Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 31
Pokaż wszystkie komentarzeten na filmiku nie umiał tego zrobić :D c https://youtu.be/n14UZme1opI
Odpowiedzhttps://www.youtube.com/watch?v=gb_6mqmu534
Odpowiedzhttps://www.youtube.com/watch?v=gb_6mqmu534
Odpowiedz"Jeżeli zablokować łożyskowanie widelca w główce ramy, jednoślad natychmiast przewróci się." - takiej bzdury jeszcze nie czytałem... O działaniu żyroskopowym kręcących się kół to Kulik nie słyszał??
Odpowiedzefekt żyroskopowy jest absolutnie minimalny w zestawieniu z zasadą zachowania pędu ;), a geometria (kąt nachylenia główki ramy) jest najistotniejszym czynnikiem decydującym o właściwościach jezdnych jednośladu. istnieją jednoślady (rowery widziałem) z pionowo ustawioną główką i gdyby nie dodatkowe kółka to by nie dało się na tym jeździć ;)
OdpowiedzKiedyś pojeździłem sobie wypozyczonym skuterem po chorwackich serpentycnach z pasażerem i ten przeciwskręt jakoś tak sam wyszedł... Przy prędkości maksymalnej ( 70-80 ? z górki :) kierownica stawiała opór w zakręcie. Myslę coś nie tak... więc odpuścilem i dałem w drugą mańkę... Jak zaczął skręcać to miałem wrażenie że jadę jakąs 500-ką :D
OdpowiedzPrawidłowy opis - powinni tego uczyć na zajęciach w szkole. Na 150 cc się tego nie osiągnie. Ale jak ktoś się przesiądzie na prawdziwy motocykl, przekroczy barierę 70 km/h odkryje że inaczej się motocykl prowadzi i samo pochylanie się jest co najwyżej pobożnym życzeniem.
OdpowiedzMożna się tego nauczyć nawet na 50cc - ale z moich obserwacji wynika, że to zależy od szerokości bieżnika- np. cieniutkiej 70 nie przechylisz, zato 110 mm już pozwala na swobodne stosowanie przeciwskrętu i nawet do kolanka ją złożysz
OdpowiedzWłaśnie robię prawko, i dostałem jako zadanie domowe obczaić co to jest jazda z przeciwskrętem, jutro mam trenować to na gladiusie podczas nauki. Tak więc nie jest tak do końca źle z tym kształceniem w niektórych szkołach jazdy tego uczą ;). Dzięki autorowi za obszerne wyjaśnienia.
OdpowiedzWielkie dzięki za opis przeciwskrętu i filmik demo, bo z kim się nie pogada, to co drugi mówi inaczej.
Odpowiedzmysle, ze tekst moze byc dla niektorych dosc mylacy. chodzi o to, ze odpychajac lekko prawa manetke moto nie skreci w prawo. wrecz przeciwnie, przednie kolo odjedzie nieco w lewo co spowoduje ze motocykl polozy sie na prawy bok co ulatwia skret w prawo. tak ja to widze
OdpowiedzTak to czytam i pierwsze co mam w glowie to jazda na supermoto .... tam to jest przeciwskret. Bo kiere masz w przeciwna strone do kierunku jazdy. Chyba ,ze cos zle zrozumialem
OdpowiedzNa supermoto to nie jest przeciwskręt a kontrowanie nadsterowności (celowej). To sa różne rzeczy.
Odpowiedzmoto stoi a strach wsiąść muszę się przełamać w końcu bo zima mnie zastanie xD
OdpowiedzPLAGIAT!!! "Panie" Tomku Kulik. Jeżeli rżnie "pan" prawie, że na żywca fragmenty "Motocyklisty doskonałego" Pana Davida L. Hougha to przynajmniej przyzwoicie byłoby o tym wspomnieć i napisać a nie podpisywać się swoim nazwiskiem - WSTYD
OdpowiedzTo jest pomówienie. Materiał powstał w 2003 roku, zanim rzeczona książka pojawiła się na polskim rynku. Jeśli zarzucasz Waść plagiat, to zgłoś to redakcji lub usuń swój wpis. W przeciwnym wypadku okaże się, że przeceniasz anonimowość internetu. Tomasz Kulik PS Czemu nie zarzucasz plagiatu Andrzeja Kwiatkowskiego lub Krzysztofa Bruna?
OdpowiedzWłaśnie to samo miałem napisać ;)
Odpowiedzjeśli ktoś nie może sobie wyobrazić przeciwskrętu, to niech się wybierze na chociaż jedne zawody żużlowe :-)
OdpowiedzJadąc po owalu żużlowym motocyklem, do kierowania nim nie służy metalowa rurka przed naszym nosem, ale manetka gazu i balans ciałem. Ot co.
OdpowiedzMylisz się. Przeciwskręt jest przyczyną skręcania i jest niewidoczny podczas jazdy. Na żużlu widzimy kontrę kierownica, która jest skutkiem uślizgu tylnego koła.
OdpowiedzSprawdziłem i już nie muszę ciągnąć na siłę na zakrętach tylko skręcam w przeciwną stronę a motor sam się kładzie.
OdpowiedzJestem w trakcie kursu na kat. A i bardzo pomocny będzie dla mnie ten tekst, ale chyba jeszcze bardziej pomocny jest film. Dzięki
Odpowiedzkompletna bzdura chwalicie text ale nikt z was nie zwrócił uwagi na to że ktoś napisał że odpychając kierownice od siebie prawą ręką to motor skręci w prawo ,chyba miało być w lewo panowie i panie motocykliści poniżej błędny text Czas na drugi eksperyment Co będzie gdy prawą dłonią zaczniemy wywierać nacisk na kierownicę, od siebie w płaszczyźnie poziomej? Czyli, co się stanie, gdy zaczniemy odpychać kierownicę prawą dłonią? Motocykl skręci w prawo. Im bardziej naciskamy, tym bardziej maszyna pochyla się i zacieśnia zakręt. Nacisk na kierownicę, szczególnie podczas pierwszej próby, ma być lekki, jednostajny, spokojny, lecz konsekwentny. To nie może być bujnięcie, impuls, klepnięcie. Dotykamy dłonią kierownicę i zaczynamy spokojnie lecz konsekwentnie naciskać od siebie. Nie w dół, lecz w poziomie.
OdpowiedzNajpierw przećwicz a potem pisz czy "błędy tekst". Masz rację, że logika podpowiada inaczej, ale w rzeczywistości inaczej moto się zachowuje, i o tym właśnie ten tekst traktuje :) Pisanie o rzeczach oczywistych to marnowanie czasu - prawda ? :) Sam u Tomka to ćwiczyłem i jestem mu wdzięczny za uświadomienie mi rzeczy nie do końca oczywistych. Pozdrawiam wszystkich w tym tych z niepraktykujących z nadmiernie rozwiniętą logiką ;)
Odpowiedzto jest własnie przeciwskręt kolego.
Odpowiedzxenia jesteś blondynką?
Odpowiedztylko na tyle cię stać uzasadnij albo dowiedz że ty nie jesteś ;)
Odpowiedzpewnie nigdy na motor nie siadłaś i masz 10 lat
Odpowiedznajpierw piszesz że gdy odepchniemy kierownice prawą ręką to motor powinien skręcić w lewo, potem że po odepchnięciu prawej ręki skręci w prawo... jaki w tym sens?
OdpowiedzAno sens jest następujący: przy skręcie w prawo LEKKO odpychamy kierownicę PRAWĄ ręką. Spowoduje to lekkie wychylenie przedniego koła w lewo, reakcją będzie siła odśrodkowa przechylająca motocykl w PRAWO czyli złożenie motocykla, zgodnie z naszą intencją, do skrętu w prawo bez konieczności wykonywania balansu ciałem. Jest to szczególne ułatwienie przy prowadzeniu cięższych maszyn. Nie jest wtedy łatwo wykonać szybki balans z lewa na prawo przy pokonywaniu dwóch następujących po sobie zakrętów. Pozdrawiam
Odpowiedzzgadzam się z kolega wyżej :)
OdpowiedzJa też się zgadzam, dobrze gada.
Odpowiedzale jesteś matoł mat naucz się czytać ze zrozumieniem choć to pewnie trudne dla ciebie bo pewnie podstawówkę jeszcze kończysz i skończyć nie możesz
Odpowiedzja sie tego uczylem na aeroxie:D Musialem zdemontowac podnozek bo haczyl o jezdnie na lukach:) trzeba sie troche pochylic, i kierownice skierowac odwrotnie do pokonywanego luku trzeba to zrobic z wyczuciem i przy malych predkosciach zwiekszajac je stopniowo... tak samo w samochodzie przy skrecie jedno kolo na osi jest bardziej skrecone!
