Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzeW związku z bardzo nierzeczową informacją dot. formalności w Wydziale Komunikacji jako pracownik tej instytucji pragnę wyjaśnić zaistniałe niezgodności zamieszczone w artykule. 1. Zgłoszenia sprzedaży można dokonać również przesyłając do danego Wydziału Komunikacji druk "Zawiadomienia o zbyciu pojazdu" wraz z normalną kopią dokumentu sprzedaży pocztą tradycyjną. Będzie to równie skuteczne jak zgłoszenie osobiste. 2. W momencie kiedy osoba, która nabędzie od Nas pojazd przerejestruje go na swoje dane a My po tym fakcie zgłosimy się do WK celem zgłoszenia sprzedaży otrzymamy informację, iż pojazd został przerejestrowany na nowego właściciela a co za tym idzie w systemie informatycznym używanym przez urzędy jak też w CEPIKu figurował będzie już nowy właściciel a nie MY!! Zgłoszenie sprzedaży zostanie od Nas przyjęte TYLKO w przypadku kiedy pojazd w systemie informatycznym jak też CEPIKu figurował będzie jeszcze na Nas a co za tym idzie nadal nie został przerejestrowany na nowego właściciela. 3. Wielce sugeruję zgłaszać fakt sprzedaży pojazdu przede wszystkim w firmie ubezpieczeniowej z tego względu, że w innym przypadku ubezpieczyciel może nadal przesyłać informację o zapłacie składki jak też wtedy w razie zdarzeń losowych nie będziemy pociągani do odpowiedzialności z Tytułu OC. 4. Zgłoszenie sprzedaży a wyrejestrowanie to dwie różne rzeczy!!! zgłoszenie to nic innego jak poinformowanie urzędu, że nie jesteśmy już właścicielem i odnotowanie tej informacji w systemie i CEPIKu. Wyrejestrowanie natomiast skutkuję tym, że pojazd nie może być już ponownie zarejestrowany (np w przypadku demontażu) pojazd wyrejestrowany z powodu kradzieży może być ponownie zarejestrowany po odnalezieniu pojazdu. To jest właściwa informacja na temat zbycia pojazdu. Pozdrawiam i w związku z dużą sympatią do portalu Ścigacz.pl uznaje to za wypadek przy pracy ;)
OdpowiedzWitam. Skoro jest Pan pracownikiem urzędu skarbowego więc mam pytanie. Ostatnio zakupiłem motor Kawasaki zxr 750 i sprawa wygląda tak że pewien Pan który miał firmę kupił ten motor w polsce i zapłacił urząd skarbowy. Później kupił od tego Pana mój kolega który zgubił umowę między nimi i go wgl nie rejestrował więc sprzedał go następnemu koledze bez umowy i teraz ja go kupiłem od kolegi lecz mam tylko umowę co ten Pan który miał firmę go kupił od kogoś i od tego kolegi co go kupił bez umowy. I teraz pytanie czy mogę go zarejestrować? I gdyby tamten kolega zgłosił kradzież chociaż dowód i kartę pojazdu mam ja to kto mi odda pieniędze jeśli będzie chciał go odzyskać?
Odpowiedza jezeli sprzedaje sie graty stare do 1000zł,co wtedy,nie trzeba podatku placic itd,a jezeli sprzeda sie go do poł roku a wartosci nie przekraczaja 1000zł bo nawet w katalogu w UM nie maja co wtedy,a sprawy z OC załatwione?
OdpowiedzŚmiem twierdzić, że rozchodzi się tutaj o to czy i tak trzeba użyć formularza PIT-36 (nie PIT-37 jak zwykle na os.fiz.).
OdpowiedzCo w sytuacji, gdy motocykl sprzedałeś po upływie 3 miesięcy od zakupu i wyszedłeś na na minus? Np. kupiłeś motocykl za 10k sprzedałeś za 7k? Rozumiem, że też PIT-36, ale podatku żadnego (no bo od -3k). Tak to będzie działać?
OdpowiedzPodatek naliczany jest od wartości przedmiotu w chwili sprzedaży.
OdpowiedzJak straciłeś, to jest to twoja strata, a nie urzędu skarbowego ;)
OdpowiedzKłania się czytanie ze zrozumieniem. W artykule jest wyraźnie napisane, że podatek płaci się w sytuacji, kiedy wystąpi dochód: tj. różnica między ceną sprzedaży a ceną nabycia (uwzględnia się również koszty napraw itp.). Jeśli jest ujemna, czyli nic nie zyskałeś, to nie ma podatku.
Odpowiedz