Lausitzring - Podsumowanie
Jedenasta runda cyklu World Superbike odbyła się po wakacyjnej przerwie w drugi weekend września na ulokowanym żabi skok od polskiej granicy, niemieckim torze Lausitzring. Jak na mistrzostwa świata przystało, na „Ringu" nie zabrakło emocji, sensacji oraz portalu Ścigacz.pl.
Niestety, z uwagi na rozgrywaną w ten sam weekend w Poznaniu ostatnią rundę WMMP, w Niemczech pojawić mogliśmy się tylko w czwartek, by po zebraniu kilku ciekawych informacji oraz rozmowach z czołowymi zawodnikami serii, wrócić do wielkopolski przed rozpoczęciem pierwszych treningów.
Jak na ironię, nawet mimo zmiennej i nieprzewidywalnej pogody w Poznaniu, przez weekend ani przez chwilę nie tęskniliśmy za Lausitzringiem i czołowymi motocyklistami świata. Powód był wyjątkowo prosty: ulewne deszcze, które omal nie zalały toru prawie zmusiły organizatorów do odwołania niedzielnych wyścigów! O tym jednak za chwilę.
W roli lidera klasyfikacji generalnej na Lausitzring pojawił się Brytyjczyk James Toseland. Zawodnik ekipy HANNspree Ten Kate Honda w World Superbike prowadził z przewagą sześćdziesięciu sześciu punktów jednak do zgarnięcia podczas ostatnich sześciu wyścigów sezonu pozostało ich aż sto pięćdziesiąt.
„Rok temu na Lausitz poszło mi świetne i udało mi się wygrać trudny pojedynek o zwycięstwo z Hagą, więc mogę powiedzieć, że ten tor mi sprzyja." - wyjaśniał Toseland. „Jeśli uda się na powtórzyć weekend z Brands Hatch, rywalom ciężko będzie już odebrać mi tytuł. Cały czas do zgarnięcia jest jeszcze mnóstwo punktów, więc 66 oczek przewagi to wciąż zbyt mało, by móc się zrelaksować." - jak się ostatecznie okazało, James w Niemczech zaliczył swój najgorszy wyścigowy weekend w tym sezonie i nadal musi ostro bronić prowadzenia w generalce.
Chrapkę na tegoroczną koronę króla World Superbike przed zawodami na Lausitzringu wciąż miało aż czterech zawodników, w tym debiutujący w WSB Włoch Max Biaggi (Alstare Corona Suzuki), obrońca tytułu Troy Bayliss (Xerox Ducati) oraz duet zespołu Yamaha Motor Italia - Japończyk Noriyuki Haga i Australijczyk Troy Corser.
Podczas gdy Bayliss jest najbardziej utytułowanym z obecnie ścigających się w WSB zawodników na Lausitz (wygrał tu trzy razy), Biaggi niemiecką trasę odwiedził zaledwie raz, podczas krótkiego testu kilka tygodni wcześniej. Włoch nie raz udowodnił jednak w tym sezonie, że start na nieznanym sobie torze nie jest dla niego najmniejszym problemem. Historia przemawiała z kolei na niekorzyść zawodników Yamahy. Dotąd nikt bowiem nie wygrał wyścigu WSB dosiadając na Lausitz R1'ki.
„Lausitz to zupełnie inny tor i właśnie za to go lubię." - wyjaśniał Corser, który dwukrotnie stawał w Niemczech na podium w WSB. „Przypomina trochę amerykańskie trasy dzięki wewnętrznej sekcji i trybunom otaczającym całe okrążenie. Zarówno mi jak i Noriemu szło tutaj w przeszłości nieźle, dlatego w ten weekend celuję tylko w zwycięstwo." - zakończył Australijczyk.
Haga swojej ostatniej wizyty na Lausitz nie wspomina jednak z sentymentem. „Rok temu podczas ostatniego treningu dwukrotnie moja maszyna wpadła w takie wibracje, że od ich siły skręciłem nadgarstek! Do wyścigów wystartowałem na środkach przeciwbólowych i to ograniczyło moje szanse. Zaliczyłem dwa drugie miejsca, ale myślę, że w pewni sprawny mógłbym wygrać. Tym razem jestem więc wyjątkowo zdeterminowany."
O znacznie bardziej komfortowej sytuacji mógł mówić z kolei drugi z czołowym reprezentantów ekipy HANNspree Ten Kate Honda. Turek Kenan Sofuoglu już w sierpniu, przed wakacyjną przerwą, zgarnął tytuł mistrza świata klasy Supersport i na Lausitzring walczyć już miał tylko o kolejne zwycięstwo w wyścigu. Co ciekawe, wizyta na Lausitz oznacza dla Sofuoglu niemal „domowy" start, bowiem Turek przeprowadził się do Niemiec kilka lat temu.
Dość pewnie wygląda także drugie miejsce w mistrzostwach Francuza Fabiena Foret. Zawodnik zespołu Gil Kawasaki przed wizytą na Lausitz mógł pochwalić się trzydziestodziewięciopunktową przewagą nad Japończykiem Katsuaki Fujiwarą. Tegoroczną, równą formę byłego mistrza świata docenił fabryczny zespół Yamahy, który podpisał z nim kontrakt na wspólne starty w World Supersport w sezonie 2008 u boku Australijczyka Broca Parkesa.
