Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 11
Pokaż wszystkie komentarzeJeśli chodzi o oleje przekładniowe, to zdecydowanie polecam oleje of revline. Są po protu świetne, do tego w cenach, które są po prostu niskie. Firma polska, co jest również wielkim plusem.
OdpowiedzWreszcie ciekawy artykuł na ŚCIĄGACZ, http://www.scigacz.pl
Odpowiedzpolecam wymieniac olej co najmniej raz na dwa lata lu co 10tys km. Tak przynajmniej robie to w BMW w przekladni stozkowej, w skrzyni wymieniam olej co 20tys km. Oszczedzanie na materialach eksplatacyjnych zazwyczaj konczy nieoczekiwanymi kosztami napraw. Co do typu oleju to stosuje sie taki jaki zaleca producent, a nie jaki jest akurat w piwnicy. Oleje ATF maja gorsze warunki smarowania i lepkosc, bo sluza do skrzyn biegow automatycznych gdzie czesc elementow pracuje w warunkach tarcia hydrokinetycznego. Nie rozumiem dlaczego niektórzy traktuja swoj sprzet jak smietnik i leja do niego co popadnie.
OdpowiedzJeśli macie wątpliwości co zalać polecam Wam katalog wymiany olejów na stronie firmy Liqui Moly - oto link: http://liquimoly.pl/serwis/katalog-wymiany-oleju
OdpowiedzPowiedzcie mi czy stosowanie w przekładni skutera oleju typu ATF jest szkodliwe? Że trzeba stosować tylko oleje do przekładni manualnych? A czy jeśli stosowałem Hipol przez 9000 km to mogę zalać Shell Spirax 75W90 syntetyczny? Nie sądzę żeby coś tam mogło się wypłukać i rozwalić. Producent zaleca olej o lepkości SAE 90 więc najlepszy będzie 75W90, 80W90 czy 85W90?
OdpowiedzNajlepszy będzie 75W90 - z tych trzech wymienionych posiada najwyższą stabilność temperaturową, inna sprawa czy jego zastosowanie ma jakikolwiek sens. Najlepiej zalej taki jaki zaleca producent.
OdpowiedzDzięki. Producent zaleca taki, który ma po W liczbę 90 więc 75W90 jest też odpowiedni. Wiesz, ta butelka oleju starczy mi prawdopodobnie do końca życia skutera więc mogę dać za nią nawet dwa razy więcej więc jeśli ten Spirax będzie na stacji to go kupię.
OdpowiedzWizyta u logopedy z Yyy by się przydała ;) Ale przyjemnie i tak :)
OdpowiedzCzemu nie wymienicie tego badziewnego playera tyle ludzi się skarży, a Wy dalej klepiecie na tej biedzie.
OdpowiedzSkąd takie przekonanie, że w mechanizmie który pracuje długi czas na jednym oleju nie powinno wymieniać się go na nowy? 1. Nowy olej to zawsze lepsze warunki smarowania i lepsza ochrona współpracujących elementów w porównaniu ze starym i zużytym środkiem smarnym. 2. Olej bazowy (mineralny, syntetyczny) nie ma wpływu na własności dyspergująco-myjące, jest on "nośnikiem" dla dodatków uszlachetniających, a cała różnica polega na odporności na utratę swoich właściwości. Oleje syntetyczne są o tyle lepsze, że są bardziej trwałe i posiadają większy przedział lepkości, a co za tym idzie mają lepszą stabilność temperaturową. 3. Jeżeli mechanizm jest już dość zużyty i posiada większe luzy, to lepiej zrobimy mu zalewając bardziej lepkim olejem (grubszy film olejowy), nie widzę powodu dla którego niektórzy zalecają zmianę oleju syntetycznego na ten o bazie mineralnej i takiej samej lepkości - jeżeli już mineralny, to taki o większej lepkości. Piszę to jako student 4 roku studiów inżynierskich (mechanika i budowa maszyn, specjalność silniki spalinowe).
OdpowiedzTez tak kiedys myslalem i wymienilem olej w skrzyni w mercedesie clk 320 z nieznana przeszloscia.Szybko sie jednak okazalo ze to byl blad bo transmisja zwariowala jakies redukcje, dziwne zmiany biegow, slizganie. Nigdy wiecej nie wymienie oleju przekldniowego jezeli bede mial jeszcze kiedys jakis urzywany samochod/motocykl bez udokumentowanych serwisow
OdpowiedzPytanie czy wymieniłeś na taki o parametrach zalecanych przez producenta? Generalnie skrzynie automatyczne to trochę inna bajka, szczególnie te z przekładnią hydrokinetyczną - tutaj olej nie tylko smaruje, ale też przenosi moment obrotowy.
OdpowiedzA ja mam napisane w moim chińczyku wymiane oleju przekładniowego co 1000 km :/
OdpowiedzBzdura! Bzdurki Ci piszą. Olej wymienia się co 5-10 tysięcy kilometrów lub raz w roku zależnie od sposobu eksploatacji. Sammam chinola i wiem, ze tak jest.
Odpowiedzco wy macie z tym playerem na waszej stronie? ile razy bym go nie nacisnal na jakiejkolwiek przegladarece to i tak wszystko znika. postarjcie sie o cos nowego moze bo jest to bardzo demotywujace do daleszego czytania scigacza a chyba nie o to wam chodzi?
Odpowiedzalbo to wina twojego sprzętu,albo badziewnego dostawcy internetu
Odpowiedzbardzo fajnie wszystko wyjaśnione, tylko popracuj nad tymi 'yyy....' ponieważ może to denerwować :)
Odpowiedz