Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 32
Pokaż wszystkie komentarze4T-,,Są także o wiele bardziej skomplikowane i wymagają wysokich obrotów, aby wyprodukować moc. To powoduje szybkie zużycie układu zaworowego, tłoka i łożysk wału korbowego,,- BZDURA!!! 2T-,,Co prawda ma on o wiele lżejsze życie, niż w czterosuwach (nie musi smarować układu korbowo-tłokowego, przez co nie jest narażony na działanie agresywnych produktów spalania paliwa),,-BZDURA!!! 4T-wiadomo że ciągnie od dołu,to 2T musi wejść na obroty!! Pozatym w 4T skrzynia i komora wału nie są smarowane tym samym olejem,kto wam pisał ten artykuł???
OdpowiedzAutor chyba mówil o starych silnikach takick jak w dr 650.A to co powiedzialeś to prawda.Ale najnowsze dwusuwy ciągną od niskich obrotów bez problemu.Zawory na wydechu i zaplon z mikroprocesorem pomagają to uzyskać.
Odpowiedzno i tu już przestaja być takie proste jak cep ;)
OdpowiedzSzkoda,ze epoka 2t w UE dobiga konca, motoryzacja bez 2T bedzie koslawa , ale zeby po 2t nie zostaly tylko wspomnienia czas wybrac sie do slaonu celem kupna nowiutkiego dwutaktu. Pozdro MOTOFUNY
OdpowiedzWtrysk w 2takcie nie jest nowością, w skuterkach Peugeota był montowany w modelu Jet Force
OdpowiedzI był totalnym niewypałem. Model TSDI (wtrysk) jest o wiele tańszy niż C-Tech (gaźnik) Wtrysk non stop się psuł a koszty naprawy były ogromne (jak dla posiadacza skutera)
OdpowiedzA jak to porównanie ma się do motocykli torowych używanych na asfalcie? Czy taka RS 125 z roku modelowego 2006-2011 będzie lepsza od np. Ninji 250 w warunkach bojowych na torze?
Odpowiedzkazdy jeden jest niewytrzymały jak nie dbany ja w mojej yz450f z 2008r zmieniem olej vo 4 5 mtg z filtrem producent co 8 zaleca mam tze yz250 spali wiece ale oba sprzety nie dla amatora 250 biore pod pache i ide a 450 juz męczy waga odczuwalna ale jest super
Odpowiedzw życiu nie jeździłem w motocrossie i nawet się tym specjalnie nie interesowałem, więc nie mam pojęcia, czego człowiek od takiej maszyny najbardziej oczekuje. Niemniej czy mógłby ktoś rozwinąć fragment mówiący o lepszej (równiejszej) dystrybucji mocy w zakresach obrotów w 2T. Teoria mówi, że dyfuzor i długość/średnica rurki do niego prowadząca działa optymalnie tylko w pewnym zakresie obrotów tzn. rezonans wewnątrz dyfuzora, który zachodzi w pewnym zakresie cykli (częstotliwości) wbija mieszankę w stronę cylindra w chwili, kiedy kanał jest otwarty, ani za wcześniej, ani za późno. Zaznaczam, że nie mam zamiaru z nikim się spierać, bo aż tak się nie znam, za to bardzo mnie to ciekawi jak rozwiązano tą kwestię, bo teoria to jedno, a wykres z hamowni to drugie.
OdpowiedzJa jezdzę 70cc Yamaha tzr dyfuzor jest strojony tak, ze poprostu u mnie od 8,5tys jest walnięcie takiej mocy, że aż sie wysuwasz z siedzenia ;D. Wydech ktory mam kosztuje 600zł. Naprawe warto jest go kupić. I ten rezonans wchodzi mi 8,5-11tys. Licznikowo mam 12tys a ciagnie na 13/14. Więc 2t to moc :D
Odpowiedz70cc wysuwa Cie z siedzenia? Bez komentarza...
OdpowiedzWiesz sam jezdziłem tzr . TEraz Gsx 650f. Oczywiscie moze smieszyc ze 70 cc wybija z siedzenia bo tak nie jest. Chodzi bardziej o to ze np. 125 cc w 4t ma 15 Km a w 2T ma 40 Km :) Wtedy czuc roznice
Odpowiedznie jestem ekspertem ale sprobuje odpowiedziec :D działa optymalnie w tym zakresie obrotow do ktorych zostal obliczony adekwatnie do kata otwarca okna wydechowego w cylindrze, zawor wydechowy (nigdy nie jezdzilem motocyklem z czyms takim nie wiem jak to sie zachowuje w praktyce ale w teorii powinno byc tak) najprosciej mowiac obniza je i podwyza (zmienia odleglosc okna wydechowego do głowicy, czyli kąt owk okna wyechowego) przez co zmienia obroty maksymalnego momentu obrotowego i cylindra i wydechu, więc np gdy zawor wydechowy sie otwiera (zmniejsza odleglosc okna wydechowego od glowicy, zwieksza kat owk) bedziemy podnosic obroty w ktorych 2t czuje sie najlepiej a obnizajac je bedzie lepiej sie czul na nizszych obrotach , wydaje mi sie ze i tak bedzie 2t najlepiej bedzie dzialał w tych obrotach do ktorych wszystko jest przygotowane bez zadnych zmianek czyli na przyklad w momencie maksymalnego otwarca zaworu wydechowego , ale taki patent mysle bardzo podnosci sprawnosc dwu suwa :D tak mniej wiecej mam nadzieje ze dobrze ujalem o co chodzi i nigdzie nic nie pokrecilem :D
OdpowiedzPokaz najpierw ten wykres o którym rozmawiamy.
Odpowiedzjest na filmiku dołączonym do tekstu. Nie ma tam porównania do wykresu 4T, ale mniej więcej każdy ma go w głowie. Poza tym, nie mam niestety doświadczenia posiadania 2T pod jajami i jak on "ciągnie" w rzeczywistości.
OdpowiedzWydaje mi sie ze wykres z tego filmu jest podobny do takiego z silnika 4t. Wez pod uwage ze silniki 2t moga byc bardzo rózne i w zaleznosci od tego jak są skonstruowane i ustawione moga mieć totalnie rózny charakter.
OdpowiedzMixol smaruje, tylko jest olejem mineralnym specyfikacji TA/TB i był tworzony z myślą o sytemach smarowania mieszanką a nie dozownikiem oraz do pojazdów kręcących się do jakiś 4000obr/min. Jasne, że w silniku kręcącym się wyżej jest potrzebny lepszy olej, ale MZ-ki, Jawy jeździły na Mixolu bez jakiś większych oporów.
OdpowiedzWidzę tu niejaką sprzeczność. Jawa 350 typ 634 (ta stara, żeliwna) osiąga moc maksymalną przy... 5250 obr/min. Więc nie wiem, skąd teoria o jakiejś szczególnej niskoobrotowości tamtych silników. Inna rzecz, że Jawy i MZ-tki jeździły na Mixolu, bo... nie miały wyjścia. Przy czym zatarcia były wówczas na porządku dziennym, szczególnie na niższych obrotach. Jawa akurat świetnie pracuje na nowoczesnych syntetykach...
OdpowiedzTo prawda, ale do dzisiejszych sportowych 2T ja bym mineralnego oleju nie nalal ;)
OdpowiedzO, przegapiłem artykuł o dwusuwach. Co do bezpośredniego wtrysku benzyny - stosowany już chyba od lat 80 w silnikach do łodzi motorowych. Bombardier sprzedaje to obecnie pod marką Evinrude. Zużycie paliwa niższe niż w 4t. Z wad wymaga dodatkowego układu wtrysku oleju ze zbiornikiem. A mniej wysilony dwutakt byłby fajny i na szosie ;)
Odpowiedz2T pokazuja tylko to iz postep w sprawie silnikow w sumie sie wcale duzo nie dokonal. Konstrukcja z dawnych lat troche udoskonalona rozklada na lopatki dzisiejsze uklady 4T ze skomplikowana glowica. Bo w 4T to w zasadzie najwieksza technika siedzi glownie w glowicy. Jezeli nie ma jej w 2t ( bo nie trzeba ) to logiczne jest, ze silnik bedzie dobry i niezawodny. Podobnie jest jak z tymi spiewkami klimatycznymi, sztucznie sie to podnosi zeby tylko kupowac nowe technologie i za nie duzo placic a jak pokazuje 2T nie zawsze jest to najlepsze rozwiazanie.
OdpowiedzTo prawda. Cecha wspólną wszystkich rzeczy genialnych jest prostota, a dwusuw jest prosty do bólu ;)
OdpowiedzNo to ja dodam jeszcze To : http://www.jjsdesign.net/jj2s/zasadadzialania.html http://www.youtube.com/watch?v=7pRBX-b1kkQ http://www.youtube.com/watch?v=bFT8InlvuIk https://www.facebook.com/Jj2sX4500JjsDesign
OdpowiedzDwusuw nawet w Trabancie był dobry, tylko miał schrzaniony wydech. Entuzjaści bawili się w dorabianie wydechów z porządną komorą rozprężną i potrafili w ten sposób z 26KM oryginału zrobić 40KM. Silniki w pojazdach czasów demokracji ludowej były nastawione na wielkoseryjność i taniość. Np. Syrena miała dobierany tłumik z Warszawy, czyli 4-suwa, więc ciężko żeby pomagał on w osiąganiu wysokich przebiegów mocy i momentu. Co do mieszanki to w latach 70-tych chyba Saab robił próby z zastosowaniem mieszanki oleju z benzyną w stosunku 1:100 z pozytywnymi efektami, ale przy świadomości sposobu tworzenia mieszanki, nikt nie ryzykował przekraczania 1:50.
OdpowiedzDodajmy, że większość mitów na temat silnika dwusuwowego bierze się jeszcze z czasów, gdzie królował dwusuw systemu Schnuerle (to ten, który mamy np. w WSK-ach, Jawach, MZ-kach i innych wynalazkach krajów demokracji ludowej). Obecne dwusuwy (z wyłączeniem chińszczyzny) mają się do niego jak... no powiedzmy Mercedes sprzed wojny do obecnej S-klasy (choć i tak nie do końca). System Schnuerle został stworzony krótko po II wojnie i udoskonalano go do lat 70., ale i tak musiał przejść dalszą ewolucję (wtryskiwacze, elektronika). Dziś myślenie o dwusuwie jako gorszym jest już anachronizmem. Szkoda że nasi prawodawcy tego nie dostrzegają.
Odpowiedz"Nieprawdą jest także, że silniki 2T są bardziej szkodliwe dla środowiska niż 4T." - No chyba, ze jeździ się na oleju Orlen 2T Semisynthetic:-)
Odpowiedz2T mają swój klimat. Ja nie mam ochoty przesiadać się na 4T...
OdpowiedzBrawo za ten artykuł.
Odpowiedzdwusuwy sa rewelacyjne, takze w samochodach - saab, nawet wartburg (przed 1982) - polecam!
Odpowiedza moze po prostu nie kupujcie enduro 4T KTM'a, dlaczego nie kupic na przyklad Yamahy WR450F ktora jest trwala i bedzie sluzyc bezproblemowo dlugie lata, czy kazdy jest Meo, Knighterem ze moto musi wazyc 100kg i miec nie wiadomo ile mocy? Na KTM swiat sie nie konczy o czym wiekszosc zapomina, sa jeszcze Honda CRF450X, WR450F czy Suzuki RMX450, tak samo WR250F czy CRF250X, ktore sa duzo trwalsze, ale wiadomo one nie sa "Ready to Race".
