Vazquez SPA Derbi Racing Team + 3.290
8 A. Iannone ITA Ongetta Team I.S.P.A. + 12.820
9 M. Marquez SPA Red Bull KTM Moto Sport + 22.355
10 S. Gadea SPA Bancaja Aspar Team 125cc + 22.602
11 S. Redding GBR Blusens Aprilia + 29.181
12 D. Aegerter SWI Ajo Interwetten + 29.199
13 D. Webb GBR Degraaf Grand Prix + 29.222
14 J. Folger GER Ongetta Team I.S.P.A. + 29.396
15 R. Krummenacher SWI Degraaf Grand Prix + 29.461
16 J. Zarco FRA WTR San Marino Team + 29.709
17 L. Zanetti ITA Ongetta Team I.S.P.A. + 31.251
18 T. Nakagami JPN Ongetta Team I.S.P.A. + 32.482
19 L. Salom SPA Jack & Jones Team + 58.333
20 M. Ranseder AUT CBC Corse + 58.485
21 T. Koyama JPN Loncin Racing + 1'19.017
22 J. Iwema NED Racing Team Germany + 1'23.621
23 J. Kornfeil CZE Loncin Racing + 1'23.731
24 B. Gross AUS Gross Racing 1 Okr.
25 L. Vitali ITA CBC Corse 1 Okr.
26 L. Marconi ITA CBC Corse 1 Okr.
27 A. Lawson AUS Champions Ride Days 1 Okr.
28 L. Day AUS Racetrix / Angelo's Aluminium 1 Okr.
Nie klasyfikowani
  E. Rabat SPA Blusens Aprilia 2 Okr.
  N. Diles AUS RSW Racing 16 Okr.
  S. Bradl GER Viessmann Kiefer Racing 21 Okr.
  J. Olive SPA Derbi Racing Team 21 Okr.
  C. Beaubier USA Red Bull KTM Moto Sport 21 Okr.

Klasyfikacja generalna GP 125

Poz. Kierowca Narodowość Zespół Punkty
1 Julian Simon SPA Bancaja Aspar Team 125cc 239
2 Bradley Smith GBR Bancaja Aspar Team 125cc 183.5
3 Nicolas Terol SPA Jack & Jones Team 162.5
4 Pol Espargaro SPA Derbi Racing Team 142.5
5 Sergio Gadea SPA Bancaja Aspar Team 125cc 128
6 Andrea Iannone ITA Ongetta Team I.S.P.A. 117.5
7 Sandro Cortese GER Ajo Interwetten 112
8 Marc Marquez SPA Red Bull KTM Moto Sport 94
9 Stefan Bradl GER Viessmann Kiefer Racing 85
10 Joan Olive SPA Derbi Racing Team 74
11 Jonas Folger GER Ongetta Team I.S.P.A. 73
12 Simone Corsi ITA Fontana Racing 68
13 Dominique Aegerter SWI Ajo Interwetten 63.5
14 Scott Redding GBR Blusens Aprilia 50.5
15 Efren Vazquez SPA Derbi Racing Team 45
16 Danny Webb GBR Degraaf Grand Prix 38.5
17 Takaaki Nakagami JPN Ongetta Team I.S.P.A. 36
18 Johann Zarco FRA WTR San Marino Team 31.5
19 Esteve Rabat SPA Blusens Aprilia 28
20 Lorenzo Zanetti ITA Ongetta Team I.S.P.A. 27
21 Randy Krummenacher SWI Degraaf Grand Prix 22
22 Luis Salom SPA Jack & Jones Team 17
23 Tomoyoshi Koyama JPN Loncin Racing 17
24 Lorenzo Savadori ITA Fontana Racing 7
25 Marcel Schrotter GER Toni - Mang Team 7
26 Michael Ranseder AUT CBC Corse 5
27 Riccardo Moretti ITA Ellegi Racing 3
28 Jasper Iwema NED Racing Team Germany 3
29 Cameron Beaubier USA Red Bull KTM Moto Sport 3
30 Martin Glossop GBR KRP/Bradley Smith Racing 2
31 Marvin Fritz GER LHF-Project Racing 2
32 Gregory Di Carlo FRA Equipe de France 2
33 Daniel Kartheininger GER Freudenberg Racing Team 1
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę