Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 15
Pokaż wszystkie komentarzeA Ja nie będę oryginalny, Przelatałem na różnych maszynach, oczywiście różnych marek i poj, kiedy usiadłem na fzs 600 ,01 rok przez przypadek zostałem bardzo miło zaskoczony, jedynie czego mi czasem brakowało to mocy,ale mówię tu o porównaniu z litrem czyli sami wiecie że nie ma sensu o tym mówić ,ale jeśli chodzi o porównanie do 600 to maszyna idealna dla mnie.. póżniej po paru latach w ręce wpadła mi fz6 s2 znowu ten sam problem, po gixxie 1000 wsiadam na 600 fazere dlaczego? bo to moto mnie przyciąga silnik pieknie pracuje skrzynia rewelacja,prowadzenie w długie drogi nawet z pasażerem bajka, mało pali bezawaryjny w drobiazgi pozycja na siodle jak i samo kierowanie też rewelacyjne. Jednym słowem czy naked czy z owiewką jeśli sie czaisz przy kupnie to dam Ci rade -zaryzykuj a później wypowiesz się tak jak ja tutaj. Kiedyś na fazere mówiłem wysoka jawka teraz z biegiem czasu dodam Najlepsza....
OdpowiedzWitam! Chciałbym zapytać dlaczego w w/w artykule autor używa zamiennie terminów FZ6 i Fazer? Przecież to nie jest to samo! Fazer to wersja z owiewkami ("F"). I nie ma tutaj znaczenia czy to FZ6 czy FZ1, ponieważ zarówno FZ1-F jak i FZ6-F są to fazery. Nie można pisać, że FZ6-N (naked) to fazer! Naked to naked. Reasumując - Fazer jest to wersja "nadwozia" a nie model motocykla! Wystarczy zajrzeć do katalogu Yamahy.
OdpowiedzWitam! posiadam Fazera FZ 6 S 2 od nowosci! tj od 2008roku-od pazdzienika-do teraz-przz 2 lata przejechalem prawie 40 000 km,roznego rodzaju rajdy,zorganzowane i prywatne-praktycznie cala Europa-Balkany,Wschod-do Moskwy,polnoc-Nordkapp,zotala czesc zachodia gibraltar-wszystko BEZAWARYJNIE! Wymiana na czas wszystkich plynow,olejow,serwisy z ksiazka no i czesci eksploatacyjne-klocki,opony-i nic! silnik zyleta-ciagne rowno z tobolami lub bez w gorach czy na prostej !hamulcom nie mam nic do zarzucenia-po prostu trzeba dobrze poznac ten motocykl by na nim-ODPOWIEDZIALNIE JEZDZIC! Samemu i z psazerem-co do goraca w tylek-wcale moj tak nie ma!Zastanawim sie nad Fazere 800? czy warto zamieniac? wiem ze ten model mnie nie zawiedzie! dojade na nim wszedzie! polecam?
OdpowiedzCzesc! Zgadzam sie z przedmoca. Mam FZ6 S2 2007r kupilem go w 2009r z przelotem 5 900 i teraz mam15 000 wydechy Leo Vince SBK i oprocz tego nic nie cuduje ! Swiece ngk dedykowane olej Yamalube 10W-40 filtr pow i oleju oryginal co sezon wymieniam lub co 5000 km olej + filtr i jak do tej pory odpokac w nie malowane nic mu nie dolega. Tez sie zastanawiam nad zmiana na FZ8 ale w gre wchodzi tylko nowka. Pozdrawiam wszystkich.
OdpowiedzMam fazera N z 2005r przelatałem na nim sezon, nie oddam go za nic :) jeździ się na nim rewelacyjnie, najmniej spalil mi 4,5litra, najwięcej to trochę ponad 5, ale z góry mówię, że nie katuję go na maxa, ani nie jeżdżę z "litrami" które musiałbym gonić, jeźdżę spokojnie, z małym akcentem na wyprzedzanie :) Minusem tego motocykla jest wg mnie pozycja nóg pasażera, te boczki od owiewek z tyłu znacznie wystają i podczas jazdy "piją" w łydki/nogi pasażera. Ciepło z tłumików podobno nie jest uciążliwe, a te mity o tym, że nic nie widać w wyświetlaczu gdy świeci słońce mnie bawią, nie miałem ani jeden raz takiej sytuacji, że spojrzałem na wyświetlacz i nic nie widziałem... Na poczatku źle wbijała mi się dwójka, ale robiłem to zbyt delikatnie, dlatego gdy zacząłem wbijać biegi pewnie i z odpowiednią siłą i precyzją skończyły się problemy. jak najbardziej polecam ten motocykl starym wyjadaczom jednośladów jak i początkującym, ale z dużą ilością oleju w głowie, bo ta maszyna ma dużą moc i wiele potrafi.... Pozdro
OdpowiedzFZ6 bardzo udany motocykl, silnik odporny na katowanie, wytrzymałe sprzęgło, skrzynia lekko hałasuje przy zapinaniu dwójki, po założeniu filtra K@N zacznie poprawiła się elastyczność na niskich obrotach, ale wzrosło spalanie o 0,5 l ,muj posiada kominy Devil-a hyba najładniej grają z wszystkich dostępnych (jeszcze TWO BROTHERS ciekawe). Dla pseudo tuningu nie warto wycinać katalizatora, wtedy silnik zimny dzwoni, hyba ze zakładasz kolektor akcesoryjny (pominięcie katalizatora). Nie warto zakładać świec irydowych, przy naszym paliwie nie wnoszą nic lepszego są bardzo drogie, a silnik częst czka i traci wolne obroty. FZ6 posiadam 3 sezon i naprawde nie ma lekkiego życia a sprawuje się super!
Odpowiedzwitam ja kupilem FZ6 S2 wersja z ABS 2008 rok 2 tygodnie temu w UK. motor mial przebieg 2100km. 2 listopada 2009 wybralem sie 366 dniowa maszynka do polski trase 1500km pokonalem tylko z malymi przerwami na tankowania i kawe - bylo zimno:P niestety jakies 700km musialem pokonac w deszczu a koncowe 200 w deszczu ze sniegiem ale udalo sie:)) maszynka spisala sie super srednie spalanie to ok 5.5L/100km najwiecej mi spalil ok 6.4L na niemieckiej autostradzie:)) jechalem 235km/h przy 12.000 obrotow i jeszcze mozna bylo troszke odkrecic wiec v-max nadal nie znane polecam te moto bo jest tego warte pozdro
OdpowiedzJestem zadowolony ze swojego FZ6 S2, ale uszkodził mi się czujnik otwarcia przepustnicy co objawiało się tym że motor nie chciał jechać dusił się. Mechanicy powiedzieli mi że to się często zdaża w tym modelu, ale jak czytam nikt się na to nie skarżył. Fazerek jest super.
OdpowiedzOsobiście jestem posiadaczem egzemplarza który był porównywany z Suzuki na portalu scigacz.pl - 2006, czarna rama, pomarańczowy bak z czarnymi pasami. Motocykl ma przebieg trochę ponad 8000km, fabryczne opony na początku sezonu sprzedałem i wrzuciłem Continentale - poprawa zauważalna od razu. Uważam że motocykl na polskich drogach spisuje się doskonale, aczkolwiek spalanie na poziomie 6 litrów jest dla mnie nieosiągalne. Jedyne co chciałbym zmienić to ilość wolnego czasu na jazdę...
Odpowiedz250km/h na zegarze fazera jest mocno zastanawiajace. Jaka jest realna predkosc? 230km/h to chyba juz max, no chyba ze zmieniony zostal caly uklad wydechowy, filtr powietrza no i dodany power commander z odpowiednia mapa. Fazer to dobry motocykl ale ma bardzo silna konkurencje!
