Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 10
Pokaż wszystkie komentarzeMoim zdaniem wręcz przeciwnie. Ma i to całkiem spore, a z argumentem "nie ma bladego pojęcia" nie da się polemizować.
OdpowiedzTo w takim razie, dla Ciebie mistrzu prostej i palenia gumy przed cipkami lat 15, pare definicji (po angielsku, zebys mial trudniej): HIGH-SPEED DAMPING: Affects the movement of the fork or shock at high shaft speeds. Examples are freeway expansion joints, sharp-edged bumps, and rough pavement. LOW-SPEED DAMPING: Affects the movement of the fork or shock at low shaft speeds. Examples are rolling bumps, dive under braking, and squat under acceleration. Jak juz sobie przetlumaczysz to dojdziesz do wniosku, ze predkosc motocykla nie ma tu nic do rzeczy.
OdpowiedzMistrzu czytania ze zrozumieniem bajek 15letnim cipkom, W artykule wyraźnie jest napisane, że chodzi o szybkość przepływu oleju w amortyzatorach. Twoja "gienialna" angielska definicja jest tylko opisem konsekwencji wyregulowania amortyzatora w sposób opisany w artykule.
OdpowiedzDefinicja nie jest moja. Az taki madry to nie jestem. I definicja nie jest opisem konsekwencji wyregulowania zawieszenia, lecz pokazuje za co odpowiedzialna jest sruba od regulacji HIGH-SPEED, a za co odpowiedzialna jest druga sruba od regulacji LOW-SPEED.
OdpowiedzNo to chyba się nie dogadaliśmy na początku :))) pzdr
Odpowiedz''Speed - (ang. Szybkość) znaczy praca przy dużych prędkościach. Ta funkcja wkracza dopiero do akcji, gdy np. motocykl porusza sie po bardzo nierównym terenie z dużą prędkością . ''
Odpowiedz"[...]COM + REB pracują prawidłowo na niskich prędkościach, lecz na dużych zmienia sie prędkość przepływu oleju w amortyzatorze. Aby ta praca przebiegała dalej bez zarzutu na prędkości, wchodzi do akcji SPEED - wentyl który umożliwia szybszy przepływ płynów[...]" I tak jak wcześniej ktoś wspomniał, im szybciej jedziesz powodujesz pracę amortyzatora z większą częstotliwością. Aby mógł pracować z optymalną dla danego terenu, obciążenia i prędkości częstotliwością trzeba zmniejszyć "bezwładność" jego pracy. Pozdro
Odpowiedz