OdpowiedzStefan, tu nie chodzi o 4T KTMa. Tutaj chodzi o to, że dwusuw to najlepszy silnik do motocykla enduro. Jeździłem i WR i CRF i RMZ i to są świetne motocykla. Ale dwusuwy takie jak robi Gas Gas, Sherco, KTM czy swego czasu Husqvarna - po prostu biją je na głowę ;)
OdpowiedzChciałem zwrócić uwagę na będący w stadium badań polski dwusuw z tzw. "wędrującą komorą spalania". Wstępne badania dowiodły, że uzyskuje on sprawność ogólną o ok. 80% wyższą niż klasyk. Przy wtrysku bezpośrednim byłoby to odpowiednio więcej. Został on opisany w Auto Technice Motoryzacyjnej" kilka lat temu (przedruk w onet moto pt. "Polski sposób na silnik") Badania wreszcie ruszyły, ale kto to będzie produkował po fikołku wszystkich zakładów silnikoeych w Polsce? Chińczycy?
OdpowiedzGdyby ten pomysł rzeczywiscie rokował na przyszłosć, to już ktoś by wykupił do niego prawa i wprowadził do produkcji.
OdpowiedzKtoś? Ktoś to przede wszystkim musiałby wiedzieć o jego istnieniu. Ktosie produkujące silniki włożyli ogromne sumy w doskonalenie swoich konstrukcji, więc nie ruszą palcem póki ich inwestycja się nie zwróci. Polskie ktosie woleli zgnoić swoje zakłady silnikowe, niż pomyśleć o czymkolwiek innym niż zabezpieczenie swych zysków na sprzedaży zwłok swoich zakładów. Słyszałeś może o polskim producencie silników w XXI wieku? Nie? Bo to stacy sami "silnikowcy" jak ty. Wola kupić chińskie.
OdpowiedzRozumiem że rozpisuesz sie teraz nie tyle o genialnosci tego silnika, co o nieudolności jego twórców w jego wypromowaniu? Aha, i zapewniam cie ze polskie wynalazki, o ile maja ręce i nogi, czyli szanse wdrozenia - sa wdarazane.
OdpowiedzPisz dalej, lubię się pośmiać. POLSKIE WYNALAZKI! Masz na myśli samochód na pelet, czy zasilanie wodorem? Stare ramoty, do tego nie polskie, ale "uczelnie" muszą się czymś wykazać. Bo ostatni znaczący POLSKI wynalazek - EPAR- przejął i z sukcesem angielski naukowiec. bo polskie niedouki miały z niego uciechę. Śmiech głupców. Napisz coś o tych wdrożeniach polskich wynalazków, i kto to robi skoro przemysł diabli wzięli. Śmiało! Choć dwa przykłady. No, niech będzie choć jeden. Bardziej reanych niż niż ty jesteś realistyczny...
OdpowiedzP.s.: Doprecyzuję. Chodzi o wynalazek ze sfery "silnik spalinowy". O jedno zapisane polskie nazwisko w światowym dziedzictwie naukowym dotyczącym silnika spalinowego. JEDNO...
Odpowiedzodma olejowa, zastosowana w Polskim Fiacie
OdpowiedzA ja mam swoje przemyślenia. Podjazdy i przeprawy = 4t . Szybka jazda po zakrętach = 2T. To nie jest tak że zawsze 2t jest w tym sporcie najlepsze.
OdpowiedzLovtza, ok rozumiem. Ja caly czas widze to tak. Jezeli ktos jezdzi ostro, gory, podjazdy, zjazdy, tor, czy inne hardenduro to wydaje mi sie ze nie ma nic lepszego niz 2T. Ale jezeli chcesz sobie po prostu pojezdzic po okolicy to przyjemniej bedzie na 4T, nizsze spalanie, mniej agresywna charakterystyka. Na przyklad potrzebuje dojechac 10-15km po asfalcie dojazdowki, i jakos ciezko mi sobie wyobrazic to na 2T ze wzgledu na charakter tego silnika. Nic temat rzeka 2T vs. 4T :-)
OdpowiedzNo dokładnie ;)
OdpowiedzYyyy 2T ma porównanie tylko z 4T jeśli chodzi o jeden cylinder... W przypadku rzędowej czwórki, silniki 4T są nie zniszczalne, a niestety brak filmu olejowego w 2T daje szybko znać o sobie... Moja Hayka ma już ponad 80kkm i zero śladów zużycia na silniku... Pytanie ile 2T miało by już remontów...