OdpowiedzDlaczego nie realne ? Ja swoim golasem lecialem 2.35 i jeszcze bylo co odwijac ;-) IMHO da rade osiagnac licznikowe 2.50, tylko na N-ce trzeba sie mocno trzymac :D
Odpowiedzuzytkownicy pisza ze tyle nim jechali...ja mam S2 ale az tyle nie probowalem
OdpowiedzFZ6 Fazer był moim pierwszym motocyklem "z salonu". Wspominam go bardzo dobrze. Nawinąłem 12 tys. km w jeden rok i każdy przejechany km sprawił mi wielką frajdę. Przy odsprzedaży dwóch nabywców prawie się o niego pobiło :) Artykuł dobry - obiektywny. Widać, że autor nie raz powoził Fazerem. Pozdrowienia!
OdpowiedzArtykul nie jest zly, przedstawia obiektywnie zalety i wady opisywanego motocykla. Z jednym z czym idzie mi ciezko zgodzic sie to podane spalanie... Mam taka dzide golasa z 2004 i nie wiem jak powinienem jezdzic aby sprzet zadowolil sie iloscia 5.5l/100km. Motonog jest regularnie serwisowany, wiec wszelkie "zuzycie materialu" raczej odpada. Byc moze podczas jazdy "na emeryta" i nie przekraczanie 6000 RPM pozwala na takie wyniki :P Mnie sie czesto nie zdaza zobaczyc na ODO-meter'ku wiecej niz 200km w chwili mrygajacej ostatniej cegielki (czyt. rozpoczecia rezerwy) :( Inna sprawa jest fakt, ze nie przywiazuje specjalnie wiekszej wagi do apetytu na paliwo. Wyznaje zasade, ze jak sie kreci do czerwonego to maszyna wypije ;-)
Odpowiedzmi po miescie pali 7 :)))
OdpowiedzBredzicie Panowie :) Moja spala od 4,7-5,5 l Tylko z tą różnicą, że u mnie czerwone się nie pokazuje za często. Jeżdżę szybko, ale bez przesady. Do 150 km/h . Jeżdżąc w okolicach do 120 - 130 zejdzie poniżej 5,0 l Jak lubicie pałować po koleinach do czerwonego to współczuje
Odpowiedzkolega a ile Ci spala ? pociesze sie ze mnie tez nie udalo sie zejsc do 5,5 ...,no moze raz...srednio top 6-6,5....ale oczywiscie wszysstko zalezy od stylu jazdy....mam znajomego co kreci go caly czas i mowil ze raz spalil mu 10 !!!!!!
OdpowiedzNajpierw piszesz , że sie nie zgadzasz ile pali a dalej , że w sumie to i tak nie wiesz ...
Odpowiedzpolecam przerobki - wskaznik zapietego biegu, lampa biksenonowa (wersja S2 naked)....teraz pozostaly tylko sportowe tlumiki......
OdpowiedzZakupiłem wskaźnik biegów, jestem początkujący i jak dla mnie to rewelacja. nie ma wrzucania "7-emki" ani gaśniecia na światłach :))) dobrze wydane 400 zł :)). p.s zamontowalem go sam godzinka z instrukcją i piwkiem w reku
OdpowiedzJak Ci sie sprawdza wskaźnik biegów. Jestem początkujący i nie ukrywam ze czasem na światłach mam problem z rzucaniem biegów bo mysle ze jade na 4 a okazuje sie ze jednak 6. Pozdro dzieki za odp
Odpowiedzrewelacja !!! polecam...tez niejednokrotnie wbijalem po raz drugi 6 bieg :)
Odpowiedzpytanko do uzytkownikow...jak Wam sie spisuje maszynka...ja jestem szczesliwym posiadaczem nakeda S2 z 2007 ...jak narazie nawiniete mam niecale 8000 km i nic sie nie zepsulo....oczywiscie maszyne mam od nowosci.....
