Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarzePanie Redaktorze, silnik Rotaxa w Buellu ma zbiornik oleju w wahaczu ? Wszystkie jednostki Rotaxa w Buellach mają suchą miskę z zbiornikiem w jednostce napędowej .
OdpowiedzJeżeli chodzi o oleje motocyklowe to dla mnie nr 1 jest AMSOIL, lałem już różne oleje różnych producentów od CASTROLA, BEL-RAY i teraz drugi sezon AMSOIL. Jest to olej nie do kupienia w polskich sklepach motocyklowych bo nie ma nadal oficjalnego dystrybutora tej amerykańskiej marki, ale jest np taki Piotr z Wielkiczki który sprowadza te znakomite oleje i sprzedaje w bardzo dobrych cenach- brałem już od niego drugą partię i jest wszystko ok. Kto jeszcze nie spróbował to polecam jak najszybciej, zobaczycie jak silnik wycisza się, pracuje łagodniej, ma mniejsze wibracje i osiąga niższa temperaturę silnika, niższą o nawet 2-3 stopnie. Oczywiście jak kogoś interesują specjalistyczne porównania AMSOIL z takimi producentami jak MOTUL, CASTROL, VALVOLINE itd. lub innymi znanymi markami to odsyłam do zapoznania się wynikami z laboratorium na stronie AMSOIL. Pzdr
OdpowiedzTu masz stronę z olejami : http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje-motocyklowe
OdpowiedzDobrze napisane. Artykuł świetnie nakreśla obraz pojęcia posiadania oleju lub jego nieposiadania w silniku, zwłaszcza tym , którzy nie mają o tym pojęcia. przeczytałem go z przyjemnością.pozdrawiam
OdpowiedzA co ze sprzeglem w suchej misie olejowej??? tez jest suche czy cos oleju tam sie dostaje??
Odpowiedzświetny artykuł dla "antytalentów mechanicznych", czyli dla mnie:) Z własnego podwórka dodam że po zmianie olaju z castroll na motul5100 mam inny motocykl - zupełnie inna dynamika. Nie wiem jak się to objawia w innych maszynach, ale w twinach 800cm BMW - POLECAM! Czyli coś z tymi olejami jest na rzeczy. Wymiany zawsze robię systematycznie i razem z filtrami - mam więc teraz porównanie.
OdpowiedzHej, sam za namową mechanika lałem castrola do mojego bandziora, silnik w sumie ok ale biegi wchodziły głośniej o cięzej z tysiaca na tysiac. Po dwóch wymianach przeskoczyłem na semi Motula i uważam ( moje zdanie), że skrzynia , która generalnie w bandziorach nie jest potulnum barankiem chodzi dużo lepiej. Teraz robię wymianę w Raiderze i też przechodzę z Castrola na Motul 7100 20w50 full, odezwę się jak chwilę polatam... Pozdrawiam
OdpowiedzTo zupełnie inaczej niż u mnie. Po zmianie z MOTULA na CASTROL silnik zaczął ciszej i odrobinkę żwawiej chodzić. Od teraz zawsze stosuję CASTROL. W serwisie radzili mi już wcześniej, żeby motocykl zalać CASTROLEM ale nie słuchałem bo producent niby zaleca MOTUL. Poza tym CASTROL ma jedną ważną cechę - znakomicie dba o higienę silnika, mówiąc prosto przepłukuję silnik z wszelkich nagarów.
OdpowiedzKażdy dobry olej dobrze przepłukuje silnik. Nie wiem skąd w Polsce takie uwielbienie dla Motula, bo to wcale nie jest najlepszy olej. Honda w MotoGP jeździ na Castrolu (a nie na Repsolu!), Ducati jeździ na Shellu, myślicie że oni nie wiedzą co leją do silników?
Odpowiedzmysle, ze to co wlewaja do motocykli na tor nie ma nic wspolnego z oferta ze sklepow. mam 11lat i chyba mam wiecej bystrosci niz wy stare konie, phi
OdpowiedzMyślę że to autosugestia. Jak zmienisz na dowolny renomowany olej typu Castrol, Shell itp, to poczujesz że fura lepiej idzie;)
OdpowiedzMoże mnie wyśmiejecie ale do tej pory nie wiedziałem na czym polega układ z suchą miską. Dzięki Ścigaczowi już wiem. Dzięki!
OdpowiedzJa zawsze jezdziłem na olejach samochodowych (tylko ze zgodna klasa lepkosci) i nigdy nie było problemu. Cena niższa czasem o połowę od motocyklowych...
OdpowiedzNie polecam , wszystko do czasu. Oleje samochodowe mają inny skład, bo nie muszą smarować silnika i skrzyni jednocześnie, stąd różnica w cenie
Odpowiedzja jakoś tego nie jarze? czemu lejesz samochodowy , jeśli motocyklowe są dostępne wszę dzie , jak nie od zaraz to ci przywiozą?to tak jakbyś do skrzyni w aucie nalał silnikiwy, napewno skrzynia wiele przetrzyma , ale ile? widziałem silniki w transalpach , które przetrzymywały grubo powyżej 10000 i te co parchały olejem zewsząd po 60000km. w zasadzie taki silnik powinien wytrzymać 200kkm , tylko wymieniajmy wg specyfikacji fabrycznej olej co 6-10kkm. Sprzedałem PC800 z przebiegiem 146tyskm. silnik chodził jak fabrycznie nowy, gość mi ni nie uwierzył , bo myślał , że żartuje i wziął przebieg za 46 tys, bo tyle wskazywał licznik, mimo moich przekoniwań. zmieniajcie olej , filtr jak fabryka przykazałaq , a silnik będzie wiczny.pozdrawiam.
Odpowiedztylko trzeba uważać by taki olej (samochodowy) nie był zbyt wysoko wzbogacony w dodatki zmniejszające tarcie - gdyż może to spowodować ślizganie sprzęgła. Poza tym większych różnic nie ma. Np. starsze modele Hondy Civic jeżdżą na 10w40 zarówno w silniku jak i w skrzyni biegów. Mnie nie ma różnicy, czy olej ma narysowany motocykl na etykiecie czy nie. Czasem jest napisane "DO SILNIKÓW" a nie sprecyzowane czy samochodowych czy motocyklowych. Cena się liczy. I parametry.
OdpowiedzJeśli masz suche sprzęgło, to możesz lać samochodowy. Do motocykli z mokrym sprzęgłem (czyli większości) nie polecam, bo możesz bardzo szybko zniszczyć okładziny sprzęgłowe. Czasami nie warto oszczędzać 20zł rocznie bo wymiana tarcz sprzęgłowych wyniesie Cię więcej. Olej to najgorsza rzecz na jakiej można oszczędzać...
OdpowiedzCzy mozna mieszac motocyklowe oleje? Np. castrol 10w40 z motulem 10w40 polsyntetyki? Np. w trasie okazalo sie, ze silnik lyknal i potrzeba dolewki a innego oleju w sprzedazy nie ma, czyms to grozi?
Odpowiedzto jest taki samy olej tylko inna nazwa producenta. po dolaniu innej marki nic sie nie stanie z silnikiem a awaryjnie mozna jak najbardziej lac :)
OdpowiedzWażne tylko aby parametry oleju były zgodne. Ale to chyba oczywiste.
Odpowiedzniczym to nie grozi, na dolewki można dolać awaryjnie każdego oleju samochodowego, nawet samochodowego.
Odpowiedz