Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 13
Pokaż wszystkie komentarzeGsx 1400 najwiecej pali na miescie, dojazd do pracy 7km okolo 7.5 l. Na autostradzie w dwie osoby przy predosci 160-170 8.5 l. Na trasie do rumuni, z trzema kuframi obladowany na full, w jedna osobe 95kg, spalanie 5l- jazda dynamiczna bez przeginania. Jak ktos pisze ze w trasie pali 7 litrow to mnie to zastanawia, albo ten co pisze nie mial z motorem nic wspolnego i tak z powietrza napisal. Pozdrawiam
OdpowiedzPo kilku latach wzdychania do gsx 1400 odważyłem się kupić tego potwora. Ten artykuł czytałem kilkanaście razy, a portal ścigacz.pl często był dla mnie solidnym źródłem wiedzy. Niestety ale mam silne zarzuty dla autora: albo nie jeździł na gsx 1400 albo z jakiegoś powodu pomylił opisy. 1400 nie ma aż wiele wspólnego z banditem. Eksploatacja nie jest tania ani łatwa. Linka gazu? Nie do dostania na rynku. Z bandita nie pasuje. Kubki zegarów? Bardzo słaby wybór porysowanych egzemplarzy na portalach aukcyjnych. Tarcze hamulcowe? Większe niż w bandicie i nie tak popularne. Właśnie. "Najlepsze" hamulce... Śmiech na sali. Hamulce mają piękne 320mm, bajeczne 6 tłoczków... Ale są słabe i tyle. Kompletna regeneracja, stalowy oplot, nowy płyn, nowe tarcze i klocki, odnowione zaciski... A hamowanie jest jedynie wystarczające. Znany temat w gax1400 to "jak poprawić przedni hamulec". Na seryjnych przełożeniach 4000obr to ok 140km/h więc to kolejna niepoprawność. Moment obrotowy jest piękny, zwłaszcza w porównaniu np. do sportowej 600, która ma więcej koni. Kręcenie powyżej 7k naprawdę nie daje nic poza dźwiękiem akcesoryjnego wydechu, a średni zakres obrotów pozwala w mieście wyprzedzać wszystko. No ale 80% momentu, czyli ok 100Nm przy wolnych obrotach? Gdzie jest wykres popierający te brednie? ... I żeby przyspieszenie na 6biegu od 50km/h powalało? Proszę... to taka sama bzdura jak MOCARNE hamulce. Bzdura i tyle. Fazer na gumowym przewodzie staje dęba po 5latach bez serwisu (tak, wiem, jest lżejszy), a gsx1400 w miarę posłusznie zwalnia. Różnica kolosalna na minus dla Suzuki i nie mogę patrzeć na określenie MOCARNYCH. Moja opinia o Suzuki GSX 1400 jest zdecydowanie pozytywna. Moment obrotowy bajeczny a masę czuć na parkingu bo jest i dziwne byłoby co innego :) Jednak manewry wykonuje się nim łatwiej niż na bandicie czy hondzie seven fifty, co jest nieoczywiste patrząc na suche dane i warto by wspomnieć w artykule. Dopóki tylna opona jest wytarta równomiernie, nie tylko na szczycie to jej zamknięcie na drogach publicznych jest możliwe nawet przez drobna osobę. Nie trzeba być turbo kozakiem.
Odpowiedzjak ktoś chce pojeździć tym po zakrętach to proponuje zmienić od razu przednią opone na 120/70r17 bo inaczej to jakbyśmy próbowali płynąć żaglówką w sztormie bez przechyłu...
OdpowiedzWg mnie nie ma takiej potrzeby. Jak pływasz, to są następujące możliwości: 1. zużyta guma, 2. wybite silentblocki, 3. źle zestrojone zawiasy. Na głębokich zejściu jest tendencja do niestabilnego zachowania ale w moim wypadku wystarczyło odpowiednie zestrojenie zawiasów (różnica jest bardzo odczuwalna). Zachowanie takie powraca kiedy tylna guma zaczyna się zużywać.
OdpowiedzA jak ustawiłeś konkretnie?
