Skąd pomysł na prezentację tego właśnie zespołu? Klimat, sukcesy, rodzinna atmosfera i wysoki poziom wyścigowy. Lucio Cecchinello Racing.
Lucio Cecchinello założył zespół w 1996 roku, gdy tylko zdobył tytuł Mistrza Europy w klasie 125. Zaczynał od dwóch mechaników i jednego busa, by osiągnąć poziom jednego z najlepszych zespołów niezależnych w MotoGP.
Sam Lucio rozpoczął karierę zawodniczą w 1989 roku. Wystartował w Mistrzostwach Włoch, potem w Mistrzostwach Europy, by w latach 1993 - 2003 startować w najmniejszej klasie Grand Prix - 125ccm.
W tym czasie uczestniczył w 149 wyścigach, wygrywając 7 z nich, stając 12 razy na podium i zdobywając 3 Pole Position. Jeździł motocyklami Honda i Aprilia. Choć jego kariera zawodnicza nie była może zbytnio imponująca, to doświadczenie zdobyte na torach globu, pozwoliło mu stworzyć jedną z lepszych kuźni talentów w wyścigach motocyklowych.
Casey Stoner - legenda I Mistrz Świata MotoGP , Carlos Checa - Mistrz WorldSBK, Eugene Laverty, Toni Elias, Nobby Ueda, Randy de Puniet, Mattia Pasini, Roberto Locatelli, David Checa, Stefan Bradl, Jack Miller, czy Alex de Angelis. To zawodnicy, którzy byli częścią LCR i tam stawiali pierwsze kroki w MotoGP. Dziś zespół jest reprezentowany przez dwóch, bardzo różniących się od siebie zawodników, ale o tym za chwilę.
Team satelicki, inaczej zwany prywatnym, zawsze ma trudniej w porównaniu do ekip fabrycznych. Słabszy dostęp do nowych rozwiązań technologicznych, niższy budżet, gorszy kontakt z producentem motocykli. Dziś wygląda to jednak trochę inaczej, gdyż LCR ma do dyspozycji fabryczny motocykl, a Cal Crutchlow dosiada dokładnie takiej samej Hondy, jaką jeżdżą Marc Marquez i Dani Pedrosa.
To pozwala na równą walkę z najlepszymi, co Crutchlow udowodnił kilkukrotnie w bieżącym sezonie, wygrywając wyścig w Argentynie i startując z Pole Position w Grand Prix Hiszpanii, na torze Jerez de la Frontera.
LCR Honda, po wielu latach jednoosobowej reprezentacji w MotoGP, może od tego roku poszczycić się dwoma zawodnikami, którzy na pełen etat ścigają się w cyklu Grand Prix.
Cal Crutchlow wspierany przez firmę Castrol, dosiada Hondy w barwach LCR od 2015 roku. Jego doświadczenie zarówno w kategorii motocykli prototypowych, jak i wcześniejsze lata w klasach Supersport i Superbike, przynoszą wymierne efekty i dziś. Jest on widziany, jako jeden z lepszych zawodników w stawce.
Drugim zawodnikiem, jest debiutujący w stawce MotoGP, 26-letni Takaaki Nakagami. Japończyk jest mocno wspierany przez centralę Hondy i pierwsza część sezonu 2018 pokazuje, iż jego angaż był dobrym krokiem dla zespołu. Dwunaste miejsce w GP Hiszpanii, jest naprawdę dobrym wynikiem i jeśli będzie dalej tak jeździł, może wygrać tytuł "Rookie of the year", czyli najlepszego debiutanta sezonu.
Jazda w tak renomowanym zespole, jakim niewątpliwie jest LCR Honda, to możliwość walki z najlepszymi zawodnikami, dostęp do najnowszych technologii, oraz możliwość awansu do zespołu fabrycznego, o czym dość głośno mówi się ostatnio w przypadku Cala, który jest brany pod uwagę przez fabryczny team Hondy, na miejsce Daniego Pedrosy.
Jak widać, jasno postawione cele, profesjonalizm, dobre zarządzanie i odpowiednia atmosfera, to idealna droga na wyżyny wyścigów motocyklowych. Nie należy zapominać także o roli Castrola, który dzielnie wspiera rozwój teamu LCR Honda i kibicuje zawodnikom w osiąganiu jak najlepszych wyników. Ten sezon może być naprawdę owocny dla ekipy pod wodzą Luccio Cecchinello.