O wiele zacięta jest rywalizacja o największe laury w pucharze Superstock 1000, gdzie lidera klasyfikacji generalnej Matteo Baiocco (Umbria Bike Yamaha) i piątego w tabeli, Claudio Cortiego (Yamaha Motor Italia), dzielą zaledwie trzydzieści dwa punkty.
Baiocco, który w przyszłym sezonie awansuje najprawdopodobniej do World Superbike, zaledwie o dwanaście oczek wyprzedza Xaviera Simeona (Alstare Suzuki), o dwadzieścia Marka Aitchinsona (Celani Team Suzuki Italia), a o dwadzieścia trzy Niccolo Canepę (Xerox Ducati Junior Team). Do rozegrania już tylko trzy pucharowe wyścigi. Który z młodych wilków sięgnie po ostateczny tytuł? Odpowiedzi niestety nie dane było nam jeszcze poznać w Niemczech.
Niewiele brakowało, a pogoda na Lausitzring uniemożliwiłaby odpowiedzenie na jakiekolwiek pytanie, poza jednym: „Dlaczego jedenasta runda World Superbike nie odbyła się?"
Szczęśliwie w piątek obyło się bez deszczu, co pozwoliło Baylissowi na wywalczenie pierwszej pozycji w treningu kwalifikacyjnym. „To całkiem niezły początek weekendu." - wyjaśniał Australijczyk, który wyprzedził swojego rodaka, Troya Corsera, Japończyków Kagayamę i Hagę oraz Jamesa Toselanda. „Niestety czasy są nieznacznie wolniejsze niż rok temu, ponieważ tor jest bardziej nierówny, a na pierwszej szykanie umieszczono wystające „tarki" co uniemożliwia nam już ścinanie zakrętów. Mam tylko nadzieję, że jutro nie będzie padać." - wykrakał obrońca mistrzowskiego tytułu.
Singing in the rain...
Deszcz spadł nad Lausitzringiem w sobotę niemal zalewając tor i sprawiając, iż organizatorzy poważnie rozważali odwołanie niedzielnych wyścigów. W takich właśnie warunkach i atmosferze odbyła się sesja Superpole, która w przypadku deszczu rządzi się zupełnie innymi prawami. Zawodnicy do swojej dyspozycji mieli pięćdziesiąt minut i dwanaście okrążeń na wykręcenie dobrego wyniku. Wielu z nich mnóstwo czasu zmarnowało jednak z powodu upadków. Ostatecznie ósmy na starcie, Noriyuki Haga w sobotę leżał aż dwa razy.
Wyjątkowe szczęście mieli zawodnicy Kawasaki. Fonsi Nieto i Regis Laconi na tor wyjechali jako pierwsi i zdążyli pokonać część okrążenia nim ulewa rozszalała się na dobre. Tym sposobem rywale nie byli w stanie poprawić wyniku duetu „zielonych" co zagwarantowało im start z pierwszych dwóch pozycji - przed Baylissem i Corserem.
„Wiedziałem, że będzie padało, a czasami można nadrobić głową niedoskonałości motocykla." - wyjaśniał zdobywca pole position, Fonsi Nieto, którego czas było o ponad cztery sekundy lepszy od wyniku zespołowego kolegi, Regisa Laconiego. „Gdy tylko zaczęła się sesja, ruszyłem z garażu niczym do wyścigu i gdy pokonałem ¾ swojego pierwszego okrążenia, deszcz zaczął padać ze zdwojoną siłą. Wiedziałem, że wywalczę pole position, ponieważ reszta zawodników dopiero zaczynała swoje szybkie kółka i musiała przejechał cały tor w tak trudnych warunkach." - zakończył Hiszpan.
„Deszcz wszystko popsuł." - komentował niezadowolony, dopiero trzeci, Troy Bayliss. „Fonsi i Regis się popisali. Miałem tak sam plan jak oni, ale zapomniałem założyć zatyczki do uszu i straciłem kilka chwil. Później motocykl zgadł mi na pit-lane i było już po wszystkim. Gdy wjeżdżałem z powrotem do garażu, bałem się, że wszyscy poza mną wykręcili dobre czasy i spodziewałem się bury od naszego menedżera - Davide Tardozziego." - żartował „Baylistic".
Gentlemen start your engines!
Oba wyścigi klasy World Superbike przebiegały dość nietypowo. W pierwszym z nich prowadzenie natychmiast objął Troy Bayliss, który po szybko wyrobił sobie kilkusekundową przewagę nad Noriyukim Hagą. Japończyk bez problemu dopadł jednak Australijczyka w połowie dystansu i linię mety minął jednocześnie jedenaście sekund przed Maxem Biaggim i Troyem Corserem, którzy stoczyli fantastyczny pojedynek o dwa pozostałe miejsca na podium.
Bayliss szachownicę minął na czwartej pozycji i mimo problemów i tak był o wiele bardziej zadowolony niż lider generalki, James Toseland. Brytyjczyk pierwszy wyścig zakończył dopiero na dziewiątej pozycji.
Australijczyk odkuł się w drugim starcie, wyprzedając na mecie Hagę, Biaggiego oraz Toselanda, który robił co mógł by bronić swojego prowadzenia w generalce.
Z powodu braku czasu na suchym torze w sobotę, wielu zawodników do wyścigów przystępowała z ogromną niepewnością. Niemożliwość przetestowania wytrzymałości ogumienia najbardziej zabolała Troya Baylissa, który w początkowej fazie pierwszego wyścigu zbyt mocno zużył swoje opony i ledwie dojechał do mety. W drugim wyścigu Australijczyk narzucił już spokojniejsze tempo i „taktycznie" poradził sobie Hagą oszczędzając gumy na atak w samej końcówce.
„Ścigam się z Norim od siedmiu lat, czasami wygrywa on, a czasami ja, ale wszystkie pojedynki są wspaniałe." - wyjaśniał Bayliss, który podobnie jak Haga opuszczał Lausitzring z dodatkowymi czterdziestoma pięcioma punktami. "Nie byłem zadowolony z pierwszego wyścigu i chyba można było to zauważyć w drugim. Szczerze mówiąc, obawiałem się powtórki, ale mogłem utrzymać tempo od startu do mety."
„Szczerze mówiąc, pod koniec pierwszego wyścigu miałem problem z oponami, ale udało się dowieźć do mety zwycięstwo." - powiedział Haga „Dokonałem drobnych zmian w zawieszeniu przed drugim startem ale na początku nie poszło mi najlepiej z powodu małego błędu. Musiałem mocniej zużyć opony aby odrobić stratę i zaatakować Baylissa i na ostatnich okrążeniach po prostu nie byłem w stanie się za nim utrzymać. Udało mi się dzisiaj zredukować swoją stratę w klasyfikacji generalnej i powiększyć szansę na mistrzowski tytuł. Jestem jeszcze bardziej zmotywowany niż kiedykolwiek do tej pory i będę walczył do samego końca." - zakończył Japończyk.
„Pierwszy wyścig poszedł mi całkiem nieźle, choć słabo wystartowałem i musiałem odrabiać stratę." - wyjaśniał Corser, który weekend na Lausitz zakończył z trzecią i piątą pozycją. „Motocykl zachowywał się bardzo dobrze ale nie byłem w stanie wyprzedzić Maxa i zająć drugiego miejsca. Przed drugim startem dokonaliśmy kilku zmian ale ostatecznie jestem trochę zawiedziony, ponieważ liczyłem na lepszy wynik."
„To był ciężki dzień." - wyjaśniał po wyścigach jeszcze bardziej zawiedziony Toseland, którego przewaga w klasyfikacji generalnej stopniała do czterdziestu jeden punktów. „Robiłem co mogłem aby wypracować taką przewagę na Brands Hatch, więc dzisiaj jestem bardzo zawiedziony. Drugi wyścig nie był najgorszy ale z powodu problemów z trakcją w pierwszym, musiałem przesiąść się na zapasowy motocykl. Był on ustawiony tak samo jak maszyna numer jeden, ale w drugim starcie nie miałem już żadnych problemów i robiłem czasy o 2,5 sekundy szybsze. Byłbym zadowolony, gdybym skończył weekend z finiszami na trzecim i czwartym miejscu, ale skończyło się o wiele gorzej. Nie ma jednak co dramatyzować choć po wyścigach na Brands dzisiaj liczyłem na więcej."
Zaledwie czterdzieści jeden punktów przewagi Toselanda nad Hagą na cztery wyścigi i sto punktów do zdobycia oznacza, że losy mistrzowskiego tytułu wciąż nie są jeszcze przesądzone. Kto wie, może do walki włączy się jeszcze Biaggi lub Bayliss? Odpowiedź w ten weekend podczas przedostatniej rundy sezonu na włoskim torze Vallelunga, gdzie „Mad Max" zaczynał swoją wyścigową karierę.
W wyścigu klasy Supersport triumfował Australijczyk Broc Parkes, który wyprzedził nowo- koronowanego mistrza świata, Kenana Sofuoglu oraz - sensacyjnie Francuza Matthieu Lagrive (Intermoto Czech Honda). Zawodnik fabrycznego zespołu Kawasaki zredukował jednocześnie swoją stratę do drugiego generalce Francuza Fabiena Foret do dwudziestu sześciu punktów. Zdobywca pole position, Sebastien Charpentier na mecie zameldował się dopiero na ósmej pozycji.
Pasjonująco przebiegał wyścig pucharu Superstock 1000, podczas którego pierwsza czwórka wpadła na mety w odstępie zaledwie 0,6 sekundy. Ostatecznie Belg Didier Van Keymeulen na R1 minął szachownicę o włos przed zdobywcą pole position, Włochem Niccolo Canepą, Claudio Cortim (także Yamaha) i Markiem Aitchinsonem (Suzuki).
Lider klasyfikacji generalnej, Włoch Matteo Baiocco wyścig zakończył na ósmej pozycji, a jego przewaga nad piątym na mecie i drugim w generalce Belgiem Xavierem Simeonem (Suzuki) stopniała do dziewięciu punktów, na dwie rundy przed końcem sezonu.
Wyniki
World Superbike
Wyścig I
1. Haga N. Yamaha Motor Italia. Yamaha YZF-R1 40'02.923 24
2. Biaggi M. Alstare Suzuki Corona Extra. Suzuki GSX-R1000 K7 40'13.930 24
3. Corser T. Yamaha Motor Italia. Yamaha YZF-R1 40'14.551 24
4. Bayliss T. Ducati Xerox Team. Ducati 999 F07 40'25.079 24
5. Rolfo R. Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR1000RR 40'29.005 24
6. Laconi R. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 40'29.304 24
7. Nieto F. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 40'39.793 24
8. Lanzi L. Ducati Xerox Team. Ducati 999 F07 40'46.388 24
9. Toseland J. Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR1000RR 40'47.181 24
10. Muggeridge K. Alto Evolution Honda. Honda CBR1000RR 40'48.156 24
11. Nakatomi S. Yamaha YZF. Yamaha YZF-R1 40'55.476 24
12. Xaus R. Team Sterilgarda. Ducati 999 F06 41'04.882 24
13. Smrz J. Team Caracchi Ducati SC. Ducati 999 F05 41'20.912 24
14. Martin S. Celani Team Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K6 41'22.147 24
15. Tiberio Y. Alto Evolution Honda. Honda CBR1000RR 41'39.550 24
16. Drazdak J. Yamaha Jr. Pro SBK Racing. Yamaha YZF-R1 41'39.802 24
17. Ellison D. Team Pedercini. Ducati 999RS 24'52.436 14
18. Morelli L. D.F.X. Corse. Honda CBR1000RR 18'20.259 10
19. Fabrizio M. D.F.X. Corse. Honda CBR1000RR 15'13.910 9
20. Neukirchner M. Suzuki Germany. Suzuki GSX-R1000 K6 10'11.542 6
21. Bauer M. Holzhauer Racing Promotion. Honda CBR1000RR 10'20.651 6
Wyścig II
1. Bayliss T. Ducati Xerox Team. Ducati 999 F07 39'49.291 24
2. Haga N. Yamaha Motor Italia. Yamaha YZF-R1 39'50.644 24
3. Biaggi M. Alstare Suzuki Corona Extra. Suzuki GSX-R1000 K7 40'02.292 24
4. Toseland J.Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR1000RR 40'03.932 24
5. Corser T. Yamaha Motor Italia. Yamaha YZF-R1 40'04.501 24
6. Xaus R. Team Sterilgarda. Ducati 999 F06 40'15.121 24
7. Rolfo R. Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR1000RR 40'19.043 24
8. Nieto F. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 40'19.238 24
9. Neukirchner M. Suzuki Germany. Suzuki GSX-R1000 K6 40'19.843 24
10. Muggeridge K. Alto Evolution Honda. Honda CBR1000RR 40'23.106 24
11. Laconi R. Kawasaki PSG-1 Corse. Kawasaki ZX-10R 40'28.614 24
12. Lanzi L. Ducati Xerox Team. Ducati 999 F07 40'31.883 24
13. Fabrizio M. D.F.X. Corse. Honda CBR1000RR 40'40.046 24
14. Martin S. Celani Team Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K6 40'42.889 24
15. Nakatomi S. Yamaha YZF. Yamaha YZF-R1 40'45.575 24
16. Smrz J. Team Caracchi Ducati SC. Ducati 999 F05 40'47.109 24
17. Bauer M. Holzhauer Racing Promotion. Honda CBR1000RR 41'07.698 24
18. Tiberio Y. Alto Evolution Honda. Honda CBR1000RR 41'21.321 24
19. Drazdak J. Yamaha Jr. Pro SBK Racing. Yamaha YZF-R1 41'25.993 24
20. Morelli L. D.F.X. Corse. Honda CBR1000RR 12'11.515 7
21. Ellison D. Team Pedercini. Ducati 999RS 3'45.625 2
Superpole
1. Nieto F. Kawasaki ZX-10R 1'39.767 1'50.681 23
2. Laconi R. Kawasaki ZX-10R 1'40.077 2'01.730 1'54.559 31
3. Bayliss T. Ducati 999 F07 1'38.569 2'00.617 1'55.196 30
4. Corser T. Yamaha YZF-R1 1'38.780 2'02.126 1'55.360 33
