Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 71
Pokaż wszystkie komentarzeodgrzebuję, bo ciekaw jestem jak się ta historia skończyła. Słychać coś było? &
OdpowiedzPORD zakupił w kwietniu albo w maju 2013 r. dwa Suzuki Gladius - jeden trafił do Gdańska, a drugi do Gdyni. FZ1 służyła przez jakiś czas jako motocykl pomocniczy w razie awarii albo gdy ktoś chciał na nim zdawać. Bodajże w drugiej połowie 2014 r. pozbyli się jej i teraz są tylko Gladiusy. Podobno PORD ma nawet jakąś umowę z dealerem Suzuki, że w razie awarii jednego z motocykli mają podstawić im taki sam pojazd zastępczy.
OdpowiedzAle za to jak motywacja podczas egzaminu: "albo dasz radę albo nie przeżyjesz!!!" - dla mnie bomba
OdpowiedzNiech jeszcze sie okaże że w którejś szkole bogaty instruktor ma Valkyrie lub Intrudera i egzaminacyjny motocykl zdechł. To co , puszczą 1,8 BOxer valkyrie Lub intrudka w V_ce na Egzamin :) I Ciul." Sorry, taki mamy klimat " .
OdpowiedzA czego tu się innego spodziewać?? Jak ministrem transportu jest Pan Nowak, który umie tylko świecić gołym tyłkiem na wybiegu... fachowiec... Jakie ten człowiek posiada kompetencje?? Takie jak poprzednik - Grabarczyk. PO to rząd stworzony przez samych specjalistów w swoich dziedzinach - złodziei i hosztaplerów. Jest niemal pewne, że ktoś tą głupotę przypłaci kalectwem!!! Albo i gorzej. Żenada
Odpowiedz\"FZ1 ma obecnie status maszyny przejściowej, ale możemy być raczej pewni, że przez najbliższe kilka tygodni będzie pełniła funkcję pojazdu egzaminacyjnego.\" Pewnie przez miesiące chyba że go, i siebie przy okazji, ktoś przez przypadek zmieni w bezkształtną kupę żelastwa.
Odpowiedz\"FZ1 ma obecnie status maszyny przejściowej, ale możemy być raczej pewni, że przez najbliższe kilka tygodni będzie pełniła funkcję pojazdu egzaminacyjnego.\" Pewnie przez miesiące chyba że go, i siebie przy okazji, ktoś przez przypadek zmieni w bezkształtną kupę żelastwa.
OdpowiedzMam propozycję: podzielcie się swoimi przemyśleniami z decydentami PORD-u. Być może coś w tych pustych łbach zaświta . Głupoty nic nie usprawiedliwia, nawet głupie przepisy. Ja nie wytrzymałem i już to zrobiłem. Jest odpowiedni formularz ...
OdpowiedzPonoć dzisiaj - 2 dzień egzaminów został trochę poturbowany. Jakiś z szlif na placu czy cud podobnego. Skutki tego ? Odwołane egzaminy na najbliższe 3 tygodnie, a moto pojechało do serwisu. I jak tu kur na zdać i legalnie latać? :/
Odpowiedza w Lodzi jeszcze przetarg nie skonczony i autoszkoly jak i word stoja. pfff. nie można było w 3 miesiace od wejścia przepisów zrealizować przetargu? nie mówiąc o tym, że zmiana przepisów była wiadoma od dwóch lat i temat można było ruszać wczesniej...
OdpowiedzNa egzamin tylko Busa, ZZR1400 albo Hoss Boss. Polska to jednak piekny kraj...
Odpowiedzz ostatniej chwili: Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej wprowadza wycofaną wcześniej Kartę Woźnicy - nowością jest konieczność posiadania tych uprawnień również przez osoby chcące uprawiać rekreacyjnie sport jeździecki: od 01.05.2013 kandydaci będą musieli zaliczyć egzamin teoretyczny ze znajomości przepisów ruchu drogowego, podstaw weterynarii a także przejść egzamin praktyczny składający się z dwóch części: http://www.youtube.com/watch?v=tulUkezdHvI oraz http://www.youtube.com/watch?v=bKhHio7TmBY
OdpowiedzGdański PORD tłumaczy, że kat. A umożliwia prowadzenie takich maszyn, więc wg nich wszystko jest OK. To może, w ramach eksperymentu, niech dadzą na kategorię B np. Mercedesa Sprintera albo Renault Master, najlepiej w wersj przedłużonej, ale do 3,5 t. W końcu kat. B umożliwia prowadzenie takich pojazdów... Debilizm i tragizm całej sytuacji polega na tym, że wprowadzono nowe zasady egzaminowania, nowe kategorie itd., ale nie zrobiono NIC z długością i zakresem merytorycznym szkolenia. Ja się pytam JAK po 18 h za kierą moto można wykonać poprawnie wszystkie nowe manewry na placu na FZ1??? Wszystko (prawie) w naszej ojczyźnie jest od **** strony ustawiane, nawet qrva egzaminy na prawko...
