Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze1. "Niektórzy ludzie określają je mianem silnika widlastego o kącie rozwarcia cylindrów 180 stopni, co jest błędne: boksery mają wykorbienia tłoków naprzeciw siebie, w V2 obydwa tłoki są zamocowane na wykorbieniu we wspólnej płaszczyźnie". - Błąd - silniki widlaste mogą, ale nie muszą pracować na wspólnej korbie - przykładów jest mnóstwo, ale jako jeden bardzo popularny proszę sobie zobaczyć jak wygląda wał korbowy z Hondy Transapl 600 (abo starej afryki twin). Zdjęcie w linku link poniżej https://images.cmsnl.com/img/products/crank-shaft-comp_medium13300MM9000-01_98fe.jpg 2. "Fałka" - oczy mi krwawią 3. "Silniki w układzie "V" to jednostki, w których każda para cylindrów jest względem siebie ustawion pod pewnym kątem (najbardziej charakterystyczne konstrukcje to: 45 stopni w Harley-Davidsonie, 75 stopni w KTM, 90 stopni w Ducati, Aprilii), ale wykorbienie wału korbowego mają we wspólnej osi. Takich par cylindrów może być jedna (Harley, Ducati, Moto-Guzzi), dwie (Honda, Aprilia) lub trzy (Horex). " - A silnikach V8 nigdy w motocyklach nie było? Przykład: https://en.wikipedia.org/wiki/Moto_Guzzi_V8 Nie chcę się dowalać do wszystkiego, bo nie o to chodzi. Dla kogo ten artykuł?
Odpowiedzakurat punkt 1 jest dobrze opisany. Autor miał na myśli silnik o rozwarciu cylindrów 180 stopni i tylko od wału korbowego zależy czy będzie to bokser czy fałka 180 stopni. Pozatym piszesz w formie "czepiam się". Byłoby fajniej jak uzupelnilbyś informację autora o swoją fachową wiedzę tak poprostu. Na wstępie napisano że to przegląd po łebkach, na szybko. O silniku V8 faktycznie zapomniano.
Odpowiedz