5. Biaggi M. Suzuki GSX-R1000 K7 1'39.433 2'00.206 1'56.746 46
6. Xaus R. Ducati 999 F06 1'39.127 1'57.271 20
7. Toseland J.Honda CBR1000RR 1'39.086 2'02.915 1'57.384 26
8. Haga N. Yamaha YZF-R1 1'39.011 2'03.102 1'57.782 37
9. Neukirchner M. Suzuki GSX-R1000 K6 1'39.828 2'01.810 1'58.528 37
10. Rolfo R. Honda CBR1000RR 1'40.094 1'58.229 1'59.127 41
11. Lanzi L. Ducati 999 F07 1'39.639 2'04.755 2'01.899 27
12. Fabrizio M. Honda CBR1000RR 1'39.487 2'08.257 2'02.021 26
13. Bauer M. Honda CBR1000RR 1'40.934 2'10.440 2'02.197 25
14. Muggeridge K. Honda CBR1000RR 1'39.525 2'02.930 21
15. Nakatomi S. Yamaha YZF-R1 1'40.745 2'14.758 2'05.278 26
16. Kagayama Y. Suzuki GSX-R1000 K7 1'38.980 2'08.734 21
Poza Superpole
1. Smrz J. Ducati 999 F05 1'41.369 2'04.797 23
2. Martin S. Suzuki GSX-R1000 K6 1'41.464 17
3. Tiberio Y. Honda CBR1000RR 1'42.068 21
4. Morelli L. Honda CBR1000RR 1'42.807 2'02.755 36
5. Drazdak J. Yamaha YZF-R1 1'42.950 2'13.684 29
6. Ellison D. Ducati 999RS 1'45.138 23
Supersport
Wyścig
1. Parkes B. Yamaha World SSP Racing T.. Yamaha YZF-R6 39'25.235 23
2. Sofuoglu K. Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR600RR 39'27.222 23
3. Lagrive M. Intermoto Czech. Honda CBR600RR 39'48.670 23
4. Jones C. Revè Ekerold Honda Racing. Honda CBR600RR 39'53.147 23
5. Hill T. Yamaha World SSP Racing T.. Yamaha YZF-R6 39'54.325 23
6. Checa D. Yamaha - GMT 94. Yamaha YZF-R6 39'54.521 23
7. Roccoli M. Yamaha Lorenzini by Leoni. Yamaha YZF-R6 39'54.534 23
8. Lascorz J. Glaner Motocard.com. Honda CBR600RR 39'57.349 23
9. Charpentier S. Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR600RR 40'04.445 23
10. Veneman B. Pioneer Hoegee Suzuki Racing. Suzuki GSX-R600 40'06.461 23
11. Nannelli G. Team Caracchi Ducati SC. Ducati 749R 40'06.755 23
12. Gimbert S. Yamaha - GMT 94. Yamaha YZF-R6 40'07.474 23
13. Vizziello G. RG Team. Yamaha YZF-R6 40'09.036 23
14. Sanna S. Racing Team Parkalgar. Honda CBR600RR 40'18.284 23
15. Nebel S. Lightspeed Kawasaki Supp.. Kawasaki ZX-6R 40'22.142 23
16. Brookes J. Stiggy Motorsport Honda. Honda CBR600RR 40'24.170 23
17. Riba P. Team Gil Motor Sport. Kawasaki ZX-6R 40'27.499 23
18. Leblanc G. Vazy Racing Team. Honda CBR600RR 40'34.983 23
19. Tizon A. Yamaha Spain. Yamaha YZF-R6 40'36.435 23
20. Salom D.Yamaha Spain. Yamaha YZF-R6 40'36.688 23
21. Gowland G. Team Benjan Motoren. Honda CBR600RR 40'39.309 23
22. Enjolras J. Tati Team Beaujolais Racing. Yamaha YZF-R6 40'49.108 23
23. Richter R. Team Benjan Motoren. Honda CBR600RR 40'50.501 23
24. Kallio V. Pioneer Hoegee Suzuki Racing. Suzuki GSX-R600 41'02.588 23
25. Cajback N. Team Benjan Motoren. Honda CBR600RR 39'41.405 22
26. Alfonsi L. Althea Honda Team. Honda CBR600RR 33'08.151 19
27. Foret F. Team Gil Motor Sport. Kawasaki ZX-6R 28'09.236 16
28. Günther J. CRS Grand Prix. Honda CBR600RR 24'11.444 13
29. Fujiwara K. Althea Honda Team. Honda CBR600RR 17'14.805 9
30. Praia M. Racing Team Parkalgar. Honda CBR600RR 11'09.613 6
31. Boccolini G.Team PMS Kawasaki Supported. Kawasaki ZX-6R 8'56.358 5
32. Sanchini M. Intermoto Czech. Honda CBR600RR 8'56.616 5
33. Fores J. HP Racing. Honda CBR600RR 9'16.580 5
34. Ivanov V. Vector Racing Team. Yamaha YZF-R6 1'54.100 1
Kwalifikacje
1. Charpentier S. Hannspree Ten Kate Honda. Honda CBR600RR 1'41.366 2'02.517 1'41.366 26
2. Sofuoglu K. Hannspree Ten Kate Honda.Honda CBR600RR 1'41.837 1'59.103 1'41.837 24