Odpowiedzdokładnie masz rację z tym Sprinterem. Załadować do pełna, przypiąć przyczepę i wpuścić na parking pod tesco. A co?
OdpowiedzZachęcony przez zielonego (wpis poniżej) przejrzałem dokumentację przetargu dostępną pod http://www.pomorskie.eu/res/BIP/jednostki_podlegle_marszalkowi/PORD/Przetargi_NOWE/4siwz13.pdf czytam w punkcie 5.5: " Inne wymagania wynikające ze specyfiki zadań realizowanych przy wykorzystaniu tego pojazdu: a. kształt ramy, kierownicy oraz usytuowanie podnóŜków musi zapewniać kierującemu w czasie jazdy pozycję wyprostowaną" I mamy niezgodność z wymogami SIWZ - bo FZ1 ma w opisie http://www.yamaha-motor.eu/pl/products/motorcycles/fz-series/fz1.aspx : "Pozycja kierowcy nachylona do przodu dla większej kontroli i wygody" Wyprostowana a nachylona to nie tylko kwestia przyzwyczajenia, widoczność przy pochyleniu jest zupełnie inna.
OdpowiedzNo ale z drugiej strony, 20km/h tym tez sie jechac da. Tam przepustnica nie ma tylko funkcji 0-1. Ale jakby np mial moja kobiete wyslac na egzamin na tym sprzecie, to wolalbym jej zlamac reke niz ja tam puscic.
OdpowiedzTo wszystko to jest nic. A teraz wyobraźcie sobie, że podczas egzaminu zacznie padać:]
OdpowiedzTo dla PORD i tych którzy wymyślili przepisy nowe na A nic takiego. Dostaniesz linka na Youtube tam jest taka dyscyplina jak Drift Motocyklowy. Powiedzą, iż w na drodze zawsze może padać i kursant powinien być przygotowany jak chce mieć prawko jak na FZ1 śmigać poślizgiem.
OdpowiedzA ja mam propozycję kreatywnych urzędników w PORD Gdańsk, na kat. B powinno się zdawać na BMW M5 z 400 konnym motorem a nie jakimś tam Yarisem z jednym literkiem i 80 konikami. W końcu i to i to samochód.
OdpowiedzA na kat. C proponuję Biełaza.
OdpowiedzM5 to muł. FZ1: 0-200 km/h równo 10 sekund to lepiej niż 670-konne ferrari 599 GTO. Ktoś jeszcze uważa, że FZ1 jest spokojne?
OdpowiedzW takim razie porównywalny będzie Ferrari F40, wprawdzie troszkę wiekowy, ale 0-200 ma w 10,4s
OdpowiedzFZ1 na egzamin to debilny pomysl. Uwazam, ze tragedia jest tylko kwestia czasu. Najwazniejsze argumenty: 1. Kazdy z nas, gdy po raz pierwszy wsiada na inne moto potrzebuje czasu zeby sie ze sprzetem dogadac. Czasem wiecej, czasem mniej. 2. Stres zwiazany z egzaminem i faktem, ile za ten egzamin trzeba bylo zaplacic. 3. Material ludzki, mamy tu do czynienia ze swiezakami, - obejrzyjcie sobie na YT filmiki z egzaminow na kat.B - to wlasnie tacy ludzie przyjda zdawac egzaminy. Nie twierdze, ze kazdy "swiezak" to totalny glab bez wyobrazni i pokory, ale predzej czy pozniej trafi sie w koncu taki, ktory zrobi sobie krzywde. To wlasnie egzamin ma byc chwila, ktora oddziela ludzi, ktorzy sie nie nadaja jeszcze lub wcale od tych, ktorzy uzyskaja przepuske do swiata legalnego motocyklizmu. Czyli na pewno pojawia sie ludzie, ktorzy sie po prostu nie nadaja. I teraz pytanie? Czy w teoretycznie cywilizowanym kraju egzamin ten ma polegac na tym, ze jedni przezyja, drudzy sie okalecza, a trzeci zgina?
