Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie). Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 30
Pokaż wszystkie komentarzeKupiłem skuter(Yamaha Aerox 2011r.) bez kluczyka i zapomniałem sprawdzić, czy tłok dziala poprzez kopnięcie, gdy później chciałem to zrobić okazało się, że nie da się kopnąć, to oznacza, że silnik jest zatarty?
OdpowiedzNiekoniecznie. Miałem taki przypadek, że olej /ten do benzyny/ ze zbiornika spłynął do cylindra i dalej do rury wydechowej. Było to gdy skuter stał w okresie zimowym a ja przy nim "kręciłem". Zablokował on wydech i nie można było zakręcić silnikiem , ani też kopką.
Odpowiedzto mogą byc lozyska na wale . tez tak mialem jak chcialem kopnac to nawet nie dalo rady ale wymienilem wał ,lozyska ,simeringi, cylinder, tlok i pierscienie :D i teraz juz normalnie dziala . ja bym obstawiał ze zatarły sie lozyska na wale . ale spokojnie nie musisz wymieniac wszystkiego wystarczą tylko lozyszka :D
OdpowiedzJuż łożyska, może wystarczy odkręcić świece i spróbowac?
OdpowiedzCzy hamowanie silnikiem dwusuwowym z dozownikiem oleju tez skraca żywotność?? Wyjście z pompy oleju w króćcu za gaźnikiem
OdpowiedzNie skraca, ponieważ pompka podaje olej na podstawie obrotów silnika i otwarcia przepustnicy. Dlatego nawet po zamknięciu przepustnicy (hamowanie silnikiem) olej cały czas dociera do silnika w odpowiednich ilościach (nieco mniej niż na otwartej przepustnicy, ale obciążenia też są mniejsze, więc tyle oleju wystarcza). Chociaż przesadzać nie polecam - zjazd z 10-kilometrowej góry hamując jedynie silnikiem na wysokich obrotach może się źle skończyć, jednak to nie problem, bo takie warunki bardzo rzadko występują.
OdpowiedzJasno, prosto, nieortrodoksyjnie lecz fachowo. Dzięki, silnik taki jest. Wymaga wiedzy i odrobiny szaleństwa. Może ktoś ze "Ścigacza" zainteresuje się silnikiem z "wędrującą" komorą spalania autorstwa Z. Stańca? Ciekawy, wręcz rewelacyjny pomysł polskiego wizjonera. On probuje iśc drogą "nauki", nie wrożę mu w tym sukcesu. Może wasi pasjonaci pomogą wynalazcy, zyskają wszyscy. Polski silnik z nowym obiegiem termodynamicznym może być rewelacją. Zapowiedź 80% wzrostu sprawności, możliwość dowolnego kształtowania przyrostu (+/-) ciśnienia we wszystkich fazach tworzenia i spalania mieszanki. b. prosty i tani system płynnej regulacji stopnia sprężania, to może być to na co oczekuje świat. Pasjonaci, łączcie się. Do was należy przyszłość silnika palinowego. I nie tylko...
Odpowiedzdobrze opracowany artykuł ale skrótowo,raczej już dla fachowcó, ale po co im to?? skoro wiedzą. Młodziki natomiast długo muszą się uczyć i mieć dobrego nauczyciela. Zakładając, że sama teoria bez praktyki to jak żaglowiec bez steru płynie ale nie wiadomo gdzie!!, laik za bardzo nie pokapuje.Sam rasowałem w latach 70-tych crossowe CZ-ki( bo nic innego nie było) lub nasze turystyczne WFM-ki czy SHL-ki. Fajna sprawa!!!!. Pozdrawiam wszystkich fanów motoryzacji, crossu, i et cetera, etcetera . GIWEJ
Odpowiedzco ty opowiiadasz bardzo dobry artykul dowiedzialem sie z niego ze niewarto hamowac silnikiem w moiei dt chociazby chcialbym tylko sie dowiedzeic jeszcze co ma wiiekszy wplyw na moc w 2 t dyfuzor czy tłumik koncowy rozumiem ze kazdy ztyhc elementow stanowi calosc i musi byc odpowiednich dlugosci srednic katow itd ale zakładam opcje zwyklego tuningu i wymiany np dyfuzora na jakis usportowiony a wyminy tlumika koncowego na jakis usportowiony w np dt 125 co z tych 2 elementow bardziej wplynie i podniesie moc ???
OdpowiedzDyfuzor oczywiście.
Odpowiedzmi gosc ktory lata na crosie od chyba 30 lat i naprawia crosowki mowil ze wiekszy wplyw ma tłumik stad pytam ty mowisz ze dyfuzor hm no i jest problem .
OdpowiedzJeśli ten gość by je konstruował od 30 lat, a nie naprawiał, to może byłby problem. Z tego co ja wiem, ważniejszy jest dyfuzor. BTW, jak ten gość opowiada takie rzeczy, to pomyśl o zmianie mechanika...