3. Parkes B. Yamaha World SSP Racing T.. Yamaha YZF-R6 1'41.994 2'03.377 1'41.994 27
4. Fujiwara K. Althea Honda Team. Honda CBR600RR 1'42.280 1'42.280 15
5. Lagrive M. Intermoto Czech. Honda CBR600RR 1'42.534 2'05.182 1'42.534 21
6. Kallio V. Pioneer Hoegee Suzuki Racing. Suzuki GSX-R600 1'43.160 2'02.520 1'43.160 29
7. Hill T. Yamaha World SSP Racing T.. Yamaha YZF-R6 1'43.215 1'59.499 1'43.215 24
8. Checa D. Yamaha - GMT 94. Yamaha YZF-R6 1'43.272 1'59.738 1'43.272 23
9. Lascorz J. Glaner Motocard.com. Honda CBR600RR 1'43.282 2'02.879 1'43.282 30
10. Gimbert S. Yamaha - GMT 94. Yamaha YZF-R6 1'43.340 2'00.770 1'43.340 25
11. Sanna S. Racing Team Parkalgar. Honda CBR600RR 1'43.461 2'02.345 1'43.461 28
12. Riba P. Team Gil Motor Sport. Kawasaki ZX-6R 1'43.523 1'43.523 14
13. Brookes J. Stiggy Motorsport Honda. Honda CBR600RR 1'43.586 1'43.586 17
14. Veneman B. Pioneer Hoegee Suzuki Racing. Suzuki GSX-R600 1'43.639 2'00.21 1'43.639 30
15. Jones C. Revè Ekerold Honda Racing. Honda CBR600RR 1'43.683 2'00.470 1'43.683 24
16. Vizziello G. RG Team. Yamaha YZF-R6 1'43.774 2'00.020 1'43.774 32
17. Roccoli M. Yamaha Lorenzini by Leoni. Yamaha YZF-R6 1'43.775 2'02.637 1'43.775 22
18. Foret F. Team Gil Motor Sport. Kawasaki ZX-6R 1'43.780 1'43.780 14
19. Harms R. Stiggy Motorsport Honda. Honda CBR600RR 1'43.785 1'43.785 17
20. Ivanov V. Vector Racing Team. Yamaha YZF-R6 1'43.885 2'03.023 1'43.885 39
21. Nannelli G. Team Caracchi Ducati SC. Ducati 749R 1'43.936 2'00.166 1'43.936 23
22. Alfonsi L. Althea Honda Team. Honda CBR600RR 1'44.142 2'03.653 1'44.142 28
23. Boccolini G.Team PMS Kawasaki Supported. Kawasaki ZX-6R 1'44.159 2'09.732 1'44.159 30
24. Sanchini M. Intermoto Czech. Honda CBR600RR 1'44.297 1'58.692 1'44.297 28
25. Leblanc G. Vazy Racing Team. Honda CBR600RR 1'44.340 1'44.340 18
26. Nebel S. Lightspeed Kawasaki Supp.. Kawasaki ZX-6R 1'44.434 2'03.012 1'44.434 33
27. Enjolras J. Tati Team Beaujolais Racing. Yamaha YZF-R 1'44.530 2'07.758 1'44.530 24
28. Salom D. Yamaha Spain. Yamaha YZF-R6 1'44.756 2'00.235 1'44.756 31
29. Tizon A. Yamaha Spain. Yamaha YZF-R6 1'45.022 2'00.354 1'45.022 29
30. Richter R. Team Benjan Motoren. Honda CBR600RR 1'45.078 2'11.012 1'45.078 22
31. Gowland G. Team Benjan Motoren. Honda CBR600RR 1'45.407 2'05.845 1'45.407 37
32. Praia M. Racing Team Parkalgar. Honda CBR600RR 1'45.663 2'06.755 1'45.663 24
33. Günther J. CRS Grand Prix. Honda CBR600RR 1'45.972 2'03.566 1'45.972 28
34. Cajback N. Team Benjan Motoren. Honda CBR600RR 1'46.672 2'01.948 1'46.672 35
35. Fores J. HP Racing. Honda CBR600RR 2'04.123 2'04.123 11
Superstock 1000
Wyścig
1. Van Keymeulen D. TTSL-MGM Racing. Yamaha YZF-R1 24'20.075 14
2. Canepa N. Ducati Xerox Junior Team. Ducati 1098S 24'20.269 14
3. Corti C. Yamaha Team Italia. Yamaha YZF-R1 24'20.602 14
4. Aitchison M. Celani Team Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K6 24'20.631 14
5. Simeon X. Alstare Suzuki Corona Extra. Suzuki GSX-R1000 K6 24'22.485 14
6. Tode A. Racing Dirk Van Mol. Honda CBR1000RR 24'26.119 14
7. Badovini A. Biassono Racing Team. MV Agusta F4 312 R 24'29.560 14
8. Baiocco M. Umbria Bike. Yamaha YZF-R1 24'29.733 14
9. Dionisi I. Cruciani Moto Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K7 24'31.181 14
10. Giuseppetti D. MGM Racing Performance. Yamaha YZF-R1 24'33.161 14
11. Mahr R. Vd Heyden Motors Yamaha. Yamaha YZF-R1 24'39.894 14
12. Morais S. Team Pedercini. Ducati 1098S 24'40.190 14