OdpowiedzSłyszałem w WORDZie, od egzaminatora, od przypadku gdy kandydat na prawko glebnął bo przesadził z awaryjnym hamowaniem na Yamasze YBR 250. Naprawdę nietrudno o wypadki na FZ1, który, wyobrażam sobie, musi mieć nieporównywalnie mocniejsze heble...
OdpowiedzYBR 250 ma wredne hamulce, zablokowanie przodu jest dużo łatwiejsze niż tyłu, i jak ktoś nie ma wyczucia w palcach, to przy słabo przyczepnej nawierzchni uślizg koła pewny
OdpowiedzChyba jakiś kontrakt z zakładem pogrzebowym podpisali :)
Odpowiedztroche kiepski wtrysk ale poza tym sie nadaje, przy tym nie jest wcale ciezszy niz jakis bandit "600" - wskazowka dla zdajacych - nie odkrecac do konca, poza tym to motocykl jak kazdy inny...
OdpowiedzSensacja dnia ! Wiekszość egzaminujących nie dożywa do końca egzaminu! a pozostali ktorzy dojechali do końca przeżyli a zdało tylko 1% osób:D Wielka przesada do 600 powinna być jakas lekka i niska 350 co najwyżej! A powyżej 600, to ja bym wolał 600, no bo 750 i 1000 zdecydowanie nie ta liga, niektóre są teraz lekkie ale prędkość na 1biegu podczas 8 będzie za duża i ludzie będą schodzić na kolano już na egzaminie :D a sprzęgła będą zamawiane całymi tonami przez wordy. najlepsze przepisy te nowe były o wrzucaniu biegów, ten kto to pisał chyba całe życie jezdził jawka 50 :D Pozdro i wole jeździć bez prawka na 350 niż czekać na swoje 750 do 24 LwG
Odpowiedztak się składa , że jestem instruktorem nauki jazdy z Gdańska i przedstawię całą sytuację w PORD nieco inaczej . Polecam jako lekturę ogłoszone na stronie PORD trzy przetargi .Warunkom stawianym przez zamawiającego nie był w stanie sprostać żaden dealer japońskich motocykli z trójmiasta , więc do ostatniego ( 3 przetargu )wystartowało jedynie dwóch oferentów z czego jeden składał ofertę na kategorię AM ( oczywiście odrzuconą ) a kolejny jedynie na A2 ,na którą też się nie zdecydowali . Zakup motocykla na kat A2 odbył się bez przetargu ( po trzecim ) .Czekamy do 22.04 na pierwsze egzaminy, krew się poleje to może ktoś w końcu wyciągnie wnioski ze swoich decyzji tyle tyko , że wtedy nawet buty wiązane za kostkę nie pomogą.
OdpowiedzCzytam i czytam i trudno mi uwierzyć, że można poprawnością - w sensie zgodności z przepisami przetargowymi - zakupu tłumaczyć idioctwo (tak, idioctwo) wyboru motocykla. Przecież ten sprzedający mógł sprzedać, niechby nawet xj600 (jeśli musi być yamaha), za 1000-2000 więcej niż uzyskałby w przetargu i byłoby ok.
OdpowiedzXJ600 nie ma ustawowej pojemności powyżej 600cc, ale Suzuki GSX650F, Gladius, Yamaha FZ8, Apprilia Shiver to potencjalni kandydaci. Niestety żeby zdać kategorie A trzeba umieć jeździć motocyklem, dlatego lepszą propozycją jest zdawanie na A2 na początek.