Odpowiedzhehe ;) dopoki nie obejrzalem filmu nie czailem o co loto. a po obejrzenie uswiadomilem sobie ze sam tak robie nieswiadomie(a moze swiadomie) w trakcie jazdy
OdpowiedzDopiero po obejrzeniu filmiku zrozumiałem, co to ten cały "przeciwskręt". Jeżdżąc na Ogarze 205 nawet nie zdawałem sobie sprawy, że robię coś takiego :)
OdpowiedzBardzo pouczająca lekcja zwłaszcza dla mnie początkującego kierowcy ;]
Odpowiedzmam takie pytanko czy podczas szybkiej jazdy po dlugim luku powiedzmy w prawo odpycham kiere prawa reka od siebie i trzymm lekki opor (ciagle odpycham) czy robi sie to tylko raz, po to aby wytracic motocykl z rownowagi ?
OdpowiedzCały opis nie dał mi tyle ile te 22 sekundy filmiku:)
OdpowiedzBMW K1200 RS to mój pierwszy motocykl. Pomimo regulacji napięcia tylnego zawieszenia mam wrażenie dziwnej "miękkości" tylnego koła w zakręcie. Nie regulowałam co prawda sprężyny (siedmiostopniowa regulacja w zależności od obciążenia sprężyny). Powiedzcie proszę czy tak ma być czy coś jest nie tak.
Odpowiedzsprawdz cisnienie w oponie
OdpowiedzJa na swojej Jawie 50 stosuje zawsze przeciwskret i każdy zakret mi nie straszny... pozdro
OdpowiedzPowiem wam że jeżdżę skuterem od 2 lat... Nawet nie wiedziałem że używam przeciwskrętu :D Takie lekcję są bardzo przydatne :P
OdpowiedzWitam.Moze wie ktos czy odbywaja sie takie szkolenia y techniki jazdy na torze poznan, jak tak to kiedz i za ile. Z gory dzieki i pozdro dla moto maniakow.
Odpowiedzprzy malej predkosci bez problemu mozesz omijac pionki prowadzac motor "cialem", czym wieksza predkosc tym to bedzie trudniejsze, za to wtedty przeciwskret jest jak najbardziej wskazany, czyli przy wiekszych predkosciach doceniasz to najbardziej. Czesto uzywam tej techniki jak leze w zakrecie i musze polozyc motor jeszcze bardziej aby zamknac zakret, przy duzych predkosciach potrzebne jest naprawde solidne pchniecie kierownica pozdr.
OdpowiedzMoże to glupie pytanie. Mam prawo jazdy A od 18 lat. I od 18 lat nie siedziałem na motorze. teraz sobie kupuję. Wziąłem sobie kilka lekcji by cokolwiek sobie przypomnieć. idzie mi jako tako, choć do szaleństw daleko. nie chcę szaleć, ale chce sprawnie jeździć. Ale czy sa miejsca, gdzie uczą takich właśnie rzeczy? anie ósemek (które bez problemu natychmiast zrobiłem).
OdpowiedzWejdz na stronke http://www.motoszkola.pl / a poza tym polecam artykuł dot. doskonalenia technik jazdy.
OdpowiedzWitam! Mam pytanko z innej beczki. Zdałem prawko i chciałbym wybrać sobie jakieś pierwsze moto. Jestem sporym gościem i nie czuję się za dobrze na motocyklach typu gs 500, er 5 czy cb 500. Zastanawiam się nad kupnem Suzuki gsx - f 600. Jaka jest wasza opinia? A jeśli nie to to czego mam szukać?
Odpowiedztak jak kolega mowil fazer jest dobry ale ja po latach wrocilem do nalogu bo coz jest lepszego niz jazda motocyklem ja kupilem bandyte i jestem zadowolony takrze suzuki ok
Odpowiedzslyszalem ze jak nie bedziesz szalec za bardzo :D to fazer nie powinien cie zaskoczyc :P
Odpowiedzczyli jak chcę skręcić w prawo to prawą ręką muszę zrobić taki delikatny ruch jak bym chciał skręcić w lewo (?)
Odpowiedzdokładnie tak Amigos:) zaraz po tym kładziesz się na motocyklu i im bardziej odpychasz kierownicę w strone przeciwną do zakrętu tym bardziej on leży na pożądanej stronie.
OdpowiedzZŁY PODPIS FOTKI A od kiedy wyścigi na Sachsenring patronuje A-Style? To jest tor w Assen (Holandia) na 101% Wstyd ;p
OdpowiedzDobrze ze ktos o tym pisze latwiej sie pozniej uczyc :D wielki szacun :D
Odpowiedz