13. Smrz M. MS Racing. Honda CBR1000RR 24'40.517 14
14. Dell'Omo D. UnionBike Gimotorsport. MV Agusta F4 312 R 24'47.957 14
15. Rohtlaan M. Azione Corse. Honda CBR1000RR 24'48.085 14
16. Roberts B. Ducati Xerox Junior Team. Ducati 1098S 24'48.253 14
17. Tangre C. Team Yohann Moto Sport. Suzuki GSX-R1000 K7 24'48.554 14
18. Nemeth B. Full-Gas Racing Team. Suzuki GSX-R1000 K6 24'49.228 14
19. Sutter D. Peko Racing. Yamaha YZF-R1 24'49.709 14
20. Millet F. Biassono Racing Team. MV Agusta F4 312 R 24'58.755 14
21. Kerkhoven A. Team Oliveira. Yamaha YZF-R1 25'00.956 14
22. Jerman M. DBR Racing Team. Yamaha YZF-R1 25'01.199 14
23. Nedog L. Team Ducati SC Caracchi. Ducati 1098S 25'04.233 14
24. Biliotti L. Revolution - UnionBike. MV Agusta F4 312 R 25'04.241 14
25. Gieseler T. MGM Racing Performance. Yamaha YZF-R1 25'04.583 14
26. Bond M. Mist Suzuki. Suzuki GSX-R1000 K6 25'06.214 14
27. Gildenhuys G. Team Pedercini. Ducati 1098S 25'06.547 14
28. Kispataki V. Full-Gas Racing Team. Suzuki GSX-R1000 K6 25'17.727 14
29. Van Den Broeck W. Team Zone Rouge. Yamaha YZF-R1 25'26.906 14
30. Filice R. Celani Team Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K6 25'27.944 14
31. Appelo B. EAB Ten Kate Honda. Honda CBR1000RR 25'33.879 14
32. Rosso N. EVR Corse. MV Agusta F4 312 R 25'42.045 14
33. Pirro M. Yamaha Team Italia. Yamaha YZF-R1 18'44.822 10
34. Gianfardoni R. RG Team.Yamaha YZF-R1 19'12.766 10
35. Baroni L. Team Sterilgarda. Ducati 1098S 9'20.411 5
36. Depoorter O. Team Zone Rouge. Yamaha YZF-R1 7'14.779 4
37. Burrell B. MS Racing. Honda CBR1000RR 7'14.8504
38. Hernandez M. DBR Racing Team. Yamaha YZF-R1 2'37.108 1
Kwalifikacje
1. Canepa N. Ducati Xerox Junior Team. Ducati 1098S 1'41.645 1'41.645 18
2. Corti C. Yamaha Team Italia. Yamaha YZF-R1 1'41.909 2'05.678 1'41.909 27
3. Van Keymeulen D. TTSL-MGM Racing. Yamaha YZF-R1 1'42.047 2'04.753 1'42.047 27
4. Simeon X. Alstare Suzuki Corona Extra. Suzuki GSX-R1000 K6 1'42.501 2'04.898 1'42.501 24
5. Dionisi I. Cruciani Moto Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K7 1'42.672 2'09.727 1'42.672 24
6. Badovini A. Biassono Racing Team. MV Agusta F4 312 R 1'42.704 2'06.082 1'42.704 20
7. Tode A. Racing Dirk Van Mol. Honda CBR1000RR 1'42.860 2'10.681 1'42.860 25
8. Roberts B. Ducati Xerox Junior Team. Ducati 1098S 1'42.868 2'03.070 1'42.868 28
9. Pirro M. Yamaha Team Italia. Yamaha YZF-R1 1'43.397 2'05.798 1'43.397 25
10. Giuseppetti D. MGM Racing Performance. Yamaha YZF-R1 1'43.465 2'08.623 1'43.465 28
11. Aitchison M. Celani Team Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K6 1'43.564 2'07.866 1'43.564 29
12. Smrz M. MS Racing. Honda CBR1000RR 1'43.654 1'43.654 20
13. Dell'Omo D. UnionBike Gimotorsport. MV Agusta F4 312 R 1'43.665 2'25.058 1'43.665 25
14. Mahr R. Vd Heyden Motors Yamaha. Yamaha YZF-R1 1'43.727 2'12.107 1'43.727 23
15. Baiocco M. Umbria Bike. Yamaha YZF-R1 1'43.902 2'09.265 1'43.902 25
16. Morais S. Team Pedercini. Ducati 1098S 1'44.169 2'11.707 1'44.169 24
17. Sutter D. Peko Racing. Yamaha YZF-R1 1'44.415 2'12.189 1'44.415 30
18. Nemeth B. Full-Gas Racing Team. Suzuki GSX-R1000 K6 1'44.464 2'11.045 1'44.464 25
19. Rohtlaan M. Azione Corse. Honda CBR1000RR 1'44.751 1'44.751 22
20. Burrell B. MS Racing. Honda CBR1000RR 1'44.896 2'14.162 1'44.896 25
21. Jerman M. DBR Racing Team. Yamaha YZF-R1 1'45.038 2'10.519 1'45.038 30