OdpowiedzPorażające jest, jak głupi ludzie wypowiadają się pod tym artykułem. Czy to tak trudno zrozumieć: kategoria A uprawnia do jazdy mocnymi motocyklami, ale to nie znaczy że *trzeba* mocnymi motocyklami jeździć!Tak samo jak "B" uprawnia do jazdy sportowymi samochodami ale przeciętny obywatel i tak jeździ polonezem! Jak mozecie usprawiedliwiać tego FZ1 na egzaminie...? Niesamowite
OdpowiedzStopniowanie kategorii A nie do końca się tutaj sprawdzi. Nie każdy robi prawo jazdy na motocykl mając < 24 lata, a jak ktoś jest starszy to po co ma robić A2 - żeby potem dokładać kosztów i stresu przy egzaminie na A ? Na pewno będzie sporo świeżaków przychodzic na kursy A i zdawać egzaminy na litrowych maszynach. Aczkolwiek na pewno jest to wykonalne, ważne żeby tylko kursy też odbywały się na litrowych sprzętach. Jak nie będę ogarniał na placu to dokupię dodakowe szkolenie i tyle. Po egzaminie zakupię sobie Suzi gs500e i będę śmigał spokojnie :)
OdpowiedzNA PEWNO ZGADZAM SIĘ JEDNAK Z JEDNYM. TO ŻE NAUKA I EGZAMINY ODBYWAJĄ SIĘ JAK DO TEJ PORY BYŁO NA 125,250 GDY PO EGZAMINIE WIĘKSZOŚĆ JAK SĄDZĘ OSÓB KUPOWAŁA I ZACZYNAŁA JAZDĘ NA 600 I WIĘCEJ TO BYŁ I JESZCZE JEST BŁĄD. MOIM ZDANIEM NALEŻAŁO BY RACZEJ ZWIĘKSZYĆ ILOŚĆ GODZIN JAZD NA KURSACH I NA KILKU RODZAJACH MOTOCYKLI 125,250,500,600 NA WIĘKSZYM PLACU/TORZE ABY KURSANCI OSWOILI SIĘ Z MOTOCYKLAMI NA KTÓRYCH BĘDĄ JEŹDZIĆ PO KURSACH. OCZYWIŚCIE TU SĄDZĘ WSKAZANE BYŁO BY NIESTETY JUŻ ZABEZPIECZENIE KURSANTÓW W UBIORY OCHRONNE CO ZAPEWNE ZWIĘKSZYŁO BY KOSZTY. I PRZYKŁADAĆ SIĘ DO SZKOLENIA JAK NP. W PRO-MOTORZE CZY KULIKOWISKU, A NIE ROBIĆ SZOPKĘ GDZIE PAN "JANEK" JEDZIE YARISEM A ZA NIM KURSANT NA 125, Z CZEGO 90% CZASU TO JAZDA PO PLACU "8". DAWANIE KOMUŚ NA EGZAMINIE CZEGOŚ JAK FZ1 , GDY MAMY DOCZYNIENIA Z BRAKIEM UMIEJĘTNOŚCI ORAZ STRESEM TO BAAAARDZO GŁUPI POMYSŁ!!
OdpowiedzTeraz czekajmy na ŚMIERĆ NA EGZAMINIE ! Jak kilku zginie , to zmienią rozporządzenia.
OdpowiedzNIESTETY NIE ZMIENIĄ. POWIEDZĄ ŻE OŚRODKI ŹLE UCZĄ I ŻE TO WINA INSTRUKTORÓW I KURSANTÓW SŁABO PRZYGOTOWANYCH. JAK OBECNIE Z SAMOCHODAMI JEST I WYPADKAMI.
OdpowiedzNo i nie rozumiem tego wielkiego oburzenia. Po to jest kat a2 by ktos kto nie mial z motocyklami do czynienia od niej zaczal jest tez prog wiekowy podniesiony na pelnoprawna kat A. Nie potrafie jezdzic dopiero sie uczę mam A2 jezdzilem na motocyklu chocby 500 czy zdlawiony 600 po pewnym czasie zdecyduje sie na kat A. I dobrze ze jest 1000 bedzie chociaz joies wyobrazenie i autentyczny egzamin czy kandydat potrafi sobie poradzic z wiekszym motocyklem czy nie. Z tej nagonki dla mnie wyplywa sygnal ze najlpiej skuter tam posadzic bo ktos chce jezdzic na duzym sprzecie ale zdawac na rowerze:/
