Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 10
Pokaż wszystkie komentarzeNo a zostanę przy swoim zdaniu. element szutrowy wprowadza sporo fajnego zamieszania i podnosi mocno poprzeczkę. Przecież taka była idea? Supermotocyklista, tak? Znam to z autopsji, bo ja osobiście bardzo słabo radzę sobie na szutrze, zatem wiem jak bardzo urozmaica go ściganie sie. Poza tym te opony to nie slicki, tylko chyba są jakoś nacinane? Ktoś bardziej kompetentny może sie tutaj wypowiedzieć?
OdpowiedzNacina sie slicki, choc jak jest sucho to ja nie widze roznicy pomiedzy jazda na gladkich gumach a nacietych. Idealem jest suchy twardy teren z hopami i bandami, a nie szutrowy. Na szutrowym to nie jazda a ekwilibrystyka, antomiast na ubitym i to jeszcze z bandami slicki nie przeszkadzaja.
OdpowiedzNo właśnie, zawsze mnie zastanawiało, jak to jest z jazdą po asfalcie zaraz po wyjściu z off-roadu? Przecież opony są "oblepione" piaskiem, nie ma wtedy gorszej przyczepności?
OdpowiedzSamo wyjscie z teremu jest troche mowiac kolokwialnie "usyfione" piaskiem/ziemia, ale jak sie idzie lekko ciagnietym gazem to nie ma problemu.Przod nie ucieknie a tyl najwyzej lekko, kontrolowanie zarzuci. Gorzej jak masz suchy tor, lecisz na slickach (bez znaczenia czy nacietych) a w terenie masz stojaca wode lub bloto bo np. rano padalo. Wtedy pierwszy winkiel masz "wesoly", ale znowu lecisz go ciagnacym gazem i oczyszczasz oponke, a kolejny zakret to juz ogien. Lub stosujesz zasade niektorych zawodnikow czyli "nie wnikasz" :)
OdpowiedzDla mnie osobiście jest to pomyłka, bo zrywa to zupełnie z offroadowym rodowodem SM...
OdpowiedzMoim zdaniem to świetny pomysł, gdyby część off-roadowa była zrobiona z szutru, jakoś by to jeszcze wyglądało, ale dziwnym jest dla mnie widok motocykli z 17calowymi szosowymi oponami pływających w błocie... A zerwania z offroadowym rodowodem nie będzie, gdyż zachowa się to, co najważniejsze - styl jazdy!!!
OdpowiedzMozna uznac to za pomylke, ale faktem jest, ze ten tor stal sie sensacja w srodowisku supermoto na swiecie. Kolejna sprawa to miejsce wybudowania-Bulgaria. Czyli kraj, ktory uwazany jest za pozostajacy w tyle za POlska. Jednak znalazla sie kasa na tor, na nowy tor, na tor na ktorym mozna scigac sie tylko maszynami supermoto. W co mamy w PL? W Lublinie, pobudowano osiedla przy torze kartingowym na Zemborzyckiej-teraz ludzie, ktorzy kupili tam mieszkania ockneli sie, ze obok jest tor i żądaja zamkniecia. Poznan-tez komus zaczyna przeszkadzac bo moze by sie przydalo tak lotnisko powiekszyc... P.S. Zapraszam na zawody supermoto, nie tylko do ogladania, ale przede wszystkim do wystartowania.
OdpowiedzCiekawostka: W Bułgari został wybudowany nowy tor który w calosci składa sie z asfaltu ! [nawet bandy i whoopsy sa z asfaltu]
Odpowiedzsłyszałem(ale może źle słyszałem) że te nowe tory właśnie takie mają być w całości z asfaltu
OdpowiedzSupermoto piękny sport na youtube jest dużo fajnych filmików wystarczy wpisać supermoto
OdpowiedzNie chciałbym wchodzić w słowo autorowi, ale o ile wiem Eryk dosyć intensywnie ściga sie na SM w Niemczech. Dlatego jego opis toru i nawierzchni wydaje mi się bardzo wiarygodny. Poza tym o ile ja wiem, to w każdym kraju są pewne niuanse odnośnie sposobu rozgrywania wyścigów, zatem to że nie ma czegoś u nas nie oznacza od razu że nie ma tego nigdzie indziej na świecie. Pozdrawiam,
OdpowiedzFakt, przyjęło się mówić na powerslide'y drifty, nie dryfty. Mnie jednak bardziej zaciekawiło określenie półproste... Tor składa się z zakrętów, półprostych i prostych. O jakie "półproste" chodziło autorowi? O łuki? Ciekawym jest też fakt budowania części toru z powierzchnią żużlową... Nigdy o czymś takim nie słyszałem, ale pewności nie mam więc nie mówię, że to błąd. Mimo to, dobrze, że supermoto pojawia się w sieci, może trochę się ożywi, bo tak średnio ostatnio z tym było.
Odpowiedza co to jest Dryft?
Odpowiedzhttp://www.google.pl/search?hl=pl&q=dryft&btnG=Szukaj+w+Google&lr = w razie niejasności dodam, że Dryft to słowo z polskiego słownika, a drift to słowo z angielskiego słownika. Coś jak wheelie i guma.
OdpowiedzFajny artykul, chyba pierwszy raz widze jakas powazna publikacje w Polsce na temat supermoto no i te filmy sa rewelacyjne
OdpowiedzCześć, dodamy to do artykułu, dzięki wielkie za podpowiedź! Pozdrawiam,
OdpowiedzSUpermoto wystepuje w niektorych krajach pod nazwa SUPERMOTARD, a nie SUPERMOTORAD-sprostowanie dla tych co chca sobie wyszukac troche informacji. W Polsce scigamy sie w klasach mistrzowskich: - S2 (4T do 450 ccm, 2T do 250ccm) - S1 (powyżej) oraz w Pucharze PZM - PZM 250 (4T do 450 ccm, 2T do 250ccm) - OPEN (powyzej) W tym roku, w celu obnizenia kosztow dla poczatkujacych, dopuszczono mozliwosc startow w Pucharze PZM, takze na duzych kolach. Pozdrawiam Crazy_Russian
Odpowiedz