Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 17
Pokaż wszystkie komentarzeOd początku istnienia TDM użytkownicy mieli do dyspozycji dość dokładny wskaźnik paliwa i chwała konstruktorom za to ... ????? Od początku istnienia TDM miał wskaźnik ale temperatury cieczy chłodzącej a nie paliwa. Wskaźnik paliwa został wprowadzony w 1999r.
OdpowiedzZgadzam się!!!! Mam 96 rok 850 i nie ma... A szkoda!!!!
Odpowiedzwitam... rok temu kupiłem swoją pierwszą 850-tkę z 98r. wymieniłem napędy i olej. zrobiłem w cztery miechy 5000 km. i cóż....zatarła się laska na korbie. Wału człowieku nie kupisz.. zapomnij... szlif własnego,dorabianie panewek i szlif korb 700 stówek. rozbieranie silnika,uszczelki nowy olej i reszta 1200zeta. całość zamknąłem na 2 kawałki pelenów. okazało się że poprzedni właściciel..pseudo motocyklista używał oleju nieodpowiedniego i rzadko go wymieniał. silnik był dosłownie cały zasyfiony w środku. nowy olej wypłukiwał osad i katastrofa gotowa. ale powiem Wam że mój następny moto to znów będzie TDM ale 900.... nie można się odzwyczaić od uniwersalności. Pozdrawiam wszystkich entuzjastów motocykli a w szczególności TDM-owców.
OdpowiedzLaska na korbie? na korbie to może się zatrzeć panewka, albo sworzeń na tłoku. o czym ty piszesz?!! tam nie ma żadnych lasek!!! źle trafiłeś po prostu z moto...
Odpowiedztdm 850 motocykl numer 1 jak dla mnie
OdpowiedzMam dylemat...kupić TDM 850 czy XJ 900 S Diversion ? Aktualnie ujeżdżam XJ 600 S, ale nudzi mnie coraz bardziej i nie nadaje się do turystyki (ok. 500 km dziennie). Jeśli ktoś miał podobny dylemat i doświadczenia to bardzo proszę o radę...
OdpowiedzHej. Na dzień dzisiejszy mam to samo w głowie ale skłaniam się bardzo ku: TDM 900 z kilku powodów ! XJ 600 już się robi za słaba ale i tak mi się lepiej jeździ niż Deauville 650 (TDM tylko 2 gary i dużo lżejsza niż XJ 900)
Odpowiedz"Producent zaleca przeglądy (chodzi głównie o regulację zaworów) co 10000 km, ale praktyka pokazuje, że myśleć o tym należy już po 5500-6000 km." hmmm , chyba raczej co 42 000 (regulacja płytkami ):) a realnie co 24 tyś km (w przypadku 4tx i 3vd , nie wiem jak z 900-tką .... )
OdpowiedzMam 850tke z '98, zrobiłem na razie 12tyś.km, Mazury, Tatry, na torze. Sprzęt poza tym, że lubi łyknąć oleju (ok.2 litry od wymiany do wymiany może ubyć) jest naprawdę niesamowity i staram się być naprawdę obiektywny. Na torze po wykręceniu kołków z podnóżków można szurać wydechami (przód Dunlop Sportmax, tył Pirelli Dragon), nie wiem co to znaczy przegrzewające się tarcze ham.podczas jednego wyjazdu na torze potrafiłem zrobic 140km na ostro z uślizgami (kontrolujcie cisnienie w oponach bo łatwo można złapać highside'a) i nie czułem spadku siły hamowania. TDM turystycznie sprawdza sie niesamowicie, tylko trzeba wyższą niż fabryczna szybę,pokochać wibracje twina i mozna bez zmeczenia machnąć 600-700 km, wygodna pozycja, długie siodło wiec mozna sie dopasować, spalanie 5-6 l/100 trasa do 140 km/h, swietne prowadzenie w zakretach i hamowanie nawet awaryjne jest bezproblemowe, do szybszej jazdy można utwardzić sprzęt, do lekkiej turystycznej zmiękczyć (łatwo i szybko na postoju), 18tka z przodu dziury wybiera znakomicie, duży prześwit na krawężniki i wysoka pozycja to ideał również na miasto. Tyle ode mnie, pozdrawiam :)
OdpowiedzARTYKUŁ DOBRY ALE DUŻO NIEŚCISŁOŚCI PO WIĘCEJ PEWNYCH INFORMACJI ODSYŁAM NA FORUM UŻYTKOWNIKÓW TDM :TDM ZONE POLAND:
