Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 10
Pokaż wszystkie komentarzemoże odgrzeje kotleta ale!! Szukałem info dlaczego w lewej ladze (np) jest olej czerwony a w drugiej "normalny". Miałem dwa przypadki z rzędu vtx1800 i suzuki gsr600. W pierwszym były dwie różne lagi ale w drugim obie jednakowe.
OdpowiedzDlaczego jest tak mało danych o olejach Ohlins? Czyżby producent skrywał jakieś tajemnice?
OdpowiedzFajny artykuł! Kilka uwag z wielu lat pracy w sewisie motocyklowym: Oleje producentów zawieszeń WP, Kayaba, Ohlins są dostępne na rynku (u nas w fimie www.NMR.pl stoją na półce zawsze), ale ich cena to ok. 100pln/ltr. Dlatego w praktyce stosujemy je tylko dla zawodników. Mamy dobrane z doświadczenia oleje bardzo dobrze naśladujące parametry tych oryginalnych. Na przykład jako zamiennik do cross/enduro WP czy Kayaba do zawieszeń przednich nadaje się doskonale Motorex 5W, cena ok. 50pln/ltr. Gorzej jest na szosie, gdzie rzeczywiście oznaczenia oleju teleskopowego producentów niewiele mówią o rzeczywistych parametrach oleju. pozostaje metoda prób i błędów, zwłaszcza, że większość zawieszeń motocykli szosowych nie ma lub ma bardzo podstawowe zaworki do tłumienia, których nie da się "przestroic" od inny olej. Do amortyzatorów tył stosujemy tylko oryginalne oleje - ponieważ wchodzi tam mniej niż pół litra oleju, więc cena 100pln/ltr jest do zaakceptowania. Zabawa z tyłami jest technologicznie trudniejsza (specjalne narzędzia, odpowietrzanie najlepiej pompą próżniową, nabijanie gazem pod ciśnieniem).
OdpowiedzA co sądzicie o wymianie oleju bez demontażu lag jesli wszystko jest ok ?
OdpowiedzJak najbardziej można. Jeśli masz śrubę spustową u dołu lagi to nie ma żadnego problemu. Trzeba tylko pamietac żeby zlewarować motocykl przed odkręceniem górnych korków.
Odpowiedza tak w ogóle to z waszego arykółu nic nie wynika. klient który wymienia sobie uszelniacze a przy okazji co jest oczywiste olej, nic nie wynosi z waszego opisu. wchodzi do sklepu i jest głupi jak go sprzedawca pyta jaki chce olej. serwisy są drogie i nierzetelne. każdy , kto troche serca chce włożyć w swój motorek powinien czasem rozkręcić conieco, a zawieszenie w porównaniu z silnikiem to pikuś. Rubcie to sami ,podpierając się doświadczeniami kolegów , a będziecie pewni , że macie w lagach to co powinno być.pozdro
OdpowiedzPowiedział co wiedział. Naucz się pisać po polsku, a potem "rup co hcerz" w swoich lagach.
Odpowiedzdajcie takiemu uszczelniacze wymienic, to nie wiadomo jak to wyjdzie , ale napewno bardzo ortograficznie:)
OdpowiedzTak piszemy "na pewno" pozdrawiam
Odpowiedza ja chciałbym napisać coś o moim deavilku, którym już zjechałem kawałek europy i choć czsem prędkości przelotowe sięgają marnych 140/150 km/h olej gęsty sie nie sprawdza. w tych motorkach najlepiej sprawdzają się 10tki, a nawet piątki. nie wiem co leją orginalnie, ale chyba coś gęściejszego, bo po 20 tys. zmieniłem na 10tke i teraz jest tak jak powinno być. Fabrycznie zalane lagi po zjechaniu z autostrady wytrzęsły mnie niesamowicie. To tylko moje zdanie niefachowe. Uważam , że redakcja powinna więcej pisać artykółów o budowie i obsłudze motocykli niż o nowościach np BMW na które mało kogo stać.pozdrawiam wszyskich na dwóch kołach.
Odpowiedza co da zmiana oleju na gesciejszy i przeregulowanie zaworków na większe otowry ?? NIC Moim zdaniem art tylko po to by zareklamować serwis i orginalne oleje..... Co nie zmienia faktu że dobrze wyregulować zawieszenie potrafi nie wiele osób a zmienia jakoś prowadzenia motocykla diametralnie Więc jeśli ktoś lubi jazde po torze czy po winklach powinien moto oddać na regulacje zawieszenia pod siebie :)
Odpowiedz"gesciejszy" - od razu wiadomo że mamy do czynienia z najwyższej klasy specjalistą od zawieszeń i udzielania rad w necie....
Odpowiedz"oleje zawieszeniowe" - skąd autor wziął taką nazwę? I w jakim to jest języku? Słowotwórstwo siedmiolatka ;]
OdpowiedzW każdym amorku da się wymienić olej? np w takich jak mają cruisery?
OdpowiedzW widelcu każdym, w amorku nie każdym, niektóre są teoretycznie nierozbieralne, choć są różne patenty i takie nierozbieralne też się da rozebrać i zmienić olej.
OdpowiedzJeśli producent podaje "Yamaha Fork Oil 20Wt" to jaki olej mogę zastosować? Niestety nie ma go na wskazanej liście.
OdpowiedzZadzwoń do autoryzowanego serwisu Yamahy kolego. Może mają na stanie.
OdpowiedzOlej 20W innego producenta można śmiało zalać w zastępstwie. Mniemam, że nie jest to widelec kartridżowy :-)
Odpowiedz