Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 20
Pokaż wszystkie komentarzeKM-Moto za Świdnikiem, Przemysłowa 23a, gościu ogarnie każdy większy i porządny sprzęt, lepszego jakością mechanika nie znam w lubelskim i mazowieckim.
OdpowiedzPanowie jeśli szukacie dobrej firmy przewijającej stojany i dającej na nie gwarancji to istnieje taka jedna - Stator w Lublinie. Sam u nich ostatnio przewijałem i robią naprawdę dobrą robotę - alternator sprawuje niż nówka. Mogę gorąco polecić.
OdpowiedzSuzuki marauder 125 Mam stator z 3 kostkami... 3 fazowe i dwie 2 pinowe , jedna z takiej dużej cewki... do czego służą te kostki ? Która na iskrownik ? Czemu jedna cewka jest taka wielka?
Odpowiedz...."W celu polepszenia odprowadzenia ciepła pracuje zanurzony w oleju silnikowym"... Nie do końca jest to prawdą. Znaczna większość motocykli która ma alternator z magnesami trwałymi, pracujący "na sucho". Chłodzenie zapewnia jedynie pokrywa alternatora, do której jest przykręcony stojan.
Odpowiedzmam pytanie co jeszcze sprawdzic w braku ladowania jezeli wymienilem regulator i cewki stojana i nadal nie mam ladowania na akumulator pozdrawiam
OdpowiedzTo tak cięzko przez same wymiany, znajomość elektryki, miernik i szukać punkt za punktem. Może styk za 50gr
OdpowiedzCoś mi sie tylko wydaje, że autorowi sie pomyliły prądy - naprzemienny z naprzemiennym... Sądząc z opisu (podobnie jak w samochodach) - proste stare rozwiązanie (nie łaujące praktycznie na niskich obrotach) to prądnica prądy stałego - na pierwszy rzut oka można ją poznać po obecności tzw. komutatora (taki pokrojony w paseczki cylinderek miedzianypo którym ślizgają się szczotki - właśnie on, no i szczotki - takie węglowe pałeczki - najczęściej ulegają awarii/zużyciu... Natomiast opis alternatora - gdzie są tylko pierścienie ślizgowe - jest OK
OdpowiedzMam jednak pytanie, co uczynić aby zwiększyć trwałość stojąca. W moim Goldwing przegrzewa się. Więcej zwojeń czy mniej i grubszy drut?
OdpowiedzMam jednak pytanie, co uczynić aby zwiększyć trwałość stojąca. W moim Goldwing przegrzewa się. Więcej zwojeń czy mniej i grubszy drut?
OdpowiedzBardzo przyzwoicie opisane, dokładnie to czego oczekuje przeciętny motocyklista.
OdpowiedzBardzo przyzwoicie opisane, dokładnie to czego oczekuje przeciętny motocyklista.
OdpowiedzBardzo dobry artykuł. Mam jednak pytanie bo nie potrafię zrozumieć i poradzić. Mianowicie mam po badaniu samego uzwojenia od 20V do 50V (przy średnich obrotach silnika). W momencie podłączenia regulatora na wyjściu z niego jest 13,80V natomiast przy akumulatorze 13,40V. Po włączeniu świateł manetek prąd maleje do 12,45V na akumulatorze. Proszę mi powiedzieć czy regulator może być uszkodzony- nie umiem sobie przeliczyć ile amper ma samo uzwojenie (altek) bo to dało by mi wiedzę ile wat ma V*A =W. Tak myślę, że prąd traci się nie przez regulator tylko przez za małą wydajność, gdyż mam za duży pobór amper. Proszę o pomoc, gdyż jestem "zielony" w tych sprawach a po artykule sądzę iż pytam się dość obytych w temacie. Pozdrawiam Bogdan.
OdpowiedzZ grzanymi manetkami to może być cięzko zbilansować. Nie dostrzegam, abyś podał jaka to maszyna. W większości motocykli nie ma az takiego zapasu mocy alternatora (marketing "zapomniał" o tym napisać)
OdpowiedzArtykuł pierwsza klasa
OdpowiedzKompetentny artykuł Panie Barszczewski! Tak 3mać,czekam na ciąg dalszy innych zagadnień!
OdpowiedzDla takich komentarzy, aż chce się pisać artykuły. Dziękuje
OdpowiedzBardzo dobry artykuł. Polecam dla początkujących.
OdpowiedzNie bardzo ogarniam elektryke... Ten artykuł mi sporo pomógł:) Czekam na kolejne.
Odpowiedzwgraj sobie adblock, ja reklam nie mam, a co do artykułu to świetna robota, mi się podoba
Odpowiedzdokładnie, wystarczy do googla wpisać ad block , albo adblocker i po kłopocie.
OdpowiedzJezu ile reklam mi tu wyskakuje że aż nie mogę nic zobaczyć bo połowę czasu zajmuje mi zamykanie okien. Beznadzieja, nerwicy już od tego dostaje ...
Odpowiedzdobre. przebrnąłem. nie zrozumialem zbyt wiele, bo nawet nie probowalem :D ale bede widział gdzie szukać pomocy, jak mi się ładowanie skończy:) dzieki!!
OdpowiedzJuż wiem co będę robił jak wrócę do domu:)
Odpowiedzwiecej takich artykolow:)
Odpowiedz