Metzeler FeelFree Radial - dla maxi skuterów
2008.12.08 Informacja prasowa
Topowe skutery wymagają topowych opon
Jeszcze kilka lat temu skutery po pojemnościach większych niż 250 ccm stanowiły niezmierną rzadkość nawet na drogach bogatych zachodnich krajów. Dziś sprawy mają się zupełnie inaczej. Pojemności dużych skuterów rosły stopniowo przez 400, aż po 650 i więcej ccm pojemności silnika. Yamaha T-Max 500, Suzuki Burgman AN650 czy choćby Gilera Nexus 500, to najbardziej wymagający klienci na rynku. Dziś nikogo nie dziwi roller napędzany 60-konnym silnikiem, potrafiący rozpędzić się do prędkości rzędu 170-180 km/h. Jak nad takim pojazdem zapanować? Przede wszystkim konieczne są właściwe opony.
Metzeler zawsze miał w ofercie opony do skuterów o wysokich osiągach. W krajach Europy zachodniej maksi skutery to bardzo ważny rynek, na którym należy stawić czoła wielu poważnym konkurentom. Ci najbardziej znani to Bridgestone Battlax TH-01, Dunlop GPR100 D-252, Michelin Pilot Sport SC, a także Pirelli Diablo Scooter.
Nowe opony Feelfree zostały zaprojektowane z punktu widzenia potrzeb współczesnego dużego i mocnego skutera. Walory nowego produktu mają być zbliżone do osiągów, jakie pozwalają uzyskać opony typowo motocyklowe. Zoptymalizowana powierzchnia przylegania do jezdni, nowa mieszanka, specjalny profil opony zaczerpnięty z opon sportowo-turystycznych sprawiają, że Feelfree jest doskonałym wyborem dla maksi skutera.
Najważniejsze cechy opon Feelfree to znakomite zachowanie przy wysokich prędkościach (indeks do 210 km/h). Opona świetnie spisuje się nie tylko na prostych, ale także w zakrętach, gdzie pozwala na bardzo mocne złożenia oraz oferuje precyzję prowadzenia oraz neutralność. W przypadku skuterów walorem nie do przecenienia jest także bardzo wysoki komfort, jaki oferują nowe Metzelery. Tłumienie własne opony oraz jej zachowanie na nierównej nawierzchni zasługuje na najwyższe oceny.
Niemiecki producent znany jest z produkcji opon świetnie spisujących się na mokrej nawierzchni. Feelfree oferuje ponadprzeciętną sprawność w odprowadzaniu wody. Ponadto odpowiedni skład mieszanki pozwala zachować wysoką przyczepność nie tylko na mokrej nawierzchni, ale także w niskich temperaturach oraz wysokie przebiegi. Dla kierowców skuterów używających swoich maszyn niezależnie od warunków atmosferycznych jest to ogromny atut.
Struktura opony Feelfree oparta jest na opasaniu 0°. Tego typu rozwiązanie ma wiele zalet, z których najważniejsze to niska masa, ponadprzeciętna stabilność w czasie jazdy na wprost, wysoka precyzja sterowania w czasie jazdy w zakręcie oraz stabilne zachowanie w trakcie hamowania. Dla dalszego poprawienia parametrów opony konstruktorzy zdecydowali się na zróżnicowanie gęstości opasania Feelfree. Rysunek obok wszystko wyjaśnia. Opona podzielona jest na trzy strefy opasania A-B-A. Dwie strefy A znajdujące przy barkach opony charakteryzuje mniejsza gęstość opasania. Strefa czoła opony, oznaczona jako strefa B, charakteryzuje się gęstym opasaniem. Dzięki takiemu zabiegowi możliwe stało się podniesienie indeksu prędkości przy utrzymaniu bardzo dobrych charakterystyk zachowania w zakrętach.
Jeśli zastanawiacie się nad wyborem opon do swojego skutera, to Metzeler Feelfree będzie z pewnością świetnym wyborem. Ta opona z segmentu Premium zapewnia znakomite osiągi połączone z trwałością i komfortem, czyli dokładnie to, czego potrzeba maksi skuterom.
Rozmiary dostępne w handlu:
120/70 R 14 M/C TL 55H Feelfree Front
120/70 R 15 M/C TL 56H Feelfree Front
160/60 R 15 M/C TL 67H Feelfree
160/60 R 14 M/C TL 65H Feelfree
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeHej, Pod koniec tygodnia opublikujemy prezentację "zimówki" ;) W naszym klimacie warto sie zainteresować. Pozdr, Lovtza
OdpowiedzŻeby było śmiesznie, jest też w wersji zimowej. Mam do sprzedania kilka sztuk feel free, więc jeśli ktoś jest zainteresowany to zapraszam :)
Odpowiedz