OdpowiedzWłaśnie w hayce masz CZTERY cylindry, nie pracuje 1 tylko 4. Pojemność też robi swoje, w 50 czy 125cc wykorzystujesz częściej pełną moc niż w poj. 1300
OdpowiedzA z jaką rzędową czwórką dwusuwową porównałeś? Z żadną? To skąd ten wniosek?
OdpowiedzŁał, błyskotliwa uwaga, szczególnie że materiał jest o motocyklach offroadowych.
OdpowiedzWażna uwaga, może nie techniczna ale ciekawa - kto nauczy sie jeździc dwusuwem, bedzie potrafił jeździć wszystkim ;) To dlatego juniorzy zaczynaja od małych 2T ;)
OdpowiedzWitam, kiedy w takim razie należy spodziewać sie KTM EXC 200 na wtrysku?
OdpowiedzTechnologia jest już gotowa, dopracowana i leży na półce. Wtrysku należy spodziewać się w dwusuwach wraz z wejściem w życie norm Euro4 dla motocykli, czyli od 2016.
OdpowiedzCzy aby konkurencja nie ma na przyszłu sezon w ofercie dwupaków z wtryskiem?
OdpowiedzKtóra konkurencja?
Odpowiedzzaj.bisty artykuł zdecydowaie preferuje prostote we wszytkiim czego przykładem jest własnie dwusów jezdze skuterem kymco s9 50 cc około 6 hp 2t w zasadzie maneta non stop opór nic sie niepsuje przejechane juz ponad 10000 km .Z tego co udało mi sie wnecie odkopac 4 t vs 2t jesli chodzi o sprawnosc tzn uzyskiwana moc z tej samej pojemnosci obrotow to po przeliczeniu wszytkiego 2 t jest o około 20% sprawniejszy . Autor napisał ze "zaden silnik tłokowy niejest w stanie rywalizowac z 2t jezeli chodzi o stosunek mocy do masy " może i to prawda ,ale chciałbym poczytac o porównaniu silnika wankla tej samej pojemnosc i 2 suwa ,jak sie maja do siebie bo np taka mazda rx 8 przy 1.3 liitra produkuje 250 hp przy niewiele ponad 8000 obrotow na minute dla porównania rzedówa 4 w hayabusie o tej samej pojemnosci produkuje ledwo 180 hp przy az 10000 obr/miin widze tu ogromna róznice ten silnik w mazdzie gdyby go skonfigurowac zeby szczyt mocy wypadał przy 10000 obr.min jak w hayabusie produkowałby ze 280-300 hp ogromna róznica stad jestem ciekaw jak wyapdło by porównanie oczywiscie na poziomie dogłebnej inzynieri kogos kto zna temat na wylot stosunku mocy do masy oraz mocy uzyskiwanej z danej pojemnosci silników wankla i 2 t :)
Odpowiedzjedno wiem napewno 150 kg z pełnym bakiem i silnik wankla o pojemnosc powiedzmy 300 cc w technologi mazdy rx8 w wygodnym skuterze o mocy 70 hp przy 8000 obr/min byłby genijalny szybszy i lzejszy niz gilera gp 800
OdpowiedzPrzy osiąganych parametrach spalania silnik Wankla odchodzi do lamusa. Kłaniają się normy emisji, a płaska komora spalania to 2 razy więcej cząstek stałych i tyleż NOx-ów więcej w porównaniu z klasycznym dwusuwem. W czterosuwie to samo...
Odpowiedzno niestety p.epszona ekologia :(
OdpowiedzEkologia jest po to, by twoje dzieci były zdrowsze i mądrzejsze. Tobie pomóc już nie może. Niestety...
OdpowiedzTo nie ekologia tylko polityka. Transport na kołach to tylko 22% emisji gazów do atmosfery. Z tego silniki 2T i Wankla to promil z tych 22% (lwią część produkują ciezarowki, kolej, tankowce, samoloty, itd). Nie chodzi o ochronę atmosfery tylko o wieczne napędzanie gospodarki, aby cały czas produkować coś nowego i żeby ludzi zmuszać do kupowania coraz nowszych, coraz bardziej zaawansowanych i coraz droższych produktów, które mają coraz krótszy cykl życia. A eklologia jest bardzo dobrą wymówką, aby zabraniać sprawdzonych i niezawodnych rozwiażań tylko dlatego że produkują nic nie znaczące kilka promili C02 więcej....