OdpowiedzTo ja sprostuje: 1. modele do 2003r mają heble 4 tłoczkowe wprost z R6 - działają wprost DZIKO :D 2. modele do 2003r mają okienko kontrolne poziomu oleju 3. modele do 2003roku mają wielki komin z boku zamiast wydechów pod siedzeniem 4. modele do 2003roku mają ogromniasty schowek pod siedzeniem, spokojnie wchodzi tam 4 butelki piwa 0,5l, pokrowiec na motocykl, blokada na koło i drobne narzędzia Żaden, ale to żaden z oglądanych przeze mnie współczesnych sprzętów nie ma tyle miejsca na ładunek bez dodatkowego oszpecania kuframi.
OdpowiedzWybitnie słaby artykuł. Same ogólniki. Zdecydowanie autor testu nie użytkował fazera osobiście. Ogolnie artykuł typu - zmień nazwe motocykla w tytule a bedzie pasował do każdej innej maszyny. Pozdrawiam.
OdpowiedzNie zgadzam się z Tobą! Zrobiłem na Fazerze kilkanaście tys. km i mam dokładanie takie same spostrzeżenia jak autor. Uważam, że autor trafił w sedno i doskonale opisał zalety i nieliczne wady tego sprzęta. Pozdrawiam!
OdpowiedzDrogi czytelniku. Twoja wypowiedź jest mocno krzywdząca. Masz rację, nie posiadałem nigdy Fazera. Było mi dane natomiast jeździć FZS600 z wszystkich lat produkcji, FZ6N i FZ6S i nie był to kolokwialnie mówiąc "karniol po osiedlu". Różnice w tym segmencie motocykli nie są drastyczne. Co do samego FZ6 natomiast, jako sprzęt relatywnie młody nie posiada długiej listy wad i duperelek istotnych przy zakupie. Idąc tym tokiem rozumowania, moglibyśmy napisać, że dany motocykl fajnie jeździ, a fragment o zakupie używki wklejać z forum bądź listy dyskusyjnej. Napisz też, co chciałbyś przeczytać w kolejnych artykułach. Pozdrawiam
OdpowiedzCzego bym oczekiwał - chociazby odrobiny konkretów - piszesz ze seryjne opony są słabe ale nie piszesz jakie to są opony. Piszesz że wydech w zadupku jest niepraktyczny i parzy w cztery litery pasażera - jakoś tego nigdy nie zauważyłem a każdą "sztukę" specjalnie o to pytam ;) przejedz sie daytoną, tam parzy w tyłek kierowce. A co do umieszczenia w zadupku i braku schowka... a co byś tam chciał chować, to nie skuter. Wchodzą narzędzia i siatka. Mocowanie kufra 46 litrów jest za to banalne. A dzwiek - kwestia gustu. Nowa dywersja brzmi inaczej ale czy lepiej? Dalej piszesz o średniości hamulców - zgodzę się, ale podobno poprawili je w modelu po 2006r na opiewane wniebogłosy zaciski ze starej R1 jak w FZS600 - czyż nie? Piszesz że 98KM to mało - a popatrz na moment obrotowy wszystkich 600tek. Niewiele się roznia. Ja akurat silnik "zwyklego" fazera uwazam za mało elastyczny. Zeby jechal trzeba się wrecz noga odpychac ;). Od 8tys obr jest w miare a dobrze zaczyna byc dopiero kolo 10 tys co daje minimalna predkosc 80km/h...w miescie. Kolejna rzecz - czytelnosc zegarów - jak byk stoją wielkie bukfy predkosciomierza - gdzie to wytezac wzrok? Design jest dyskusyjny i mi osobiscie sie nie podoba ale czytelny jest na pewno. Kolejna rzecz - okienko poziomu oleju - powiedz szczerze - sprawdzasz zawsze przed jazda? Bo ja sprawdzam najwyzej raz na 2 miesiace i jakos nigdy nie ubyło przy przebiegu prawie 30 tys km. Czy to az tak istotna rzecz zeby poswiecac temu caly akapit. Spalanie ktore podajesz - abstrakcja. Nikt nie kupuje 600tki zeby jezdzic nią z obrotami 4-5 