OdpowiedzInfo nt. ustawienia sagu masz dostępne na stronie www.gsx1400.pl
OdpowiedzNiedługo rusza polski portal (może "portal" to za dużo powiedziane, strona + forum) - planujemy uruchomienie pod koniec listopada - dla użytkowników GSX 1400. W kwestii ustawień SAG-u również będzie trochę. Wrzucę tutaj info za jakiś czas.
OdpowiedzYamaha XJR 1300 to prawie to samo, a ma starszą historię
OdpowiedzRównie dobrze mogłeś powiedzieć, że Gienek to to samo co ZRX 1100/1200 czy Duża Cebula. Pomimo pewnego podobieństwa w stylistyce, te sprzęty są zupełnie inne, począwszy od ergonomii, poprzez pewne rozwiązania technologiczne a kończąc na samym sposobie oddawania mocy (spróbuj ruszyć XJRą z ostatniego biegu).
OdpowiedzSkoro tak piszesz to znaczy ,że nie jeździłeś tymi sprzetami..
OdpowiedzMój na 6 przy 4500 obr ciągnie 150. Chyba moje sprzęgło ma jeszcze trochę życia przed sobą
OdpowiedzCo do spalania, to przy spokojnej jeździe w trasie (6 bieg do 130 km/h) weźmie niecałe 6 litrów (sic!). Jak się podkręci nieco wyżej i będzie lekko świrować, to w baku zrobi się mega wir i wachy starczy na jakieś 180 km :) Odnośnie zawiasów, faktycznie szału nie ma ale sporo pomaga regulacja (właściwie pełna zarówno przodu jak i tyłu).
OdpowiedzWreszcie doczekałem się opisu Lokomoytywy :) W opisie jest jednak drobny błąd, wadę amorów usunięto już w 2003 roku. Zmiany były nie tylko w układzie wydechowym zmienionym z 4-2 na 4-2-1 ale i wcześniej (choćby przez zastosowanie katalizatora w 2003). Do tego automatyczne zapalanie świateł drogowych po przekręceniu kluczyka oraz zmiana półki. Drobnym modyfikacjom uległy klamki sprzęgła (z sześciostopniowych zastosowano pięciostopniową regulację w nowych modelach), było jeszcze kilka pomniejszych, mało istotnych zmian.
Odpowiedzpo przeczytaniu artykułu stwierdzam że nie zamienił bym swojego b12 w "n"ce na gsx1400 . Nie zmienia to faktu że moto na żywo wyglada pięknie :)
OdpowiedzMiałem B12 2001. Teraz GSX1400 (po drodze jeszcze CB1300). B12 a GSX1400 to przepaść. W bandicie pamiętam tylko fajne długie przełożenia skrzyni biegów, ciekawie oddający moc silnik i dobre heble przód. Reszta "taka se". GSX pod każdym względem lepszy.
OdpowiedzChyba zartujesz..... przeskok o 10 lat do przodu../.
Odpowiedza motor wujka na gazniku czy wtrysku
Odpowiedzhaha mój przy 240 czyli v-max pali 14-15/100 nawet BMW 5.0 litra tyle nie jara przy takiej prędkości na trasie
OdpowiedzSkąd kolega jest? Bo mało tego po drogach jeździ..
OdpowiedzPrawie jak GS 500 ;) (zart)
OdpowiedzA ILE TO PALI !!!
Odpowiedz5,5 (płynnie jechana trasa z pasażerem, do 130km/h) do 7l (trochę miasta, trochę poza miastem, do 140km/h, energicznie ale bez szaleństw). Maksymalne odnotowane zużycie to 7,5l, solo, po górskich winklach i dużo wyprzedzania pełny piec.
OdpowiedzMój pali od 5 do 10..
Odpowiedzczegoś nie rozumiem. Jest napisane, że chłodzony powietrzem, a ja widzę chłodnicę wodną. Czy jest to coś innego? Może ktoś to wytłumaczyć? Dzięki
Odpowiedzchłodnica oleju ;)
Odpowiedzthx :)
Odpowiedz