OdpowiedzZacytowałeś starą prawdę: lepsze jest wrogiem dobrego. Ale ekologii nie lekceważ. Chodzi jedynie żeby jej chodziło o faktyczną poprawę jakości życia, a nie korytka dla działaczy.
OdpowiedzI co tydzien wymagałby remontu. Silniki Wankla sie nie przyjely bo mają super osiagi, ale nie są zdolne do pracy w relanym swiecie gdzie licza sie takie rzeczy jak niezawodnosc, trwalosc, niskie spalanie, i takie tam ;)
Odpowiedztak poniekąd masz racje ale spójrz na mazde rx8 o której pisałem silnik ten był siilnikiem roku w któryms roku za to ze mazdze udało sie zniwelowac dośc znacznie te mankamenty silnika wankla gdyby wypuscic na rynek skuter w tej technologi mysle ze jak na warunk eksploatacyjne jednosladów niebyłoby zle pozatym nawet gdybym musiał dolewac litr oleju co 1000 km przejechanych i musał robc remont kapitalny co 25 tys km to po tym co uslyszalem od znajomego ktory sie na wanklach zna bardzo dobrze koszty remontu byłyby niewysokie a wrażena z jazdy 80 konnym skuterem o masie 170 kg- bezcenne .
Odpowiedztaki skuterek 80 hp 170 kg full bak do 180 km/h przyspieszałby jak bmw m5 f10 z vmaxem 210 -220 km/h 16 calowymi kołami zntegrowanym hamulcem rpzód tył zajepista ergonomia i dobra aerodynamika by zamiótł rynek skuterów na czas dopoki konkurencja by niestworzyła konkurencyjnej maszyny jak jakas firma szuka projektanta generalnego do takie skutera to sie polecam k.fa co ja pisze własnie sprzedałem koncepcje za free a łatahel i tak by mnie nikt nieprzyjał ;)
Odpowiedzjak dla mnie troche za bardzo pachnie to reklamą 2T. owszem jest sporo prawdy i może to przemówi do kilku osób, które sie przesiądą na 2T. ale moim zdaniem współczesne 4T poszły i idą daleko na przód i 2T ich niestety nie dogoni. koszta 2T i 4T widząc mnie uzytkującego 4T i znajomych na 2T są podobne, kwestia tylko charakterystyki silnika i możliwosci
OdpowiedzMasz jakieś konkrety na poparcie tych tez? Szczególnie jeśli chodzi o te wychodzące do przodu 4T?
OdpowiedzDzięki dwusuwowi, np piły łańcuchowe albo nożyce spalinowe do żywopłotu, możemy obracać do woli o 360 stopni co byłoby niemożliwe z miską olejową w czterosuwach. Co nam po pile, której nie można obrócić o 90 stopni do ścięcia drzewa? Tu głównie chodzi o manewrowanie a nie moc i masę
OdpowiedzO moc i o masę też. Ile mocy wyciśniesz z 50cc w 4T? No i taki silnik ZAWSZE będzie cięższy.
OdpowiedzNie neguję zalet 2t, ale jak operujemy faktami to warto by poprawić informację o zalecanej wymianie tłoka w 350 EXC-f i jest to 135 mh a nie 105 (rocznik 2013, model 2014)
OdpowiedzTe 105 mth wziąłem z instrukcji obsługi 350-tki z 2011. W nowszych mogło się to zmienić. Natomiast nie zapominajmy o tym, że przy wymianie tłoka KTM w czteoropakach zaleca wymianę wielu innych elementów - np. zaworów, co jest cholernie kosztowne (tytan nigdy nie był tani) i forumowych porównaniach 2T vs 4T nikt jakoś tego nie liczy ;)
OdpowiedzTeraz scigacz.pl na utrzymaniu KTMa? ;)
OdpowiedzA co cie to interesuje? Placisz za zagladanie tutaj?
