tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Komentarze do: Regulacja zawieszeń w motocyklu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
Komentarze 10
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: deamon_86 20/01/2013 23:14

Sorki foto nr 2.

Odpowiedz
Autor: MJR128 09.10.2011 11:32

Witam. Chciałbym zaoferować pomoc osobom, które nie są do końca zadowolone ze swojego zawieszenia w motocyklu. Przekonałem się ostatnio, że tuning zawieszenia to nie jest tylko wizja z opowieści znajomych. Poznałem firmę, która nazywa się Twenty Racing Suspension i stacjonuje w Kalkar w Niemczech. Zajmuje się ona zawieszeniami do Crossów, Enduraków, Quadów, Supermoto i ścigaczy. W firmie można dostać dowolne sprężyny amortyzatorów, zregenerować zawieszenie i co najlepsze, dokonać tuningu zawieszenia. Modyfikacje wchodzące w tuning zawieszenia obejmują: - podstawową regenerację, czyli wymianę uszczelniaczy i oleju, - wymianę teflonowych tulei ślizgowych, - polerowanie gładzi ślizgowych ma na celu usunięcie zarysowań, przez które wycieka powoli olej oraz zmniejszenie współczynnika tarcia, co daje efekt szybszej reakcji zawieszenia, - wymianę sprężyn w przednich jak i w tylnym amortyzatorze, - modyfikację hydrauliki, tzw. seting, który zmienia charakterystykę zawieszenia tak, aby dostosować je do wymogów użytkownika i sportu, w którym jeździ. - wstępna regulacja. Do powyższych modyfikacji potrzebne są przynajmniej dwie informacje: - waga zawodnika, za pomocą której dobierane będą twardości sprężyn, lepkość oraz ilość oleju, - sport jaki uprawia zawodnik (Enduro, Motocross, CrossCountry itp.) i problemy jakie użytkownik widzi w swoim zawieszeniu. Daje to możliwość takiej modyfikacji hydrauliki, aby zaspokoić wszystkie wymagania zawodnika. Z usług tych korzystają najlepsi zawodnicy między innymi z Niemiec, Belgi i Holandii. Koszt modyfikacji całego zawieszenia to ok. 1750 zł wraz z przesyłką do Niemiec. Czy to dużo za zawieszenie, na którym jeżdżą najlepsi zawodnicy? Dobre zawieszenie powinno amortyzować przeszkody, nie dając kierowcy wiadomości w postaci uderzenia w kierownicę, że właśnie ją przebył. Nie powinno też fundować uderzenia zawodnika w tyłek przy pokonywaniu przeszkód i nierówności. Bardzo ważnym aspektem jest bezpieczeństwo, czyli między innymi przyczepność przy stromych zjazdach i możliwość hamowania, o czym przekonałem się kiedyś skręcając na zjeździe kolano i kostkę (mimo posiadania odpowiednich butów i ochraniaczy). Koła mają toczyć się po podłożu, a nie dowolnie podskakiwać.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy zamienisz kiedyś motocykl na elektryczny?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
na górę