Odpowiedzyamaha banshee 350 to jest przykład konstrukcji i wkręcania się na obroty niczym wiertarka do dziś mało jaki quad daje mu rade na przyspiech
OdpowiedzNo dobrze, nie można hamować silnikiem. To ja sprawa się m w sukterze z automatyczną skrzynią? Dzięki...
OdpowiedzZwalniając spokojnie bez gazu, lub zjeżdżając z górki bez gazu zawsze co kilka sekund dodaj go na 1s aby dostarczyc smarowania.
OdpowiedzDobry artykuł, jednak nie zgodzę się z tym, że hamowanie silnikiem niszczy go. Owszem na długim dystansie np zjeżdżanie z górki w crossie może uszkodzić silnik, ale dohamowanie do zakrętu nie ma szans, ponieważ nawet przy zamkniętej przepustnicy do cylindra dostaje się troche mieszanki, tak jak na wolnych obrotach. Poza tym cylinder chroni film olejowy który po kilku cyklach się nie zetrze. pozdro
OdpowiedzZgadzam się z tobą , filmu olejowego jest tak dużo że normalnego 2t nie zatrzemy dojeżdżając do świateł.
OdpowiedzDobry artykuł, jednak nie zgodzę się z tym, że hamowanie silnikiem niszczy go. Owszem na długim dystansie np zjeżdżanie z górki w crossie może uszkodzić silnik, ale dohamowanie do zakrętu nie ma szans, ponieważ nawet przy zamkniętej przepustnicy do cylindra dostaje się troche mieszanki, tak jak na wolnych obrotach. Poza tym cylinder chroni film olejowy który po kilku cyklach się nie zetrze. pozdro
Odpowiedzmam starą CRke 125 94r czy moge naprawic cylinder tak jak tu na tej stronie pokazują? www.nicasil.pl na nowy nie mam kasy :( a jeździć sie chce
Odpowiedz""A może próbowaliście ściągać wydech w Simsonach, żeby podenerwować trochę sąsiadów? ''" tak taaak, trafiles w 10 ! piekny cytat
Odpowiedzrewelacja! Artykuł jest świetny, tagże wiem dużo mimo mojego wieku 12 lat.Jeżdże na YAMAHA 85YZ (2t).
OdpowiedzPomimo twojego wieku, zacznij jeździć swoja Yamahą taKże do szkoły. Szerokiej drogi
OdpowiedzArtykuł bardzo fajny, poglądowy ale ciekawy. Jedno tylko mi się nie zgadza : "Nie można też zapominać, że dwutaktem jeździ się na wysokich obrotach." Wydaje mi się, że charakterystykę silnika można dobrać dowolnie podobnie jak w 4suwach, właśnie oknami(rozrząd) i właśnie odpowiednią konstrukcja dyfuzora. Silnik dwusuwowy nie musi pracować na wysokich obrotach. Wiele silników było projektowanych do motocykli turystycznych gdzie moc była niższa, a silnik osiągał najlepszy moment w średnim i dolnym zakresie. Wszystko jest kwestią wytycznych projektowych. Artykuł bardzo fajny, ale można by na jego temat pisać stronami....nim by się temat wyczerpał... Były np takie super dziwolągi jak dwutłokowy dwusów z wspólna komora spalania. Przydałaby się druga cześć tego artykułu. Pozdrawiam.
OdpowiedzJakie moto z silnikiem 2t ma najwieksza pojemnosc?
OdpowiedzAmerykanie zrobili jakiegos crossa co ma 800ccm w 2t ale marki ci nie podam
OdpowiedzChyba NSR 500 w 2t
OdpowiedzNareszcie wiem jak to działa a sam mam 2T.
OdpowiedzTak naprawdę mistrzowsko rozkminone! Już od dawna chciałem się dowiedzieć więcej o tej konstrukcji niż to, że pozwala na bardziej szatańskie przełożenie mocy oraz większą ochotę na zużycie paliwa.
Odpowiedzco do rs50 to 9l to sporo,,, 9l to 125ccm pali.... a artykuł potrafi zobrazować prace 2t przynajmniej ogólnikowko ;) niezapominajmy o zaworze wydechowym bez którego wskazówka od 7tys obr idzie w mrugnięcie oka do odciecia :) =) pozdro
Odpowiedz125ccm nie pali 9l... Mam Hondę NSR 125 ze sportowym kitem tuningowym na 150ccm i mimo że czasami doginam po 160 i więcej to nigdy nie przekroczyłem 6l, a w normalnej jeździe po mieście mieszczę się w 5l mimo częstych startów ze świateł i przeciskania się w korkach więc jeśli ktoś mówi o 9l to albo jeździ bardzo ekstremalnie albo ma coś nie tak z moto...
Odpowiedz125ccm nie pali 9l... Mam Hondę NSR 125 ze sportowym kitem tuningowym na 150ccm i mimo że czasami doginam po 160 i więcej to nigdy nie przekroczyłem 6l, a w normalnej jeździe po mieście mieszczę się w 5l mimo częstych startów ze świateł i przeciskania się w korkach więc jeśli ktoś mówi o 9l to albo jeździ bardzo ekstremalnie albo ma coś nie tak z moto...
