Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 84
Pokaż wszystkie komentarzeKurde, w SV 650 ( K5 ) jest niemalże ta sama jednostka, a nie da się zejść poniżej 4.... Wczoraj, na trasie Bielsko-Biała -> Warszawa, wyszło 11,83 litra na 265 km ( do zamigania rezerwy ) Prędkość 75-100 km/h. Ani razu powyżej 100 km/h, a poniżej 75 km/h gdy były światła na trasie. Jestem zwolennikiem eco ridingu i tak też wczoraj chciałem zobaczyć jak bardzo uda mi sie zredukować spalanie. 4,45 ma się nijak do 2,31 w tym teście ;( A liczyłem na chociaż 3,5 litra przy takim podobieństwie silników. Chociaż gdybym nie przekraczał tych 3500 obr,... bo svka przy 4000 obr/min ma 80 km/h. I jeździłem głownie przy 4500 obr, 90 km/h. Moze tu tkwi kruczek ? :) LWG
OdpowiedzWiadomo, wyższe obroty, bardziej otwarta przepustnica - większa ilość mieszanki paliwowo-powietrznej a co za tym idzie większe spalanie. Do tego ważną kwestią jest hamowanie silnikiem przy czym zamykasz przepustnice - tak jak to było opisane w artykule - jednak spalanie nie wynosi kompletne 0 , minimalnie przepustnice są uchylone tak jak na pracy na postoju. Żeby podczas jazdy silnik palił 0 trzeba byłoby go wyłączyć co jest oczywiście absurdem. LWG
OdpowiedzJa się cieszę jak mi po w SV 650 spalanie wychodzi poniżej 7l Po mieście nie pałuję a w trasie umówmy się jak bym miał nie przekraczać 3500 obrotów to bym rowerem pojechał. To fakt przy 100Km/h jest około 5000 obrotów a jedzie się +/- 130/140 by nie być wyprzedzanym przez wszystkie auta.
Odpowiedz