OdpowiedzDAWID ZROZUM , TO TOTALNA GŁUPOTA!!! PO JEDNEJ STRONIE ZE STRONY TYCH KTÓRZY TĄ USTAWĘ WYMYŚLILI I PRZEPCHNĘLI W RZĄDZIE (ZAPEWNE JAK W PRZYPADKU SAMOCHODÓW NA PRAWKO BIORĄC ZA TO DZIAŁKĘ OD KTÓRYŚ SPRZEDAWCÓW MOTOCYKLI), PO DRUGIEJ I MOŻE NAWET WIĘKSZEJ BEZMYŚLNYCH ABY NIE POWIEDZIEĆ GŁUPICH NIEKTÓRYCH DYREKTORÓW OŚRODKÓW EGZAMINACYJNYCH (KTÓRZY RÓWNIEŻ JAK W PRZYPADKU SAMOCHODÓW ZA WDROŻENIE DANEGO MOTO NA POJAZD EGZAMINACYJNY DOSTALI DZIAŁKĘ OD JAKIEGOŚ SPRZEDAWCY MOTOCYKLI). TO ŻE "MĄDRZY LUDZIE" WDROŻYLI "MĄDRY" PRZEPIS NIE ZNACZY, ŻE DYREKTORIAT OŚRODKÓW EGZAMINACYJNYCH NIEKTÓRYCH POWINIEN WYŁĄCZYĆ SOBIE MYŚLENIE. POPULARNE USTAWIANE PRZETARGI I BRANIE DZIAŁKI JAK W PRZYPADKU SAMOCHODÓW OD DEALERÓW W TYM PRZYPADKU MOŻE SIĘ SKOŃCZYĆ NIESZCZĘŚCIEM I ŚMIERCIĄ LUDZI KTÓRZY BĘDĄ ZDAWAĆ EGZAMINY. TO TOTALNA GŁUPOTA ZE STRONY DYREKTORA TAKIEGO OŚRODKA I POWINNI ONI W TAKIEJ SYTUACJI ZAWIESIĆ EGZAMINY NA PRAWO JAZDY KAT. A. ZAMIAST ZASŁANIAĆ SIĘ PRZEPISAMI I MÓWIĆ "BEZ KOMENTARZA" MOŻE WŁAŚNIE MĄDRA DYREKCJA OŚRODKA POWINNA SIĘ ZDOBYĆ NA ODROBINĘ ODWAGI I ZDROWEGO ROZSĄDKU I UDZIELIĆ KOMENTARZA ŻE COŚ TAKIEGO JEST GŁUPOTĄ I ZAGRAŻA ŻYCIU I ZDROWIU ZDAJĄCYCH!!! LUDZIE UCZĄ SIĘ W WIĘKSZOŚCI NA 125/250cc KILKUNASTO KONNYCH, A DYREKCJA OŚRODKA MÓWI ŻE PRZEPIS POZWALA I MAJĄ 150KM SPORTOWY MOTOCYKL. CIEKAWE CZY PAN DYREKTOR OŚRODKA W GDAŃSKU WORD, GDYBY BYŁ PRZEPIS ŻE MAŁE DZIECI MOGĄ KUPIĆ SOBIE PRAWDZIWY KARABIN Z OSTRĄ AMUNICJĄ I IŚĆ Z NIM DO PRZEDZSZKOLA TEŻ BY UWAŻAŁ ŻE NIE MA W TYM NIC ZŁEGO I DAŁ DZIECIĄ KARABIN BO PRZECIEŻ PRZEPIS POZWALA A STRASZAKÓW JESZCZE NIE KUPIŁ W PRZETARGU. BARDZO MĄDRE I DOJRZAŁE ZACHOWANIE. TYLKO POGRATULOWAĆ. MOŻE WIZYTA U LEKARZA SPECJALISTY BY SIĘ PRZYDAŁA.
OdpowiedzCaps Lock Ci się zaciął? Tego nie da się czytać.
OdpowiedzW zasadzie można by człowieka, który twierdzi, że "jest to zgodne z prawem" pociągnąć do odpowiedzialności z paragrafu "ŚWIADOMEGO SPOWODOWANIA ŚMIERCI LUB KALECTWA". Czasami mam wrażenie, że o wielu rzeczach decydują ludzie niepoczytalni i umysłowo upośledzeni. Chyba należało by to zrobić natychmiast zanim się ludzie pozabijają. Ja osobiście znam 3 wypadki ze skutkiem śmiertelnym po pierwszym dniu jazdy (po otrzymaniu prawka) na 100 konnym moto.
OdpowiedzDrogi Boczo, A co z wystąpieniem RPO do Ministra Transportu, czy wiadomo już kiedy "Lis się wypowie o losie kurnika"???
Odpowiedzile można pisać o nowych egzaminach?Przeciez juz do osób myślących dotarło ,że w tym kraju nie warto robić prawka.A jak ktoś sie uprze to nich szykuje się na duuuże wydatki opłat egzaminacyjnych ,przekraczające koszt kursu . Widocznie ustawodawca miał taki plan ,zeby w tym kraju ludzie nie robili prawka.Kto ich tam może zrozumieć ,i co oni jeszcze wymyślą ,żeby obrzydzić życie ludziom tutaj.
OdpowiedzNie rozumiem, dlaczego tak po sobie jeździcie? Chyba każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie, a jeśli ktoś ma odmienne od Twojego, to chyba coś z Tobą jest nie tak, jeśli obrzucasz kogoś błotem tylko za to ;)
Odpowiedzwrzucę coś dla ŚMIECHU. Pozdrawiam miłego oglądania. http://www.cda.pl/video/809004d/Kobieta-na-motocyklu
Odpowiedz