tys (zwlaszcza w odniesieniu do tego co pisalem o elastycznosci silnika). Kolejna rzecz- jaki 20 litrowy zbiornik? Gleboka rezerwa pozwala wlac maksymalnie 16-17 litrow, raz mialem odwage tak fazera przesuszyc - zalowalem... No i na koniec - nie oszukujmy sie - 2005 rok i 7 tys (!) przebiegu za 15 tys??? Zasadniczo moze sie czepiam, ale z calego artykulu uderza mnie jedno - ogolniki, niepoparte domysły. Pewne rzeczy docieraja do swiadomosci dopiero po pewnym czasie uzytkowania motocykla - rzeczy jak praktyczność. O takich rzeczach jak awaryjnosc nie ma sie co rozpisywac bo to najczesciej powtarzane legendy forumowe. Co do jakości serwisowania motocykli w RP (takze u dealera) - opuszcze na to grzecznie zaslone milczenia. Ale artykuł jak dla mnie - osoby która przejezdzila fazerem naprawde troche kilometrow i miała okazje porownać go osobiscie z prawie wszystkimi konkurentami - zdaje sie byc napisany przez osobe ktora wiedzę o tych motocyklach czerpie raczej z papieru niż z drogi (bez urazy). Oczekuje ze w nastepnych artykułach porownawczych przeczytam że przyciezkawy kloc to bandit, ze sv650 jest zwawy do 160 a potem padaka, ze triumph ma zajebiste zawieszenie i silnik ale brak mu owiewki i ma toporna skrzynie, ze fazer ma przestarzaly design i jest dobry - na 3+. Kogo obchodzi zuzycie paliwa w motocyklu!? Pozdrawiam. Licze na konstruktywne wnioski.
OdpowiedzMam wrażenie, że chcesz, aby wszyscy obrali Twój bardzo subiektywny pogląd na Fazera. To Twoja osobista opinia. Masz prawo, a nawet powinieneś ją mieć. Nie zgadzam się jednak z Twoim zdaniem, że wzmianki o spalaniu i awaryjności są niepotrzebne. Stanowczo się też nie zgadzam z zarzutem czerpania wiedzy wyłącznie z broszurek i katalogów. Być może wcześniej nie napisałem tego wystarczająco klarownie, powtórzę zatem: Jeździłem każdym modelem Fazera i nie rozumiem przez to "ej daj no sie przejechać".
OdpowiedzAbsolutnie nie chce zeby wszyscy obrali moj punkt widzenia. Nie jestem zakochany w tym motocyklu jak wielka czesc gawiedzi. Nie stawialem Ci tez zarzutu a jedynie pisalem ze takie sie ma wrazenie czytajac artykul. Po raz kolejny powtarzam - bez urazy. Sam pytales co bylo wedlug mnie nie tak no to napisalem. Wiecej nie napisze.
OdpowiedzStary, jak kupujesz używkę to fabryczne opony są juz wspomnieniem. Nie wiem czego chcesz sie tutaj przyczepic. Spalanie jest bardzo wazne, bo ja codziennie jezdze do roboty na motocyklu i spalanie to dla mnie wazna czesc moich miesiecznych kosztow. Proponuje dac se na luz.
OdpowiedzTo kup sobie skuter - 1,5 litra/100. 600tki z tego segmentu pala mniej wiecej podobnie - od 5-6 do 11 w zaleznosci od stylu jazdy. Policzyles realne koszty paliwa w miesiacu? Bo jezeli zal ci kilku PLN to zal pomyslec jak bedziesz go musial serwisowac.
Odpowiedzsiekier, czepiasz się jak rzep psiej d**y. To nie ma być artykuł pod tytułem "fazera siekiera - perypetie i spostrzeżenia" tylko OGÓLNE informacje na temat tego sprzętu i w tej roli sprawdza się całkiem nieźle.
OdpowiedzJak piszesz test motocykla ktory jest juz od 5 lat na rynku to mozna oczekiwac czegos wiecej niz ogolników. Ale widze ze towarzystwo motocyklistow internetowo-wirtualnych nie jest az tak wymagajace...
Odpowiedz