Odpowiedzdziś ponownie przeżywa renesans.??? - piszcie po polsku... renesans to już jest ponownie... masło maślane nieuki drogie
OdpowiedzNo niestety muszę przyznać Ci rację. Już poprawiamy ;)
Odpowiedzjakby nie widze tej roznicy ceny w zakupie motocykla. Nowy KTM w 4T jest zaj... drogi a 2T nie wiele tańszy. Wiec nie wiem o co kaman. Ja wole w tym temacie japonskie sprawdzone sprzety, DRZ400 kosztuje w eksploatacji 10 razy mniej nie kazdy KTM.
OdpowiedzMówiąc krótko - czujesz offroadowy klimat chłopie. Buahahahahaha ;)
OdpowiedzA ja czekam na powrót nowoczesnych dwusuwów do szosowych moto :)
OdpowiedzBoje sie, ze tego sie szybko nie doczekamy. Poza tym wykopanie dwusuwow z motocykli drogowych to nie kwestia techniczna tylko polityczna (cała ta niby pseudo ekologia, promowanie bardziej zaawansowanych technologi, itd). Dwusuwy sie nie oplacają firmom motocyklowym, bo sa zbyt niezawodne ;)
Odpowiedzz tym ze sie nieopłacaja bo sa zbyt niezawodne to tak niedokonca poniewaz z jednej strony jesli maszyna, silnik jest niezawodny zyskuje renome wsród uzytkowników i producent zyskuje kliientów z drugiej strony wystarczy produentopwi skrócic zywotnosc na poizomie inzynieryjnym siilnika o 2 mth zeby przy masówce ssporo zarobic na czesciach zamiennych olejach itd jak to dokłądnie jest w ich pokojach zamknietych niewiem zapewne kalkuluja wsyztkie mozliwosci po 20 razy zaleznie od wyniku to cisna na rynek
OdpowiedzCo do kosztów, licząc w przeciągu sezonu, czy okresu użytkowania przez nas motocykla ? W przeciągu posiadania maszyny, koszty utrzymania mogą być takie same, tylko częstotliwość remontów może się różnić. W przypadku 2t remont robimy częściej i taniej, a w 4t rzadziej i drożej, z czego na to samo wychodzi. Jedni lubią "jęk" 2-paka, a drudzy lubią "bulgot" 4-paka. Kwestia gustu i grubości portfela.
OdpowiedzA co się częściej remontuje w 2t w porównaniu z 4t?
OdpowiedzLogiczne, że : tłok, korba, gładź cylindra, ogólnie silnik. Co do wysokiego kręcenia, nie rozumiem kwestii, autor tematu twierdzi, że 2-paka bujamy na niskich obrotach, bo na wysokich nie ma sił ? A 4-paka bujamy wysoko ?
OdpowiedzKiedyś miałem CRF250. Honda zalecała wymiane tloka co 15 mth. Teraz mam KTM 200 EXC i zalecenie producenta jest wymiana tloka po bodajze 60 mth. Nie bardzo wiec wiem o co chodzi z tym tlokiem ;)
Odpowiedz15mth, tyle to nawet producent Vertex-a nie przewiduje dla motocykli klasy 85,czy 125 w 2-takcie. Być może pomyliłeś dane z regulacją zaworów. Pomijając fakt, że dane które podaje np. producent, są danymi przeważnie dla zawodowców, amatorka zawsze czas pracy silnika może sobie wydłużyć, przy odpowiedniej eksploatacji silnika. Powiedzmy w przeciągu 4 lat posiadania YZ125(2t) i YZF250(4t), koszty eksploatacji mamy przybliżone do siebie. Wystarczy trochę posiedzieć w tym temacie.
OdpowiedzNo ja też mam parę lat eksploatacji róznych offroadowek (2t i 4t) i moje wnioski sa inne niz twoje.
OdpowiedzA mi odpowiada ich dźwięk :) Co prawda strasznie głośne co może z czasem denerwować, ale dla mnie jako zagorzałego fana 2t to piękny dźwięk :)
Odpowiedz