Odpowiedza ja się w kilu przypadkach nie zgodzę. miałem tdm 4tx, zrobiłem nią 15 tyś km i... wcale nie jest tak różowo - praktycznie każda bierze olej - trzeba się przyzwyczaić i koniec, hamulce są średnie zwłaszcza pod obiciąrzeniem, i skrzynia biegów - w każdej wyje 3, i biegi lubią sobie pohałasować przy wbijaniu. to takie podstawowe wady które ma każda. ale jedno trzeba przyznać - bardzo wygodny motocykl i przy odpowiednim traktowaniu absolutnie bezawaryjny. Generalnie teraz mam XXa i żałuje jak cholera że sprzedałem swoją tdm;/
Odpowiedz"Na 1 mili" Chyba 1/4 :)
OdpowiedzZgadza się. błąd poprawiony
OdpowiedzFajny test, też nie jestem obietywny pateząc na TDM (mam 850 2001 obraną z owiewek). Zalety: wszystko jak w tekście. Wady: fatalna obsługa skrzyni biegów do modelu '96, potem nieco lepiej - przełączanie 1-2. Można pomóc utrzymywaniem minimalnego luzu łańcucha, dokładnym kasowaniem luzów na zabieraku gumowym tln koła, częstym smarowaniem osi dźwigni zmiany biegów, zmianą biegu z niepełnym wysprzęgleniem. Na latanie po mieście dałem przednie koło łańcuchowe ząb mniejsze, (Vmax tylko 200km/h wg.GPS), ale też pomaga. Tylny element resorujący bez układu dźwigni, progresja sztukowana dwoma sprężynami - działa tak sobie. Nowe zawieszenie po '96 nie ma kartidży, jest "po taniości". polecam mocniejsze sprężyny i "Gold Valve" z Racetech. A jaki dźwięk na pustych wydechach! To przecież silnik z duszą V, tak jak R1 2009!
OdpowiedzOMG, ''z przed' !? Ktos to czytal przed publikacja? Wstyd.
OdpowiedzO Boshe! LoL, psheprasham!hihi. Błąd usuniemy możliwie jak najszybciej:) Dziękuję za spostrzegawczość Pozdro
Odpowiedz` Jeżdze Tdm-em ( 95 r ) od 3 sezonów i zepsuła sie tylko klamka sprzęgła z mojej winy przy małym paciaku na parkingu. To że jest bezawaryjny potwierdzam w 100%. I niezgodze się że wszystkie pokolenia Tdm-ów miały kontrolke paliwa, otóż do 95 roku nieposiadały, zamiast paliwa była kontrolka temperatury. Motocykl godny polecenia. Pozdrawiam Tedeemowiczów :)
OdpowiedzWreszcie jakis motocykl w testach ktory ma "dusze" prosze o wiecej takich testow :_)
OdpowiedzO czym chciał byś poczytać? Pozdro
OdpowiedzByła już TDM-a i mała Dywersja, teraz może czas na xj 900 s i FJ 1200 :) ? Takie najbardziej użytkowe motocykle Yamahy z lat 90.
Odpowiedzfajna ta tdm, pierwsze wersje sa strasznie podobne do yamahy tdr 125
Odpowiedzkolego, to tdr 125 jest podobny do tdm, chyba o to chodziło twórcom jego:) pozdro!!
OdpowiedzTriumph tiger... ten sam segment wydaje mi sie...
OdpowiedzBrawo za jasność umysłu :) Faktycznie, Tiger to ta sama kategoria mocy i wagi. Umknął mi ten angol:) Pozdrawiam
OdpowiedzChyba cos nie tak z tymi wadami i zaletami... Z jednej strony: Zalety : - zawieszenie i hamulce a z drugiej: Wady : - do 2004 roku przedni widelec był nieco zbyt miękki - tendencja do przegrzewania się tarcz hamulcowych :)
OdpowiedzBo zawieszenie i hamulce działają świetnie. Ale w pewnych przypadkach widelec był za miękki, a tarcze się przegrzewały :) Pozdro
OdpowiedzMietek CRB 954 to jest taki rarytas, że nie idzie go nigdzie dostać. Podobno wyprodukowali tylko kilka sztuk w Chinach. Tak, że o testach możesz zapomnieć.
Odpowiedzno faktycznie mało osób wie o jego istnieniu :P
OdpowiedzWitam, sorki, że odbiegam od tematu, ale mam prośbę o zrobienie testu hondy crb 954 :)
OdpowiedzProszę uprzejmie :) : http://www.scigacz.pl/Honda,CBR,929RR,i,CBR,954RR,w,pogoni,za,litrami,8039.html Jako bonus masz też CBR929 :) Pozdrawiam
Odpowiedzo proszę :) nie wiem jak to zrobiłem, ale wcześniej nie mogłem tego znaleźć. Thx. Teraz śmigam na sv 650s, ale objektem moich marzeń jest właśnie 954, tylko, że umiejętności jeszcze nie te :) pozdro
Odpowiedz