Odpowiedzwlasnie to! powinno byc wiecej takich artykułów! ludzie potrafią pół życia smigać na moto i nawet nie wiedzą jak działa, skrzynia czy silnik 4T...
OdpowiedzFakt 2-sów potrafi swoje wypić mi aprilka 50ccm pali 9L/100km
Odpowiedzprzy takiej pojemności tu by chyba tego nie przepalił;) mój REKORD na 50ccm to 6,5 litra ale zrobiłem to w 10 km rzeczywistej drogi na 1 i 2 biegu
Odpowiedzhaha, albo masz dziure w zbiorniku albo paliwo leje Ci się litrami z tłumika ;D
OdpowiedzDwusuwy to najlepsze silniki do cięzkiej orki, jak chocby w offroadowkach. 10 kilo mniej niż 4T w tej samej klasie, a tunerzy walczą o każde 100 gram masy w dól roznymi karbonowymi, drogimi duperelami ;)
OdpowiedzJestem pod solidnym wrażeniem tego arcy-artykułu. Prosto ładnie i na temat, okraszone czytelną grafiką. REWELACJA i GRATULACJE za inicjatywę. Dzięki wam zdecydowałem się na zakup skutera z silnikiem dwusuwowym! Pozdrowienia dla całej redakcji :)
OdpowiedzBardzo fajny artykuł, rozjaśnia wiele w kwestii budowy maszyny. Gratulacje dla autora, bo tematyka do pisania tekstu niełatwa:)
Odpowiedzkoncepcja artykułu fajna i chętnie poczytam więcej rzeczy w tym stylu. Ale jednak czuje pewien niedosyt, mogliście napisać znacznie więcej np: o dwusuwach w marinistyce bo tam zrobiły znacznie większą kariere niż w motocyklach i poradzono sobie z większością stereotypowych problemów 2t. A co do bezpośredniego wtrysku w 2t to to jest coś w rodzaju świętego graala sporo ludzi to projektowało tylko ani razu nie chciał działać. Co do przyszłości 2t to ja jednak widze ją w czarnych barwach ze względu na normy emisji tlenku węgla2 (CO) oraz węglowodorów - bardzo trudne do przejścia w 2t.... a przynajmniej bez turbo
OdpowiedzProponuję dorzucić do tego silniki modelarskie i te z kosiarek do trawy. Stary, przecież to portal motocyklowy...
Odpowiedzno dobra z tą marinistyką trochę przesadziłem. Ale jest jeszcze wiele rzeczy mogących się przydać nawet kompletnemu laikowi w tym temacie które nie zostały poruszone np: jak ocenić że tego "prawie nowego w idealnym stanie po serwisie" 2t lepiej jednak sobie odpuścić albo coś o tuningu
OdpowiedzFani mz się ucieszą:) Nie ma to jak czterosuw czterorzędowy :) Reszta to tylko pi-zdziki.
OdpowiedzPanie czterosów ok, ale czterorzędowy..?! gdzie jak haha.. czterocylindrowy jak juz, rzędowa czwórka ale to roznica
OdpowiedzTeraz nawet ja trochę zakumałam na czym to polega:D Jasno, klarownie wyjaśnione.
OdpowiedzRewelacyjnie opisane, kapitalna grafika.... Słowa uznania dla autora :) ps: Fajne jest to, że dużo jest artykułów o oFF-Roadzie :)
OdpowiedzBardzo ładnie wszystko wytłumaczone, jestem za tym żeby było więcej takich artykułów. Jechać po kolej od działania i konstrukcji powiedzmy amortyzatorów do właśnie rzeczy typowo silnikowych:)
OdpowiedzWielkie dzięki ! Oby więcej artykułów o mechanice ! :)
Odpowiedzfajny artukul oby wiecej takich
Odpowiedz:) nizle przedstawione jasniej sie juz chyba nie da :)
OdpowiedzMam rg z zaworem wydechowym i mogę sobie poszaleć :D I wcale to nie jest off-road ! 2T są super :D
OdpowiedzJakiś czas temu się zainteresowałem Suzuki RGV 250. Powiedz mi, czy są jakieś różnice między RG a RGV? Popieram, 2t są wy*@#ane!
OdpowiedzRGV 250 ma silnik o pojemnosci jak sama nazwa wskazuje 250ccm i co wiecej jest on 2 cylindrowy w ukladnie v czyli takie dwu suwowe v2 .RG hmm jezeli mowa o zaworze to podejrzewam ze chodzi o 125 lub 250 i jutaj juz dostajemy silnik z 1cylindrem.Kumpel mial swego czasu aprilie rs 250 i to ma ten sam silnik co rgv to musze powiedziec ze fajnie jezdzi ale nie fajnie pije paliwo i olej 15L/100 to normalna rzecz + odpalanie na kopa w obu przypadkach .Pozdro
Odpowiedz