22. Tangre C. Team Yohann Moto Sport. Suzuki GSX-R1000 K7 1'45.203 2'09.837 1'45.203 25
23. Millet F. Biassono Racing Team. MV Agusta F4 312 R 1'45.219 2'14.570 1'45.219 29
24. Biliotti L. Revolution - UnionBike. MV Agusta F4 312 R 1'45.532 2'12.737 1'45.532 25
25. Gildenhuys G. Team Pedercini. Ducati 1098S 1'45.892 2'17.649 1'45.892 28
26. Hernandez M. DBR Racing Team. Yamaha YZF-R1 1'45.906 2'11.226 1'45.906 28
27. Depoorter O. Team Zone Rouge. Yamaha YZF-R1 1'45.970 2'12.827 1'45.970 20
28. Kerkhoven A. Team Oliveira. Yamaha YZF-R1 1'46.010 2'11.120 1'46.010 25
29. Gieseler T. MGM Racing Performance. Yamaha YZF-R1 1'46.129 2'11.191 1'46.129 19
30. Kispataki V. Full-Gas Racing Team. Suzuki GSX-R1000 K6 1'46.335 2'17.024 1'46.335 27
31. Nedog L. Team Ducati SC Caracchi. Ducati 1098S 1'46.353 2'18.334 1'46.353 27
32. Appelo B. EAB Ten Kate Honda. Honda CBR1000RR 1'46.435 2'13.398 1'46.435 25
33. Baroni L. Team Sterilgarda. Ducati 1098S 1'46.687 1'46.687 15
34. Bond M. Mist Suzuki. Suzuki GSX-R1000 K6 1'46.767 2'11.911 1'46.767 27
35. Van Den Broeck W. Team Zone Rouge. Yamaha YZF-R1 1'46.872 2'14.881 1'46.872 24
36. Filice R. Celani Team Suzuki Italia. Suzuki GSX-R1000 K6 1'46.997 2'14.756 1'46.997 24
37. Rosso N. EVR Corse. MV Agusta F4 312 R 1'47.417 1'47.417 19
38. Gianfardoni R. RG Team. Yamaha YZF-R1 1'53.074 2'11.445 1'53.074 29
Nie zakwalifikowali się
1. Schouten R. Vd Heyden Motors Yamaha. Yamaha YZF-R1 2'13.102 2'13.102 6
2. Sacchetti D. UnionBike Gimotorsport. MV Agusta F4 312 R 2'15.760 2'15.760 9
Klasyfikacja generalna
World Superbike
1. J. Toseland 375
2. N. Haga 334
3. M. Biaggi 322
4. T. Bayliss 296
5. T. Corser 254
6. R. Xaus 177
7. L. Lanzi 173
8. R. Rolfo 166
9. M. Neukirchner 130
10. Y. Kagayama 116
11. R. Laconi 113
12. M. Fabrizio 112
13. F. Nieto 82
14. J. Smrz 61
15. K. Muggeridge 47
16. S. Nakatomi 47
17. J. Brookes 40
18. S. Martin 23
19. G. Bussei 11
20. V. Iannuzzo 9
21. L. Morelli 9
22. M. Borciani 8
23. A. Polita 8
24. D. Ellison 7
25. M. Sanchini 5
26. J. Drazdak 2
27. R. Pietri 2
28. C. Morales 2
29. M. Svoboda 2
30. Y. Tiberio 1
31. M. Nutt 1
32. S. Cruciani 1
33. C. Zaiser 1
World Supersport
1. K. Sofuoglu 226
2. F. Foret 126
3. B. Parkes 100
4. K. Fujiwara 87
5. M. Roccoli 84
6. R. Harms 83
7. B. Veneman 70
8. A. West 66
9. C. Jones 58
10. G. Nannelli 49
11. L. Alfonsi 45
12. S. Charpentier 44
13. A. Pitt 40
14. D. Checa 39
15. P. Riba 37
16. M. Lagrive 36
17. G. Vizziello 36
18. D. Salom 34
19. S. Sanna 32
20. Y. Tiberio 29
21. V. Kallio 29
22. S. Gimbert 29
23. K. Curtain 25
24. J. Fores 23
25. T. Hill 22
26. J. Lascorz 22
27. D. Giugliano 21
28. J. Brookes 11
29. G. Leblanc 8
30. J. Enjolras 7
31. S. Martin 6
32. M. Praia 5
33. J. O'Halloran 4
34. J. Günther 3
35. S. Nebel 1
36. M. Sanchini 1
37. G. Boccolini 1
38. A. Vos 1
Superstock 1000
1. M. Baiocco 136
2. X. Simeon 127
3. N. Canepa 125
4. M. Aitchison 121
5. C. Corti 112
6. I. Dionisi 93
7. D. Van Keymeulen 78
8. M. Pirro 77
9. B. Roberts 52
10. R. Mahr 48
11. M. Smrz 47
12. S. Morais 37
13. A. Tode 34
14. A. Badovini 26
15. M. Jerman 23
16. C. Tangre 23
17. D. Dell'Omo 19
18. D. Giuseppetti 16
19. D. Sutter 13
20. D. Sacchetti 11
21. M. Rohtlaan 9
22. L. Napoleone 8
23. L. Baroni 5
24. R. Schouten 5
25. L. Biliotti 4
26. R. Ter Braake 4
27. B. Nemeth 3
28. B. Burrell 1
29. T. Gieseler 1
30. O. Depoorter 1
31. N. Moore 1
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze