Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 22
Pokaż wszystkie komentarzeWszystko fajnie , ale z zasada numer 12 nie jest prawdziwa, dla potwierdzenia polecam zapoznanie sie z ksiazka ‘How to Be A Better Rider’ wydana przez Institute Of Advanced Motorists, lub jeszcze lepiej, 'The Police Riders Handbook to Better Motorcycling' ksiazka do z ktorej doszkalaja sie policjanci w UK. Pozdrawiam i zycze milej lektury
Odpowiedzraczej nikt od tak nie kupi książki i nie przeczyta, w dwóch/trzech zdaniach wytłumacz dlaczego się z tym nie zgadzasz a nie filozofujesz . :)
Odpowiedzmoja zasada #1: motocyklem można jeździć szybko, nawet bardzo ale nigdy nie można się spieszyć
Odpowiedzto proszę otworzyć wątek dla cztardziestolatkow plus. dla siwych głów, może będzie ciekawie?
OdpowiedzNie nie zgadzam sie z 1,11 i 13 kierowcy ciezarowek jezdza bardziej uwaznie.Osobiscie widok Moto w lusterku to mile urozmaicenie codziennej nudy.
Odpowiedzmasz racje kolego , jednakże ja widziałbym to inaczej nie chodzi o ludzi i co się tam ma czy nie ma w kokpicie ciężarówki, ale weź przeleć koło niej szybko to - i to jest moje zdanie - trzeba uważać na wiatr, to jednak długie auto :)
OdpowiedzTrzeba uważać także na wybuchające opony...
OdpowiedzTen portal dawno zszedł na psy i chyba żaden poważny motocyklista tutaj nie zaglada, jeszcze do jakiegoś czasu istniała różnica poziomów forum (dno, same nastolatki na skuterach), teraz portal dogonił forum, tragedia...złote zasady dla małolatów.
OdpowiedzRadziłbym Panu czasem wyciągnąć kija z **** i potraktować pewne sprawy humorystycznie i z przymrużeniem oka bo taki jest to właśnie artykuł ;)
OdpowiedzNie oceniaj książki po okładce (nastolatkowie na skuterach) - takie głupie stereotypy się ich trzymają, ale wiem, że to nie prawda.
Odpowiedznie chcesz nie zaglądaj tu - nikt cie nie zmusza
OdpowiedzTen portal dawno zszedł na psy i chyba żaden poważny motocyklista tutaj nie zaglada, jeszcze do jakiegoś czasu istniała różnica poziomów forum (dno, same nastolatki na skuterach), teraz portal dogonił forum, tragedia...złote zasady dla małolatów.
OdpowiedzTen portal dawno zszedł na psy i chyba żaden poważny motocyklista tutaj nie zaglada, jeszcze do jakiegoś czasu istniała różnica poziomów forum (dno, same nastolatki na skuterach), teraz portal dogonił forum, tragedia...złote zasady dla małolatów.
Odpowiedzno sorry. niemal samochód chodzi prawno mam 3lata: d. nigdy nie jedz po % . a zwykle prędkość max nie przekraczamy 100
OdpowiedzŚcigacz jak i inne portale o tematyce motocyklowej schodzą na psy. Same piszecie bzdety, wulgaryzmy zaczynają być czymś "modnym" a gdzie testy nowych motocykli?, gdzie testy używanych motocykli?, porady serwisowe?, przegląd z całego roku imprez motocyklowych?, testy ubrań, kasków?, jest wiele tematów, no ale przecież wy wiecie lepiej..
OdpowiedzAle te "bzdety" trafiają do młodszego pokolenia a to jest, jak by nie było, przyszłość. Więc nie mogę przyznać Ci racji. ps. Ja jakoś widzę te testy nowych motocykli, porady, imprezy itd...
OdpowiedzTo jest poważna informacja, czy news z d**py, żeby reklamodawcy rzucali kasę? Jutro wrzucicie kolejne "mity", "zasady", "niezbędniki" oraz inne "memy" bez żadnej wartości merytorycznej.
OdpowiedzŚcigacz.pl/Wiadomości Ścigacz.pl/Testy Ścigacz.pl/Motocykle używane .. i wiele, wiele więcej. Użyj paska na górze strony :) Pozdro
OdpowiedzCześć! jestem Maciek, zamierzam kupić pierwszy motocykl. Rozumiem, że te zasady są ironiczne? Bo chce kupić R1 i kuzyn mówi ze ograne. LWG !!! xD^^
Odpowiedzwszystkozalezy oddanej osoby jest prawdopodobienstwo ze ogarniesz ale ja zanikogo i kazda inna osoba za nikogo niemzoe reczyc bedac osoba postronna lepiej dmuchac na zimne mowiac komu co i jak ja wiem ze gdybym ja zaczynal i kupil bym r1 na bank bym ogarnał bez wiekszych probelmów bo mam wyobraznie niepoddaje sie łątwo emocja i znam sowie mozliwosci percepcj przyczepnosci itd oczywscie ze człowieka ciagle troche chociaxz ciagnie do sprawdzania gdzie lezy granica ale badzmyu strzezy przyznajmy sie przed samym soba niewazne od jakiego motocykla ktos zacznie zaczynajac nawet na gs 500 a potem przesiadajac ssie na ta r1 nikt nieda ci gwaracncji ze to ze jezdzles gs 500 to oznacza ze na 100 "% ogarniesz r1 bo to bzdóraaaaaaaaaaaaaaaaa całej charakterystyki r1 bedziesz jusial sie nauczyc od nowa czyli reakcji hamulcow geometri ramy znacznie wyzszej mocy silnika innej pozycji itd wiec jak juz pisalem isteniej szansa ze jak zaczniesz od r1 tonawet i przezyjesz i to niejeden sezon a 20 ale istnieje tez oczywiscie taka mozliwosc ze bedac niewiele bardziej opanowanym od "szympansa " przyslowiowego skonczysz na pierwszym lepszym slupie przy 200 km/h poddawszy sie emocja ii jazda z kumplami ktorzy juz duzo jezdzili kwestia niejest taka oczywista jakby sie moglo wydawac i wsyztko zalezy tylko i wylaczne od danej osoby i tyle wtemacie ja nikomu niebede mowil jaki ma sobie kupic motocykl na pierwszy bo niesiedze wjego skorze niewiem czego pragnie czego oczekuje i na ile jest opanowany i rozgarniety natomiadst wiem ze ja niemialbym zadnych problemow z r 1 i jakimkolwiek innym sprzetem chyba ze by naprawde mial jakas ukryta skaze techniczna typu podczas jazdy zlamałby sie na poł zablokowal hamulec itp no ale w takim wypadku to jzu niewazne jaki masz staz i zjakimi motocyklami kazdy wtym wypadku przegrywa:) pozdro
Odpowiedzzaczni od gs500 albo nawet jakiejs 4 uwowej 125 o mocy 15 km i i tak nikt ci nieda gwarancji ze przezyjesz a napewno nie ja :)
Odpowiedzpodam jeden ciekawy przykład na szybka smierc na 125 centymetrowym 15 konnym motocyklu jedziesz sobie sam lub z pasazerem piekna zakrecona droga na jednym z prawych łuków przesadzasz z predkosc o 2 km/h wylatujesz na przeciwległy pas na ktorym z naprzeciwka akurat jechał bus 70 km/h i czołówka gotowa kierowcy busa oczywiscie raczejnic sie wielkiego sie niedzieje kierowca nieszczesnego 15 konnego potwora bedzie miał szczescie jesli skonczy tylko na wózku inwalidzkim (gorzej gdyby to był tir z reklama coca coli na przyczepie coraz blizej swieta z na przeciwka wowczas to juz na 100% niebyłoby co zbierac z motocyklisty) stawiam ze zaliczy zgon mogbłym podawac przykłady w nieskonczosc no prawie ,oczywiscie nieogarniecie mocy motocykla lub raczej mocne przekroczenie poza własne umiejetnosci opanowania motocykla zwiazane z moca ( bo kto c karze wykorzystywac 100% mozliwosci drzemiacych w silniku ?)istnieja ale to czubek góry lodowej jak widac na przykładzie który podałem .
OdpowiedzPierwsze moto, znaczy, że jeszcze nie siedziałeś na niczym poza ogarkiem na egzaminie. Usiądź na R1, zajmij tą pozycję, odpal motocykl i spróbuj przekręcić manetkę tak, aby obroty nie skoczyły o 5 tysięcy w ciągu 0,1s. Może zrozumiesz, że Twoje życie zmierza ku końcowi z takim myśleniem. LWG
OdpowiedzDobry Jezu, a nasz panie, daj mu wiecznie spoczywanie ...
OdpowiedzCzłowieku na pierwsze moto masz zamiar kupić takie bydle? Na pierwsze moto to nie polecałbym nawet r6. Wg. mnie na pierwsze moto GS 500. Co do SV może być ona niebezpieczna. Jeśli chcesz litra to najpierw kup choćby to r6(zawsze to mniejsze, słabsze)
Odpowiedzja też chciałem, i kupiłem Suzuki SV 650s - może nie uwierzysz jakie to moto ma przyśpieszenie od świateł do świateł nie jedna R1 odpada. Różnica robi się dopiero pow. 160km/h gdzie R1 znika, ale wracając do tematu jak kupujesz dla V-max to nie wróże długiej pomyślniej jazdy (niestety 90% się rozbija i w dobrym wypadku kończy w szpitalu), jak szukasz przyśpieszenia to choćby taka SV spełni w 100% twoje wymagania
OdpowiedzMoże to było R125, a nie R1? SV650 powyżej 8.000 rpm nie przyspiesza. Co innego SV1000. :)
Odpowiedzoczywiscie sv 650 niema zadnych szans z r1 pierwsza 150 konna czy ostatnia 175 konna poprawnie wsytartowana spod swiateł ale małe sprostowanie sv 650 optymalnie jest krecic do 10000 -10500 obr/min nie 8000 szczyt mocy ma przy 9000
Odpowiedzco za brednie z tym przyspieszaniem "od swiatel do swiatel"- chyba trafiales na jezdzcow r1 z zaawansowanym parkinsonem....
Odpowiedz160km/h to na pierwszym biegu można zrobić.
OdpowiedzA wg mnie bardzo fajne zasady, ogólnie wszystkie dobre, ale bardzo mi się podobała nr 7 - ojciec dzieli pasję z dzieckiem.
Odpowiedzostatnia mi sie podoba , dodałbym w nawiasie " są tacy uczestnicy ruchu którzy chcą cie zabic " z doswiadczenia wiem , przyjemny artykuł , nie podoba mi sie jedynie treść niektórych komentarzy , polacy to smutni ludzie ciągle narzekaja
OdpowiedzTak samo jak możesz dodać "jestem tempom strzałą" jeżeli naprawdę tak myślisz. Jak mamy nie być smutni skoro taki typ jak Ty piszę pierdoły typu " są tacy uczestnicy ruchu którzy chcą cie zabic ". Weź chłopcze kakao, które Ci zrobiła mama i lepiej idź już spać. Jutro musisz wstać do szkoły. Bądź wypoczęty! :)
OdpowiedzCzytając komentarze na stronach Ścigacza i innych portali, przestaję powoli wierzyć w szansę na powstanie w Polsce społeczności motocyklowej mówiącej jednym głosem. Przynajmniej w sprawach, które powinny być ważne dla wszystkich kierowników jednośladów, niezależnie czy to Trampkarze, Tłuczki czy Plastiki. Bez mówienia jednym głosem zawsze będziemy grupą wariatów, dawców i tym co się tylko śpieszy. A to jest właśnie na rękę wielu instytucjom. Poza tym uważam, że to właśnie motocykliści mogliby wpłynąć na mentalność i zachowania wszystkich użytkowników pojazdów mechanicznych, przyczynić się do leczenia kompleksów u tych, którzy myślą, że zmienią swoją rzeczywistość naciskając gaz i wymuszając żeby być "pierwszym". Niestety zarówno w polityce jak i tutaj potrafimy tylko "filozować" i narzekać. Autorom portalu życzę silnego ducha i wytrwałości w tym co robią. Bo robią dużo dobrego. P.S. O tym, że białe jest białe też trzeba ludziom przypominać, bo z czasem tracą orientację. Tak też sprawa się ma z Zasadami motocyklizmu.
OdpowiedzA ja uważam, że dopóki nie mamy odpowiedniej infrastruktury, drogi są jak dojazdówki w Tadżykistanie, to bezpieczeństwo i ilośc wyopadków nie ulegnie poprawie. Do tego dodaj pijanych, młodocianych w nowych BMW za 1500zl itp... no i masz Pzdr
OdpowiedzPrawda jest taka, że portal zasypuje nas ostatnimi czasami toną shitu zamiast napisać rzadziej jeden artykuł a dobry. O profilu na Facebooku już nie wspomnę...
OdpowiedzZ tymi Twitterami, Facebookami i temu podobnymi też mnie już krew zalewa. Np. "Minister Sikorski poinformował na Twitterze". No kurcze, czy minister nie potrafi już czegokolwiek powiedzieć face to face? Czy nie możemy/nie potrafimy już ze sobą normalnie rozmawiać? Bez Facebook'a i Twitter'a? Mnie to też razi i tu się z Tobą zgadzam.
OdpowiedzPowiedz mi koleżko, czego pragniesz, a twoje życzenie będzie dla mnie rozkazem. Gdybyś miał problemy, a sądzę, że masz i to spore, na górze jest taki pasek z wiadomościami itd. Mało tego, najedź kursorem na Wiadomości i odpal Polecamy, a potem sobie poscrolluj. Masz tam dużo ciekawych rzeczy.
OdpowiedzWidzi Pan, aby zaskarbić sobie czytelników trzeba się do nich odnosić przede wszystkim z szacunkiem - bo dzięki nim macie kasę z tego co robicie. Wypowiedzi w takim stylu na pewno nie zaskarbią większej rzeszy fanów. (Nim zostanę posądzony o całkowity brak wiedzy/doświadczenia nt. prowadzenia portalu chciałbym zaznaczyć iż jest tylko to moja skromna prywatna opinia)
OdpowiedzCholera, 2 razy zaskarbić. Potraktujmy to drugie jako = "zgromadzą"
OdpowiedzNo dziesięc przykazań to raczej to nie jest..:) każdy kto mysli to nie potrzebuje tych porad.Przy okazji zgoda,poziom przekazu "pseudo zasad"równa się z desperacką chęcią podkreślenia istnienia portalu w sieci...poziom się zaniżył.To juz nie jest ten Ścigigacz..smutne
OdpowiedzNie musimy desperacko podkreślać istnienia portalu w sieci :-)
OdpowiedzTo po co ta odpowiedż panie redaktorze..
OdpowiedzZasada nr 15 chyba najważniejsza :) Pozdrawiam wszystkich offroadowców
OdpowiedzSzkoda ich, bo nic nie da się odzyskać, nikomu nie pomogą, tylko szkodzą.
OdpowiedzBrak mi słów jak czytam te komentarze. Jeżdżę od 16-tego roku życia tj. 45 lat w tym motocyklem, teraz nawet enduro F700GS i ciągle się uczę, słucham lepszych, korzystam z ich wskazówek, uczestniczę we wszystkich szkoleniach, po prostu dbam o swoje życie i innych. Radzę nie mędrkować, tylko uczyć się, bo nie ma mocnych. Pozdrawiam myślących.
OdpowiedzMoże by przelać te zasady na vlepki??:P
Odpowiedzpopieram
OdpowiedzBoczo, poważnie? Czasami mam wrażenie, że piszesz/piszecie dla przedszkolaków. Szkoda czasu i energii na takie bzdury, no chyba, że chcecie ściągnąć na portal dzieci i dla nich piszecie te bzdury...
OdpowiedzTo są dla Ciebie bzdury?! R1 NIE NADAJE SIE NA 1 MOTO, UWAZAJ NA CIEZAROWKI, NIE MYSL ZE JESTES NIESMIERTELNY, UWAZAJ JAK JEDZIESZ Z PASAZEREM. To są bzdury?!
OdpowiedzWystarczy użyć mózgu, ot cały sekret i nie potrzeba złotych myśli w stylu demotywatory. A teksty typu R1 NIE NADAJE SIE NA 1 MOTO, UWAZAJ NA CIEZAROWKI, NIE MYSL ZE JESTES NIESMIERTELNY są po prostu idiotyczne i nie rozumiem do koga mają one trafić. Jeżeli do gimnazjalistów, to ok. Tylko zróbcie drugi portal np: gimnazjum-scigacz.pl, bo przez takie teksty uwierz, że dużo tracicie. Nie zrozum mnie źle, lubię odwiedzać Wasz portal, dużo fajnych rzeczy można się dowiedzieć, ale jak odpalam ściga lub wchodzę na FB i widzę te bzdury, to uwierz że nie mam ochoty do Was wracać i aż kusi mnie, aby odkliknąć lubię to!
OdpowiedzA co jeśli w tym, co mówisz nie ma racji? Co wtedy? Co jeśli teksty nie są idiotyczne? Pomyślałeś o tym? Wiesz ile moich dni rozpoczyna się od przeczytania na jakimś lokalnym portalu, że jakiś gówniarz zabił się na sportowym motocyklu? Nie oceniaj wszystkiego i wszystkich swoim pryzmatem.
OdpowiedzBoczo wybacz, ale chyba mam prawo do mojej własnej subiektywnej opinii, prawda? Dlatego proszę nie mierz mnie swoją miarą. Uwierz, że nie chce się z Tobą "bić" na argumenty, bo to nie ma najmniejszego sensu. Jeżeli jednak myślisz, że te ckliwe teksty uchronią ludzi czytaj tych gówniarzy pozbawionych odrobinę zdrowego rozsądku przed rozbiciem się na sportowym motocyklu na najbliższej latarni, to niestety jesteś w błędzie. Ba Twoja naiwność jest w tym temacie większa niż Ci się wydaje. W tym całym wywodzie chciałbym podkreślić, że nie tędy droga....chyba nie po to tak ciężko pracujecie by zyskać myślę rzesze milionów fanów dwóch kółek, aby teraz chrzanić takie farmazony. Nie mamy po 10 lat Boczo. Ścigaczu, ogarnij się!
Odpowiedztezy red. Boczo o fajnosci materialu sa nie do obronienia - artykul moze w zamierzeniu mial byc na wesolo, ale jest to suchar w stylu familiady
OdpowiedzR1 nie nadaje się bo jest za droga. To nie bzdury, ale forma przekazu bardziej pasuje na pogadankę w przedszkolu.
OdpowiedzTreść jest trafna ale bardziej chodzi o formę. Te zasady są na przemian albo infantylnie naiwne albo napuszone. W dodatku bez krzty humory. przypomina to trochę gimbazę tworzącą demotywatory z przesłaniem.
OdpowiedzA w jakiejże formie byś to chciał? Chciałem napisać wielowątkowy wyniosły felieton o bezpieczeństwie, ale potem byś marudził, że nuda i że dajcie coś o zejściu na kolano.
OdpowiedzZasada nr 11 przeczy wszystkim innym powyzszym zasadom. Proponuje ja usunac...
Odpowiedz#22 Skuter to nie zawsze znaczy 50-ka - np. Gillera GP800. Burgman 650, Yamaha T-Max. To że skuter jest w automacie nie ozacza że automatycznie go wyprzedzić musisz.
OdpowiedzZasada motocyklizmu #21 W zasadzie, to zasady są zasadniczo uzasadnione
Odpowiedz